2017-08-07, 15:18
Medlem
Liliththewitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hessian
Kolla på deras hemsida http://www.dragonrouge.net
Framförallt följande:
http://www.dragonrouge.net/swedish/allmant.html
http://www.dragonrouge.net/swedish/filosofi.html
http://www.dragonrouge.net/swedish/medlemskap.html

Hittar ni någon festligt där så är ni välkomna att skapa en frågeställning utifrån det och sedan bolla tillbaka den till mig så gör jag så gott jag kan med att svara
Jag är absolut ingen "officiell talesperson" eller liknande, utan blott en smått fanatisk medlem med låg grad, så jag varken kan eller vill berätta exakt allt som försiggår - men jag vill gärna hjälpa till om ni är genuint intresserade.

Din låga grad kommer att bestå, då själva "affärsidén" är att hålla folk kvar på en låg nivå i orden. Tills de vaknar upp.

Att du inte vill berätta så mycket om "allt som försiggår" kan nog närmast förklaras med att inte särskilt mycket försiggår. The dragon is dying.

Lägg era pengar och er energi på andra sällskap än det här.
Citera
2017-11-19, 10:13
Medlem
Liliththewitchs avatar
Dragon Rouge ska ha splittrats nyligen, enligt vad jag har hört. Någon som har mer information? Verkar som att Thomas Karlsson blivit isolerad och andra personer har tagit över. Vad har hänt?
Citera
2017-11-19, 22:13
Medlem
La-Habanas avatar
kanske han (Thomas) vaknade upp? och insåg att hans teori var fel?
Citera
2017-11-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liliththewitch
Dragon Rouge ska ha splittrats nyligen, enligt vad jag har hört. Någon som har mer information? Verkar som att Thomas Karlsson blivit isolerad och andra personer har tagit över. Vad har hänt?

Jag har inte hört det, däremot vet jag att dom har jobbat med en stor omstruktuering senaste halvåret. Exakt vad de har förändrat vet jag inte. Förutom att de ska ha skaffat en ny lokal.
Jag försökte läsa lite på Karlssons facebook nu men han skriver så otroligt ofta så det är väldigt mycket att läsa även om man bara skummar igenom det. Men han verkar i allra högsta grad vara aktiv inom DR då han har skrivit om det flera gånger senaste veckorna.
Citera
2017-11-20, 18:31
Medlem
Liliththewitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag har inte hört det, däremot vet jag att dom har jobbat med en stor omstruktuering senaste halvåret. Exakt vad de har förändrat vet jag inte. Förutom att de ska ha skaffat en ny lokal.
Jag försökte läsa lite på Karlssons facebook nu men han skriver så otroligt ofta så det är väldigt mycket att läsa även om man bara skummar igenom det. Men han verkar i allra högsta grad vara aktiv inom DR då han har skrivit om det flera gånger senaste veckorna.

Hmm, frågan är om han försöker hålla skenet uppe... Fått lite mer info att Tommie Eriksson och Christofer har lämnat Thomas, oklart varför. Thomas ska nu stå mer eller mindre ensam vad jag hört. Förvånad eftersom Thomas varit något av en kultfigur. Vad kan ha hänt där?

Verkar också som Thomas är den som lagt rabarber på lokalen på Gyllenborgsgatan, så nu står väl utbrytargänget utan lokal vad jag förstår.
Citera
2017-11-20, 20:05
Medlem
Citat:
Hmm, frågan är om han försöker hålla skenet uppe... Fått lite mer info att Tommie Eriksson och Christofer har lämnat Thomas, oklart varför. Thomas ska nu stå mer eller mindre ensam vad jag hört. Förvånad eftersom Thomas varit något av en kultfigur. Vad kan ha hänt där?

Verkar också som Thomas är den som lagt rabarber på lokalen på Gyllenborgsgatan, så nu står väl utbrytargänget utan lokal vad jag förstår.

Gyllenborgsgatan? Är det deras gamla lokal? För dom har som sagt bytt lokal nu i sommar. Vet inte var den nya finns. Jag tror inte han är ensam nu, tvärtom så verkar han ha en bra period. Men det kan vara så att han har nytt folk runt sig nu. Han verkar satsa rätt hårt på att knyta kontakter och hänger en del på herrklubben Sällskapet eller vad det kallas.
Men det kan absolut vara så att det har skett ett större avhopp i och med alla förändringarna han driver igenom.
Lite i det han har sagt pekar väl på det, han har nämnt en del om att ordern passar inte alla och förändringarna föll inte alla i smaken osv.
Men jag har faktiskt sett att åtminstone en gammal medlem har varit med aktviteterna nyligen.
Citera
2017-11-28, 15:44
Medlem
Rasiermessers avatar
Thomas Karlsson är ju frimurare numera och har därmed bekänt sig som kristen, kanske det som har satt igång saker?
Citera
2017-12-01, 00:35
Medlem
Hessians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Thomas Karlsson är ju frimurare numera och har därmed bekänt sig som kristen, kanske det som har satt igång saker?

Inte för att verka mer FB-dryg än nödvändigt, men vad baserar du att han skulle blivit frimurare på?
Citera
2017-12-01, 01:03
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hessian
Inte för att verka mer FB-dryg än nödvändigt, men vad baserar du att han skulle blivit frimurare på?

För att jag själv är medlem (edit: i SFMO alltså), men du kan ju alltid själv kolla upp det i relevant medlemsmatrikel.
Citera
2017-12-06, 18:50
Medlem
Liliththewitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Gyllenborgsgatan? Är det deras gamla lokal? För dom har som sagt bytt lokal nu i sommar. Vet inte var den nya finns. Jag tror inte han är ensam nu, tvärtom så verkar han ha en bra period. Men det kan vara så att han har nytt folk runt sig nu. Han verkar satsa rätt hårt på att knyta kontakter och hänger en del på herrklubben Sällskapet eller vad det kallas.
Men det kan absolut vara så att det har skett ett större avhopp i och med alla förändringarna han driver igenom.
Lite i det han har sagt pekar väl på det, han har nämnt en del om att ordern passar inte alla och förändringarna föll inte alla i smaken osv.
Men jag har faktiskt sett att åtminstone en gammal medlem har varit med aktviteterna nyligen.

Haha, Tumba-Tarzan på exklusiva Sällskapet och frimurare t o m! Där är han väl ändå katt bland hermelinerna.
Citera
2017-12-06, 19:45
Medlem
Citat:
Haha, Tumba-Tarzan på exklusiva Sällskapet och frimurare t o m! Där är han väl ändå katt bland hermelinerna.

DR har också blivit en "warrior society" eller vad han nu kallade det. En order för krigare. Vilket inte passade alla enligt TK. Dom har haft pistolskytte som aktivitet och liknande saker.
Citera
2017-12-11, 16:27
Medlem
nutkjells avatar
Någon som har koll på vad som hänt med logerna? Är ju inte första gången lokalavdelningar hamnat i blåsväder, tänker speciellt på den i Polen, men det verkar ha skett en "utrensning" och många verkar ha försvunnit eller är det bara jag som inte hängt med? Någon som sitter på skvaller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in