2017-11-22, 18:19
Medlem
malva123s avatar
Vad vet vi om Findel Madison i Ungsvenskarna?

Han var i hetluften tidigare i år då han låg bakom en sajt som hängde ut brottslingar samt brottsoffer. Han fick då kritik då offren inte gått med på detta, samt att man kunde identifiera dem med hjälp av bilderna. Sajten stängdes dock ner.

https://www.metro.se/artikel/anonym-sajt-h%C3%A4nger-ut-brottsoffer-%C3%A4gs-av-topp-i-sds-ungdomsf%C3%B6rbund

Han är tydligen starkt emot våldtäkt vilket framgår av detta citatet:

”Få saker som gör mig så upprörd och ledsen som det faktum att många som begår grova vålds- och sexualbrott kommer undan med barnsligt låga straff. Därför har jag, i egenskap av privatperson, registrerat en domän under vilken de löjligt låga straffsatserna avses belysas. Innehållet på sajten grundas i offentliga handlingar som bekanta till mig sammanställt. Syftet är att synliggöra det faktum att våldtäkt mot barn kan ge så lite som två månaders fängelse.”

Han har ett väldigt udda namn och verkar härstamma från Umeå, någon som vet något mer?
Citera
2017-11-22, 20:18
Bannlyst
Kvinnomisshandlare och våldtäktsman!

Hon säger att insikten kom till henne gradvis.
En äldre kvinnlig partikollega hörde av sig till henne för att varna henne för tjänstemannen. Hon berättade hur han hade tagit stryptag på henne och dragit henne i håret. Det samtalet är dokumenterat och Aftonbladet har tagit del av det.

Samt det med 15 åringen
Citera
2017-11-24, 01:07
Medlem
Luttrad.svensks avatar
Enligt denna tråd ska Findel Madison ha våldtagit en 15-årig tjej i sin lägenhet och även knarkat tillsammans med sina arbetskolleger:

(FB) SD-tjänsteman polisanmäld för våldtäkt
Citera
2017-11-24, 20:24
Medlem
Luttrad.svensks avatar
Så här gör misshandlaren, narkomanen och våldtäktsmannen Findel Madison på Sverigedemokraternas riksdagskansli mot unga tjejer i ungdomsförbundet:

https://www.youtube.com/watch?v=z_KUNBnsQZg&hl=en

Citat:
Han ströp mig. Han drog mig i håret jätte-, jätte-, jättehårt.

Han liksom kastade mig på sängen på ett väldigt aggressivt sätt.

(ohörbart) Alltså, han... Alltså... Alltså... Alltså, man får inte...

Han har misshandlat mig. Jag skojar inte. Han har misshandlat mig.

Efter det där hade jag kanske tio eller elva blåmärken på kroppen.

Jag var rädd för mitt liv på riktigt.

Öh... Jag... har fått höra av flera människor... att han... har psykopatiska drag.
Citera
2017-11-25, 17:49
Bannlyst
Lögner, lögner och lögner. Detta inlägg är offtopic samtidigt som det är ontopic (åsikt om det som "hänt"), men jag vill gärna ha det sagt till hans försvar att detta är lögn. Bara att vänta några veckor till tjejens 15-minuters medietid är över och hon har glömt det hela. Hmm, vad påminner det om? *host* HANNA WIGH *host*
Citera
2017-11-25, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Lögner, lögner och lögner. Detta inlägg är offtopic samtidigt som det är ontopic (åsikt om det som "hänt"), men jag vill gärna ha det sagt till hans försvar att detta är lögn. Bara att vänta några veckor till tjejens 15-minuters medietid är över och hon har glömt det hela. Hmm, vad påminner det om? *host* HANNA WIGH *host*

Har du själv sett tjejen i det skicket och sen gjort en bedömning på hur kapabel till sex hon var? Var du ens där? Är du medveten om att det finns ett YB klipp där en tjej som är tom nära vän med hans sambo Simon berättar vad Findel gjorde henne? Aja slavar man under Mattias Karlsson på kommunikation kan hedern inte vara så hög!
Citera
2017-11-25, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fursteafmagsaft
Har du själv sett tjejen i det skicket och sen gjort en bedömning på hur kapabel till sex hon var? Var du ens där? Är du medveten om att det finns ett YB klipp där en tjej som är tom nära vän med hans sambo Simon berättar vad Findel gjorde henne? Aja slavar man under Mattias Karlsson på kommunikation kan hedern inte vara så hög!
Jag var inte där när tjejerna på Zara Larssons koncert blev våldtagna heller, ändå förmodar jag att det är glasklart för oss båda att anklagelserna är falska.

Blir man våldtagen så anmäler man. Varför gjorde inte denna det? "Buhuu det var så jobbigt"

Så ska jag säga nästa gång jag hamnar i en bilolycka där ett fyllo kör in i min bil. Det första jag tänker tänka på är att jag är kränkt och chockad, och anmälan och utredningar sätter jag igång med först några år efter händelsen. Sedan gråter jag ut i media när jag blir dumförklarad av befolkningen utan att ens fatta det.

Jag känner Findel, inser ni att ni förstör en mans karriär och framtid med dessa anklagelser? Eller förvisso, ingen är dum nog att ta detta seriöst (han sitter t.ex. kvar), men om det blir en för stor grej av denna lögn så blir det tillslut för tungt för SD att släpa med sig, och får han kicken så blir anklagelserna genast automatiskt sanna, med modifikation.

Hade det funnit ett uns av bevis, så hade jag varit den första som hade slagit den här jäveln gul och blå, då jag även vet vem offret är, efternamnet är på tre bokstäver. Jag hatar våldtäktsmän och kvinnoofredare mer än dig, MEN NU ÄR NI FEL UTE.
Citera
2017-11-30, 11:43
Medlem
QueerSchilvias avatar
Findel delar en hyresrätt på 70 m² i Spånga med 4 män och 2 kvinnor.

Verkar trångt, ligger de skavfötters?
Citera
2017-12-06, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Jag var inte där när tjejerna på Zara Larssons koncert blev våldtagna heller, ändå förmodar jag att det är glasklart för oss båda att anklagelserna är falska.

Blir man våldtagen så anmäler man. Varför gjorde inte denna det? "Buhuu det var så jobbigt"

Så ska jag säga nästa gång jag hamnar i en bilolycka där ett fyllo kör in i min bil. Det första jag tänker tänka på är att jag är kränkt och chockad, och anmälan och utredningar sätter jag igång med först några år efter händelsen. Sedan gråter jag ut i media när jag blir dumförklarad av befolkningen utan att ens fatta det.

Jag känner Findel, inser ni att ni förstör en mans karriär och framtid med dessa anklagelser? Eller förvisso, ingen är dum nog att ta detta seriöst (han sitter t.ex. kvar), men om det blir en för stor grej av denna lögn så blir det tillslut för tungt för SD att släpa med sig, och får han kicken så blir anklagelserna genast automatiskt sanna, med modifikation.

Hade det funnit ett uns av bevis, så hade jag varit den första som hade slagit den här jäveln gul och blå, då jag även vet vem offret är, efternamnet är på tre bokstäver. Jag hatar våldtäktsmän och kvinnoofredare mer än dig, MEN NU ÄR NI FEL UTE[/b].

Det där argumentet håller definitivt inte. Bylund blev anmäld i September, i december är han fortfarande vara kvar i partiet. Flera kvinnor har offentligt vittnat om vad han gjort, tom en känd twitterprofil i sd rörelsen.Han har gjort massvis med kvinnofientliga saker, inte minst mot tjejer kring 18-20. Varför har inte han kastats under bussen? Tom en högt uppsatt kvinna har han försökt våldta. Gullvantar på och han fick ett tala ut reportage i Aftonbladet till att tala ut.

En kille som sades ha misshandlats en chef inom partiets flickvän fick åka hem på direkten därifrån och lämna partiet och dennes uppdrag på direkten. Han är inte anklagad av någon ytterligare person för detta beteende. Han har framförallt inte ens misshandlat henne. Killen karaktärsmördades.

Även Pavel Gamov kickades på ett par timmar. Rättssäkert?

En tjänsteman sägs ha våldtagit en kvinna nyligen, han avskedades fort från sina uppdrag. Utan att ens en utredning i gång.

Findel sägs ha utsatt TVÅ olika tjejer för detta. Ena har haft högre uppdrag och är ett välkänt ansikte, den andra en partilojal som råkade ut för våld av honom har anpassat sin story nu och vill inte delta i FU. Sjukt då man som Sverigedemokrat borde värna om lag och ordning.

Summa summarum, Dom som är garanterat värst dvs har en historik av att ha misshandlat/våldtagit/förgripit sig på flertalet kvinnor får vara kvar medans vaga anklagelser mot annat folk leder till att dom kickas på direkten. Oavsett om folk är dömda för grova våldsbrott också för den delen så får dom vara kvar, se flera i riksdagsgruppen. Med en lojalitet till Mattias Karlsson kommer du långt, hur ohederlig och omoralisk du än må vara!
Citera
2017-12-06, 18:45
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Kvinnomisshandlare och våldtäktsman!

Hon säger att insikten kom till henne gradvis.
En äldre kvinnlig partikollega hörde av sig till henne för att varna henne för tjänstemannen. Hon berättade hur han hade tagit stryptag på henne och dragit henne i håret. Det samtalet är dokumenterat och Aftonbladet har tagit del av det.

Samt det med 15 åringen

Vad märkligt att Findel valde att utrycka sig så som han gjort: "Få saker som gör mig så upprörd och ledsen som det faktum att många som begår grova vålds- och sexualbrott kommer undan med barnsligt låga straff"

Hade varit kul att be honom att kommentera det citat nu så här i efterhand. Om han blir dömd, kommer han då yrka på maxstraff för sig själv?
Citera
2017-12-06, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Vad märkligt att Findel valde att utrycka sig så som han gjort: "Få saker som gör mig så upprörd och ledsen som det faktum att många som begår grova vålds- och sexualbrott kommer undan med barnsligt låga straff"

Hade varit kul att be honom att kommentera det citat nu så här i efterhand. Om han blir dömd, kommer han då yrka på maxstraff för sig själv?

Ajo han har tydligen knarkat och med säkerhet misshandlat en 18 årig kvinna också, finns inspelningar på det. Gamla SDU utsåg han till kriminalpolitisk utskottsledare. Bristen på aktiva medlemmar förefall enorm då.
Citera
2017-12-07, 16:35
Bannlyst
Citat:
Det där argumentet håller definitivt inte. Bylund blev anmäld i September, i december är han fortfarande vara kvar i partiet. Flera kvinnor har offentligt vittnat om vad han gjort, tom en känd twitterprofil i sd rörelsen.Han har gjort massvis med kvinnofientliga saker, inte minst mot tjejer kring 18-20. Varför har inte han kastats under bussen? Tom en högt uppsatt kvinna har han försökt våldta. Gullvantar på och han fick ett tala ut reportage i Aftonbladet till att tala ut.

En kille som sades ha misshandlats en chef inom partiets flickvän fick åka hem på direkten därifrån och lämna partiet och dennes uppdrag på direkten. Han är inte anklagad av någon ytterligare person för detta beteende. Han har framförallt inte ens misshandlat henne. Killen karaktärsmördades.

Även Pavel Gamov kickades på ett par timmar. Rättssäkert?

En tjänsteman sägs ha våldtagit en kvinna nyligen, han avskedades fort från sina uppdrag. Utan att ens en utredning i gång.

Findel sägs ha utsatt TVÅ olika tjejer för detta. Ena har haft högre uppdrag och är ett välkänt ansikte, den andra en partilojal som råkade ut för våld av honom har anpassat sin story nu och vill inte delta i FU. Sjukt då man som Sverigedemokrat borde värna om lag och ordning.

Summa summarum, Dom som är garanterat värst dvs har en historik av att ha misshandlat/våldtagit/förgripit sig på flertalet kvinnor får vara kvar medans vaga anklagelser mot annat folk leder till att dom kickas på direkten. Oavsett om folk är dömda för grova våldsbrott också för den delen så får dom vara kvar, se flera i riksdagsgruppen. Med en lojalitet till Mattias Karlsson kommer du långt, hur ohederlig och omoralisk du än må vara!
Orkar inte ens läsa ditt inlägg men om du menar att Bylund blev anmäld av Wigh så undrar jag hur fan du missat att Hanna Wigh ljög om sina anklagelser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in