2017-12-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det snällaste jag kan säga är att dina observationer av världen inte överensstämmer med hur vi andra uppfattar världen.

Och vi kan väl nöja oss med att säga om stjärnhimlen på södra halvklotet roterar runt en sydlig punkt så vet vi att jorden är en sfär. Och den som känner för att ta reda på hur det ligger till får väl åka söder om ekvatorn och själva ta reda på vilken form jorden har.

Samma sak gäller här. Den som vill kolla upp vilken form jorden har bör själva iaktta hur högt polstjärnan ligger över ekvatorn. Om polstjärnan är synliga lika många grader över horisonten som iakttagarens breddgrad så vet vi vilken form jorden har.

Exakt så enkelt är det att ta reda på jordens form.

Och varifrån kommer våra breddgrader? Det du ägnar dig åt kallas cirkelresonemang!
Citera
2017-12-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Räcker att titta på videoströmmen från ISS där man kan se att jorden är en roterande sfär. Vem som helst med dator och internet kan se den.

Vetenskapen vet tillräckligt om hur elektricitet fungerar. Misstror du denna vetenskap så vänligen sälj din dator, den går nämligen på elektricitet såsom vår vetenskap känner den. Att du använder datorn för att förneka denna vetenskap är episkt hyckleri.

Den allmänna relativitetsteorin är en teori. Visserligen finns det massor av observationer som ger stöd för den och den utvidgar Newtons lagar utan att falsifiera dessa. Du kan använda Newtons, inget måste att kunna hela allmänna relativitetsteorin för diskussionen här.

Bevis för att jorden är en sfär är många. Bevis för att jorden skulle vara platt lyser med sin frånvaro. Du liksom andra plattjordare har att bevisa att jorden är platt. Det är inte upp till mig som vet att jorden är rund att motbevisa att den är platt. Bevisbördan ligger hos dig och dina platta vänner.

Hur kan du vara säker på att videosändningen kommer ISS och från rymden, eller menar du att det inte kan fejkas? Vilken plan(et) lever du på?
Vi har lärt oss använda elektricitet men det betyder inte att vi till fullo förstår det.

Så gravitation i rymden är en teori men ett etablerat faktum här på jorden. Var går gränsen?

Det har lämnats många bevis på att den snurrande jordgloben, gravitation, och den heliocentriske världsbilden med tillhörande trams som ”Big Bang” är ren nonsens, ingenting annat än pseudovetenskap. Eller mer exakt, medeltida kabbalism omdöpt till vetenskap.
Har inga vänner som är platta, vi lever i en tredimensionell värld, det är väl det du har så svårt att fatta med tanke på dina tidigare inlägg om jordens uppåtgående kurvatur.
Senast redigerad av Sebban 2017-12-06 kl. 14:50.
Citera
2017-12-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Så ca en miljard människor ljuger alltså. Det är bara trams? På vilket sätt är det trams? Berätta!!!

Och att jag känner någon som har fotointresse som själv sett det med egna ögon från Australien är trams? På vilket sätt är det trams, berätta!!!

Jag känner även en pressfotograf som har jobbat för en tidning i över 20 år som har en nära vän som varit i Sydafrika som själv sett detta med egna ögon. På vilket sätt är detta trams? Berätta!!!

Vad som är trams är när en person värker ut sig att det inte finns en sydlig polstjärna. För du kan åka över och se den själv med egna ögon...

I äldre böcker står det att häxor finns.
I äldre böcker står det att att man dör om man åker fortare än 60 km/h.
I äldre böcker står det att det bor civiliserade rymdgubbar på Mars.
I äldre böcker står det att...

Vad vill du komma fram till? Det jag kommer fram till är att det står mycket felaktigheter i äldre böcker.

Sigma Octantis är en väldigt ljussvag stjärna som man normalt inte använder för navigering. Man använder istället stjärnbilden Södra Korset och "southern pointers" (vet inte vad den heter på svenskas) som pekar mot södra himmelspolen.

Brasiliens flagga har Sigma Octantis på sig... Den representerar Brasiliens federala distrikt.
Den lades på flaggan år 1889... Och stjärnbilden Södra Korset som pekar mot södra himmelspolen finns även med på flaggan... Redan från 1889. Men det är väl bara trams enligt dig

Om du tillfrågar hundra personer på gatan om stjärnornas rotationsriktning kring polstjärnan så kommer 99 svara att dom har ingen aning. Förutsatt att dom nu svarar ärligt och inte chansar, det finns ju bara två alternativ. Därför är det tramsigt att hänvisa till miljoner vittnen och samma gäller ”har en kompis” argument. Ni globalister har ju en tendens att fabulera när ni argumenterar för er tro.

Vet inte vilka böcker du har i åtanke, men det du säger stämmer naturligtvis, det finns en del felaktigheter i gamla böcker men samma gäller också idag för dagens böcker och tidskrifter.
Att häxor finns är klarlagt bortom all tvivel. Det kan du själv konstatera när du tittar på teve eller läser tidningar, vill man se dom live så får man gå till Riksdagen när dom håller konferens.

Inte trams men tydlig efterhandskonstruktion. Vet du möjligen vilken av stjärnorna på flaggan är Sigma Octantis? Varför har man, en stjärna icke synligt för blotta ögat, på Brasiliens flagga?

Notera att Flashbacks stavningskontroll indikerar att Sigma Octantis är felstavad. Det betyder att Säpo, som har blivit en del av Mossad CIA konstellationen sen statskuppen 86, behöver mer pengar till programuppdateringar.
Senast redigerad av Sebban 2017-12-06 kl. 14:48.
Citera
2017-12-06, 14:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Inte trams men tydlig efterhandskonstruktion. Vet du möjligen vilken av stjärnorna på flaggan är Sigma Octantis? Varför har man, en stjärna icke synligt för blotta ögat, på Brasiliens flagga?

Det är stjärnan längst ned förstås..
The Sigma Octantis (south pole star) is small, but all the other stars turn around it. Its unique position in the sky of south hemisphere represents the stability of the Federal District in the Brazilian union.
Citera
2017-12-06, 15:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Och varifrån kommer våra breddgrader? Det du ägnar dig åt kallas cirkelresonemang!

Nej det är inget cirkelresonemang men för din skull kan jag säga så här:

Förklara hur polstjärnan kan minska sin vinkel över horisonten med en grad för varje 111km vi ökar avståndet från nordpolen.

Förklara varför polstjärnan är synlig 60 grader över horisonten 333mil från nordpolen, 45 grader 500 mil från nordpolen och 30 grader om du befinner dig 667 mil från nordpolen.

Ovanstående iakttagelser är inte förenliga med en platt jord. Våra observationer av polstjärnan visar att jorden är en sfär.
Senast redigerad av madtop 2017-12-06 kl. 15:29.
Citera
2017-12-06, 15:28
Medlem
madtops avatar
Citat:

Att polstjärnan är synlig 90 grader över horisonten vid nordpolen och 60 grader över horisonten 300 mil från nordpolen ger, på den platta jorden, att polstjärnan är 519 mil ovanför nordpolen.

Detta ger i sin tur att om du är 1000 mil från nordpolen så ska stjärnan teoretiskt vara synlig 27 grader ovanför horisonten. 1000 mil från nordpolen kan vi observera polstjärnan cirka 0 grader över horisonten.

Förklara varför vår observation inte stämmer överens med den teoretiska platta jorden.
Citera
2017-12-06, 15:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Om du tillfrågar hundra personer på gatan om stjärnornas rotationsriktning kring polstjärnan så kommer 99 svara att dom har ingen aning.
.

Det är nog sant. Men det är ändå ett utmärkt sätt för någon som vill bevisa för sig själv vilken form jorden har:

Åk till södra halvklotet och studera hur stjärnhimlen roterar.

Citat:
Varför har man, en stjärna icke synligt för blotta ögat, på Brasiliens flagga?
.

Därför det är den punkt som södra stjärnhimlen roterar kring. Åk till Brasilien och kolla ska du få se.
Citera
2017-12-06, 16:07
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Om du tillfrågar hundra personer på gatan om stjärnornas rotationsriktning kring polstjärnan så kommer 99 svara att dom har ingen aning. Förutsatt att dom nu svarar ärligt och inte chansar, det finns ju bara två alternativ. Därför är det tramsigt att hänvisa till miljoner vittnen och samma gäller ”har en kompis” argument. Ni globalister har ju en tendens att fabulera när ni argumenterar för er tro.

Om en % av jordens befolkning vet vilket håll stjärnorna snurrar åt, ja då vet ca 10.000.000 på södra halvklotet att stjärnorna snurrar medsols där.

Ska man avfärda så mycket ögonvittnen anser du?

Citat:
Vet inte vilka böcker du har i åtanke, men det du säger stämmer naturligtvis, det finns en del felaktigheter i gamla böcker men samma gäller också idag för dagens böcker och tidskrifter.
Att häxor finns är klarlagt bortom all tvivel. Det kan du själv konstatera när du tittar på teve eller läser tidningar, vill man se dom live så får man gå till Riksdagen när dom håller konferens.

Oooookey...

Citat:

Öööö, den är synlig för blotta ögat. Att den är ljussvag är inte samma som den inte är synlig.

Citat:
Notera att Flashbacks stavningskontroll indikerar att Sigma Octantis är felstavad. Det betyder att Säpo, som har blivit en del av Mossad CIA konstellationen sen statskuppen 86, behöver mer pengar till programuppdateringar.

Ooookey....

Är ju uppenbart trollande från din sida. Varför bryr jag mig ens att svara.
Citera
2017-12-06, 18:38
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Garanterat uppmätta med stor precision så vad har detta med cirkelresonemang att göra? Tror du att man bara har höftat ut var breddgraderna går?
Citera
2017-12-06, 19:19
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Hur kan du vara säker på att videosändningen kommer ISS och från rymden, eller menar du att det inte kan fejkas? Vilken plan(et) lever du på?
Vi har lärt oss använda elektricitet men det betyder inte att vi till fullo förstår det.

Så gravitation i rymden är en teori men ett etablerat faktum här på jorden. Var går gränsen?

Det har lämnats många bevis på att den snurrande jordgloben, gravitation, och den heliocentriske världsbilden med tillhörande trams som ”Big Bang” är ren nonsens, ingenting annat än pseudovetenskap. Eller mer exakt, medeltida kabbalism omdöpt till vetenskap.
Har inga vänner som är platta, vi lever i en tredimensionell värld, det är väl det du har så svårt att fatta med tanke på dina tidigare inlägg om jordens uppåtgående kurvatur.
Jag har ingen anledning att ifrågasätta varken ISS sändningar eller ISS självt. Att du som överstepräst i plattjordsekten valt att förskjuta dessa kunskaper kan jag inte göra något åt.

Vad menar du med att gravitation skulle vara en teori i rymden och etablerat faktum på jorden? Vänligen bygg inte halmgubbar. Gravitation finns i hela universum.

Som vanligt avfärdar du som djupt troende plattjordare alla bevis på motsatsen eftersom de inte överrensstämmer med din tro. Du kallar vår väl etablerade vetenskap för pseudovetenskap eller medeltida kabbalism för att avskärma dig från verkligheten så din världsbild inte ska rasa. Jorden är rund. Inse det.

Ta nu en kikare, 7x50 är lagom, och gå till kusten där man ser stora båtar och konstatera att deras undre del försvinner bakom horisonten. Eller är du rädd för vad du kommer att se?
Citera
2017-12-07, 12:11
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det finns samband i globjordsmodellen mellan exempelvis solen, månen och jorden som är ockultism, du kan läsa om det i tråden för nummerologi. Det finns fler bisarra ockulta inslag i det du kallar en för en vetenskapligt framtagen modell. Det finns inget vetenskapligt i den runda jorden.

Angående stjärnors rotation.
Jag har sett videon, fina bilder, men jag ifrågasätter inte att stjärnorna roterar åt olika håll men jag förstår inte hur det förklaras med att jorden skulle vara rund. Att jag vänder om betyder inte att himlen roterar åt ett annat håll, de betyder att jag vänder mig om.

Resorna från USA och söderut du talar om fungerar likadant på en platt jord. Du säger polstjärnan sjunker, på en platt jord är det för att den försvinner bort. Du kan ta ut din latitud på en platt jord också.
Hade Polstjärnan försvunnit bort på en platt jord så skulle den bli mindre och mindre för att till slut försvinna men den skulle aldrig nå horisonten. I verkligheten så går Polstjärnan ner under horisonten då du passerar ekvatorn men utan att minska i storlek vilket stämmer med globmodellen men inte på plattjorden.
Att man via vetenskap konstaterat att jorden är rund är inte okultism.
Citera
2017-12-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jag har ingen anledning att ifrågasätta varken ISS sändningar eller ISS självt. Att du som överstepräst i plattjordsekten valt att förskjuta dessa kunskaper kan jag inte göra något åt.

Vad menar du med att gravitation skulle vara en teori i rymden och etablerat faktum på jorden? Vänligen bygg inte halmgubbar. Gravitation finns i hela universum.

Som vanligt avfärdar du som djupt troende plattjordare alla bevis på motsatsen eftersom de inte överrensstämmer med din tro. Du kallar vår väl etablerade vetenskap för pseudovetenskap eller medeltida kabbalism för att avskärma dig från verkligheten så din världsbild inte ska rasa. Jorden är rund. Inse det.

Ta nu en kikare, 7x50 är lagom, och gå till kusten där man ser stora båtar och konstatera att deras undre del försvinner bakom horisonten. Eller är du rädd för vad du kommer att se?

Självfallet får du tro vad du vill, och anse att de så kallade live sändningarna från ISS är trovärdiga, det är upp till dig, men du borde nog försöka att återetablera kontakten med verkligheten.

Einsteins gravitationskrökningar i rymden, och att gravitation drar i tid och rum, är väl teorier? Jag undrade, när är gravitationen teori och när blir den etablerad faktum? Var går gränsen?

Att det är frågan om medeltida kabbalism försöker man inte ens dölja och erkänns öppet av så kallade astrofysiker med kändisstatus. Om nu deras spelade förvåning över likheten mellan kabbalism och dagens astrofysik övertygat dig om att det är en ren tillfällighet, så får du ju naturligtvis tro det.

Du har samma uppåtgående kurvatur bakom dig hur du än vrider och vänder på saken, det har jag förklarat ett antal gånger. Du ser båtar försvinna ”bakom” horisonten vilket håll du än vänder dig och då kan du inte befinna dig på en glob. Tror knappast att du är kapabel till att förstå det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in