2017-12-07, 12:31
Medlem
Machiavellys avatar
Nu läste jag inte artikeln men vadå, hade dem sex också?! I så fall är det helt sinnessjukt att man går med på att ha sex och sen i efterhand anmäler det som övergrepp.

Så jävla äckligt beteende. När tjejer ”ångrar” sig. Lika äckligt är det med riktiga våldtäktsmän också. De borde båda skjutas i varsitt ben och dö långsamt.

Men jag hoppas att dem inte hade sex.
Citera
2017-12-07, 12:34
Medlem
PureMalts avatar
Landet vi lever i liknar mer och mer en bowlingbana. Vaknar upp sätter på kaffet och kollar i datorn vilka käglor har fällts av Metoo-klotet medan jag sovit.

Sticker inte under stol med att det är mycket intressant. Sätter lite färg på tillvaron i vintermörkret för en nybliven pensionär.
Citera
2017-12-07, 12:35
Medlem
Provokatörs avatar
Det är en jurist och inte en advokat isf hade dom skrivit advokat.
Han är högt uppsatt.
Någon ovan honom har valt att 'suspendera' mannen, han har alltså inte tagit en 'time-out'.
Han har fått utmärkelser.
AB & DN använder omväxlande orden, 'organisation', 'arbetsplats', företaget, ideell organisation. DN skriver:
'Han arbetar för en ideell organisation som bland annat driver rättsfall pro bono.'
Här är hela hennes #metoo bekännelse:
”Jag praktiserade på en organisation som arbetar med mänskliga rättigheter och som ofta syns i media. Jag fick bra kontakt med chefsjuristen och skojade mycket på jobbet, tyckte därför inledningsvis inte att det var konstigt att han lade till mig på Facebook och började skriva då och då, tills han började skriva sent på kvällen varje dag och kommenterade vilka tajta kläder jag haft på mig under dagen och hur snygg jag var, han försökte även börja prata om sex och fråga vad jag gillade och när jag bad honom att sluta sa han bara att jag skulle sluta larva mig. När han åkte på jobbresor skrev han från hotellsängen att han önskade att jag var där och påminde mig om att jag inte skulle säga något till någon om vad vi pratade om. Jag försökte skoja bort det och prata om något annat och när jag sa ifrån på riktigt fick han mig att känna mig dum och överspänd. Han bad mig komma in en dag och vi satt sen och jobbade sent en kväll bara vi två och när jag skulle låsa in min dator stod han plötsligt bakom mig och tog mig rumpan och sa att han inte kunde låta bli eftersom jag var så snygg. Jag var fortfarande student och behövde referenserna, kände även lojalitet mot organisationen så jag bet ihop. Det går inte heller att göra att bra jobb när man vet att personen som man ska presentera för bara tänker på hur man ser ut naken. Mår så illa och blir ledsen när han framträder i media och pratar om vikten av rättsskydd för enskilda och är allmänt hyllad och jag sitter och känner mig smutsig och dum och överspänd.”
Mitt mänskliga sinne när tankar som leder mig till den finländska huvudstaden och vidare vi får se om jag har rätt.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-12-07 kl. 13:24.
Citera
2017-12-07, 12:38
Medlem
mikaelss avatar
Tänker du också denna organisation: https://www.civilrightsdefenders.org...ice,stockholm?
Citera
2017-12-07, 12:54
Medlem
Så vi lever i tidsåldern då allting som kvinnor kommer överens om blir sanning. Intressant. Så länge trodde jag att männen och patriarkatet var ett problem, nu ser vi tydligt hur giftigt matriarkatet är.. adjö rättsväsende. Kvinnorna är här nu och de har Twitter i högsta hugg.
Citera
2017-12-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Vore konstigt, han publicerade det här i dag: https://www.svd.se/psykologiska-feno...an-i-fordarvet

Artikeln är skriven av Clarence Crawford, psykiatiker, psykoanalytiker, och författare. Född 1936. Intressant artikel, men inte skriven av juristen Clarence Crawford. ( http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3061 )
Citera
2017-12-07, 13:17
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Artikeln är skriven av Clarence Crawford, psykiatiker, psykoanalytiker, och författare. Född 1936. Intressant artikel, men inte skriven av juristen Clarence Crawford. ( http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=3061 )

Otroligt lustigt sammanträffande ändå . Tack för klargörande!
Citera
2017-12-07, 13:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Så, vad handlar det här egentligen om?

Den utpekade ska alltså ha tagit en ung kollega på rumpan, men utöver det då? Om rumptafsandet är det enda som hänt och personen avgår (eller förmodligen tvingas avgå) på grunt av det börjar det här bli riktigt bisarrt!

Hur skulle det vara om den som får en mindre uppskattad invit eller en klapp på rumpan 1) säger ifrån, 2) om det upprepas pratar med chefen, chefens chef eller facket, eller 3) om inget annat hjälper anmäler saken?

Börjar det bli dags att omyndigförklara stora delar av befolkningen?
Citera
2017-12-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så, vad handlar det här egentligen om?

Den utpekade ska alltså ha tagit en ung kollega på rumpan, men utöver det då? Om rumptafsandet är det enda som hänt och personen avgår (eller förmodligen tvingas avgå) på grunt av det börjar det här bli riktigt bisarrt!

Hur skulle det vara om den som får en mindre uppskattad invit eller en klapp på rumpan 1) säger ifrån, 2) om det upprepas pratar med chefen, chefens chef eller facket, eller 3) om inget annat hjälper anmäler saken?

Börjar det bli dags att omyndigförklara stora delar av befolkningen?

Det handlar om två saker i detta fall.
1. Ska man var chef/ha en ledande roll i en organisation så måste man ha bättre omdöme än att tafsa på medarbetare. Saken är mycket enkel.

Människor har flera gånger uttryckt att de är rädda att förlora jobbet om de säger ifrån, chefen sätter människor i väldigt svåra situationer när de tafsar på anställda/praktikanter.

2. Om man är jurist och säger sig arbete för utsatta människor så kan man inte utsätta andra människor för sexuella trakasserier, då skapar man ju "offer". Om en sån person stannar kvar i en organisation så skadas ju hela organisationens rykte. Vilken klient ska känna förtroende för att den organisationen då?
Citera
2017-12-07, 13:36
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Nu har jag bara läst igenom citaten i den här tråden eftersom jag inte vill sponsra våldtäktsbladet, så jag förbehåller mig ifall det skulle finnas någon mer information.

Men han skall alltså bara ha tagit på hennes rumpa? Inga vittnen? Ingenting?

Den här rörelsen måste få ett stopp nu. Nu kan alltså vilken kvinna som helst få en person avstängd och stämplad på inga som helst grunder. Det här kan ju lika gärna vara en student som inte fick det jobb hon ville ha eller vad vet jag.
Citera
2017-12-07, 13:41
Medlem
Visst, fel att missbruka sin höga position och det kanske inte finns en MEN här, men:

”Han bad mig komma in en dag och vi satt sen och jobbade sent en kväll bara vi två och när jag skulle låsa in min dator stod han plötsligt bakom mig och tog mig rumpan och sa att han inte kunde låta bli eftersom jag var så snygg. Jag var fortfarande student och behövde referenserna, kände även lojalitet mot organisationen så jag bet ihop”,

Snälla, "så jag bet ihop" något eget ansvar måste ändå önskas i detta fall. Många kvinnor verkar helt handlingsförlamad (då talar jag inte om frozen fright) Det är just såna här Metoo-historier som gör rörelsen mindre trovärdig. Det blir nog värre innan det blir bättre. Snart vigilante bålbränningar?
Citera
2017-12-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fyfan, kan det vara så underbart att det vore Viktor Banke...
Främlingsvurmaren som är "asyl jurist" enligt honom själv på twitter någon gång.

Detta får mig att hoppas:

Dock så har han twittrat senast för 14 timmar, så har svårt att tro det.

Edit: Dock, han är delägare vilket gör honom till högt uppsatt.

Hans områden är: Brottmål, offentlig försvarare, målsägandebiträde, särskild företrädare för barn
Tvångsvård (LVU, LPT, LRV, LVM), asyl- och migrationsrätt samt familjerätt.

Vilket stämmer med "de mest utsatta".

Finns en annan tråd där CC i organisationen CFR nämns. Samme person? Kolla tråden angående hög jurist avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in