2017-12-06, 14:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du vet ingenting om vem som tog det egentliga beslutet. Min reaktion var att det rent officiellt inte var gränspolisen (som t.ex. i Norge tidigare i år), utan det privata företaget/kaptenen. Givetvis har order kommit ifrån högre ort.

Sen är det fult av dig att använda härskartekniker som "hysterika" när du vet att jag är man, och i sådana fall alltså "hysteriker". Tänker du inte på att jag kan bli kränkt? Jag har kanske hysteriska tendenser, ibland går jag över gränsen, men jag vet också att jag skriver som allra bäst när jag är uppe i gränsområdet. Det är en svår avvägning.

Vad då "givetvis"? Det vet varken du eller jag något om. Enligt rapporterna är det kaptenen som tagit beslutet.

Citera
2017-12-06, 14:16
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad då "givetvis"? Det vet varken du eller jag något om. Enligt rapporterna är det kaptenen som tagit beslutet.

Du finner det inte något besynnerligt att kaptenen tog det här beslutet kort efter att förbudet mot Motståndsrörelsen i Finland kungjorts? Det har mig veterligt aldrig varit några problem tidigare för svenska motståndsmän att ta sig till Finland.
Citera
2017-12-06, 14:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du finner det inte något besynnerligt att kaptenen tog det här beslutet kort efter att förbudet mot Motståndsrörelsen i Finland kungjorts? Det har mig veterligt aldrig varit några problem tidigare för svenska motståndsmän att ta sig till Finland.

Kanske det är besynnerligt? Eller så har kaptenen bara läst tidningen och kommit fram till att det kan bli trubbel på böljan den blå.
Om NMR tillåts gå på
Då gör kaptenen som så
han säger no no no no!
Citera
2017-12-06, 14:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Kanske det är besynnerligt? Eller så har kaptenen bara läst tidningen och kommit fram till att det kan bli trubbel på böljan den blå.
Om NMR tillåts gå på
Då gör kaptenen som så
han säger no no no no!

Läst tidningen om förbudet då menar du? För Motståndsrörelsen har ju figurerat i tidningen många gånger tidigare utan att någon kapten blöjbyxa hindrat Motståndsrörelsens svenska medlemmar att åka till Finland.
Citera
2017-12-06, 15:40
Medlem
baggebo1s avatar
Den finska demon verkar vara en stor succé. Här livesändning:

https://www.youtube.com/watch?v=pf_uELn50L8

Researchgruppen säger 200, Sjögren säger 300-400, jag tycker det ser ut att vara minst 500-600 personer. Det är en mycket bra siffra.
Citera
2017-12-06, 15:55
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Den finska demon verkar vara en stor succé. Här livesändning:

https://www.youtube.com/watch?v=pf_uELn50L8

Researchgruppen säger 200, Sjögren säger 300-400, jag tycker det ser ut att vara minst 500-600 personer. Det är en mycket bra siffra.

Vilken av de fem olika siffror du nämner är bra?
Citera
2017-12-06, 16:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Vilken av de fem olika siffror du nämner är bra?
Den riktiga så klart, dvs min. Minst 500-600. Sjögren uppdaterade till 600 efteråt också.
Citera
2017-12-06, 16:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Den riktiga så klart, dvs min. Minst 500-600. Sjögren uppdaterade till 600 efteråt också.

Ålrajt. Så om vi hittar en tillförlitlig siffra som säger 400 eller mindre så är det dålig uppslutning och ett misslyckande?
Citera
2017-12-06, 18:17
Medlem
baggebo1s avatar
Nordront TV gör ett väldigt bra jobb vis såna här direktsändningar. Idag har Sjögren skött sig strålande med bland annat många roliga intervjuer med AFA-typer. "Are you retard?" osv. Kul! Streamen verkar också hålla bättre nu än vad den gjort vid tidigare tillfällen.
Citera
2017-12-06, 19:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Du vet ingenting om vem som tog det egentliga beslutet. Min reaktion var att det rent officiellt inte var gränspolisen (som t.ex. i Norge tidigare i år), utan det privata företaget/kaptenen. Givetvis har order kommit ifrån högre ort.
Nu på Svt Text:
Citat:
-Det här är en bedömning som vi har gjort tillsammans med myndigheterna. Vårt myndighetssamarbete innebär att vi har bra koll på de olika grupperingar som åker med oss, säger Johanna Boijer-Svahnström, som är kommunikationschef på Viking Line.
Hur fan kan folk fortfarande hålla på och "ha andra åsikter" än jag, när alla vet att jag alltid har rätt? Va fan får nån idiot ut av att förneka det självklara i att det var order från högre ort som gjorde att NMR inte fick åka?
Citera
2017-12-06, 19:40
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Nu på Svt Text:

Hur fan kan folk fortfarande hålla på och "ha andra åsikter" än jag, när alla vet att jag alltid har rätt? Va fan får nån idiot ut av att förneka det självklara i att det var order från högre ort som gjorde att NMR inte fick åka?

Det kan man verkligen undra. Det är ju helt självklart att någon från myndighetssverige har ringt dem. Det är ju knappast som att viking line har koll på vem som är medlem i NMR.
Citera
2017-12-06, 20:01
Medlem
Aviarts avatar
Har skummat igenom liveströmmen lite och fastnade för Sjögrens intervju med killen som stod och räckte finger åt marschen;

Fingerkillen; I´m standing here cuz i hate EVERYTHING with nazis
Sjögren; You hate EVERYTHING?
Fingerkillen; Yes, everyting.
Sjögren; What do you Think of their stance on farming politics?
Fingerkillen; The nazi farming politics...?
Sjögren; Yes?
Fingerkillen;

Sjögren kommer inte vinna några priser för sin engelska, men nog är det underhållande alltid.

EDIT; Killen som sköter talkören från megafonen har en lovande karriär inom black metal om NMR går i stöpet.
Senast redigerad av Aviart 2017-12-06 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in