2017-12-05, 18:22
Medlem
rostigamazons avatar
Helt plötsligt är Kalla mycket bättre än tidigare, och hon vill inte träna med dom andra i landslaget, och nu är det OS i år. Hur ska vi tolka det ?
Citera
2017-12-05, 19:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Helt plötsligt är Kalla mycket bättre än tidigare, och hon vill inte träna med dom andra i landslaget, och nu är det OS i år. Hur ska vi tolka det ?
Förmaksflimret förra året som gav intryck att utredas ganska lättvindigt, gissade jag berodde på överdos beta2-stim. Hon kanske har fått ordning på medicineringen nu. (Förmodligen inom lagliga gränser vad gäller beta2 om hon klarat testerna.)
Självklart gör dessa ganska stora hopp i formen att man lätt diskuterar medicinering mer än skicklighet.
När antidoping inte fungerar så blir det ju lätt spekulationer åt alla håll.
Senast redigerad av wwr 2017-12-05 kl. 19:04.
Citera
2017-12-05, 19:35
Medlem
Shane21s avatar
Äntligen!!!

Ryssland avstängda från OS 2018 enligt NY-times, SVTs sändning har inte sagt något än.
Citera
2017-12-05, 19:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Äntligen!!!

Ryssland avstängda från OS 2018 enligt NY-times, SVTs sändning har inte sagt något än.
Det är inte över, Brewing. Men jag kanske har missförstått dig?

(Som alla äkta agendatroll gör ibland, så tänkte Brewing och jag ha olika åsikter här

Om Kläbo har anabola och norrmännen också ryker då tar Sverige storslam

Lite skoj där, men det som är allvar är ryssanklagelserna.

McLarenrapporten läcker som en dopingprovsflaska. Håller den för att stänga av några över OS? Viktig fråga.
Citera
2017-12-05, 19:57
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Nej, Ryssland får inte vara med i vinter-OS:

Citat:
Citing “systematic manipulation” of anti-doping rules, a 14-person International Olympic Committee panel announced Tuesday it has banned Russia from the 2018 Winter Olympics in PyeongChang. The panel had been mulling a confidential IOC report that detailed Russia’s official doping program during the 2014 Sochi Olympics, and the extensive cover-up.

As a result of this ban, no Russian officials will be allowed to attend the games. Their flag will be excluded from any display, and if any Russian athletes are given permission to attend, they won’t be competing under the Russian flag. They’ll compete under a neutral flag, and any medals they win won’t be credited to Russia.
https://sports.yahoo.com/russia-banned-2018-winter-olympics-pyeongchang-183735604.html

Äntligen ett kännbart straff som tar, det är i senaste laget men det är bra att man agerar till slut.
Citera
2017-12-05, 20:04
Medlem
foool13s avatar
Undrar hur många som får delta under OS-flagg då om de bevisar att de har dopingtestat sig.. om jag inte minns fel så var det väl bara ett par, bl.a Klishina som gick under undantaget i Friidrott under OS i Rio, eller det kanske inte riktigt är samma sak..

Blir intressant hur många ryssar som kvalar in under det och som vill deltaga under neutral flagg också.

EDIT: Ok ALLA "rena" ryssar får delta men under OS-flagg alltså.
Citat:
The most severe ruling in Olympic history, the IOC will allow some Russian athletes to compete. Any Russian athletes considered clean "to the satisfaction" of an IOC committee may petition for special permission to compete in neutral uniforms.
https://www.cnbc.com/2017/12/05/ioc-suspends-russias-olympic-committee--clean-athletes-can-compete-under-olympic-flag.html

Enligt BBC måste de "bevisa" att de är rena.. kan vara komplext/svårt det kanske..
Citat:
But Russian athletes who can prove they are clean would be allowed to compete in South Korea under a neutral flag.
Senast redigerad av foool13 2017-12-05 kl. 20:16.
Citera
2017-12-05, 20:11
Medlem
Snapcounts avatar
Som en konsekvens utav att Ryssarna inte får ha egen flagga :

Russisk TV vil ikke sende OL
Det russiske TV-selskapet gjorde det rett etter beslutningen klart at de ikke vil overføre lekene dersom IOCs beslutning medfører at det russiske laget ikke deltar.

Bortsett fra nordmenn er det få land i verden som ser så mye på vintersport som russerne. Dessuten er det russiske vintersport-markedet stort.

Ingen TV-overføring vil bety store reklametap som følge av at antallet seere vil gå kraftig ned.

https://www.aftenposten.no/100Sport/vintersport/Russland-kastes-ut-fra-OL-246580b.html
Citera
2017-12-05, 20:24
Medlem
Citat:

(Som alla äkta agendatroll gör ibland, så tänkte Brewing och jag ha olika åsikter här

Om Kläbo har anabola och norrmännen också ryker då tar Sverige storslam

Lite skoj där, men det som är allvar är ryssanklagelserna.

McLarenrapporten läcker som en dopingprovsflaska. Håller den för att stänga av några över OS? Viktig fråga.

Vem pratar du med?
Citera
2017-12-05, 20:39
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vem pratar du med?
Jag har tidigare tolkat dig som att du ansett McLarenrapporten "pulvriserad" av CAS och det bara var en formsak innan alla avstängningarna skulle hävas.
Citera
2017-12-05, 20:39
Medlem
Blir bara än mer otydligt eller snarare tydligt att politik och idrott hör ihop.
Man förbjuder Ryssland som nation, men tillåter atleter att deltaga under neutral flagg.

I min mening antingen eller, och beskedet bevisar endast ett maktspel.
Senast redigerad av Gary-loomis 2017-12-05 kl. 20:41.
Citera
2017-12-05, 20:43
Medlem
Citat:
Jag har tidigare tolkat dig som att du ansett McLarenrapporten "pulvriserad" av CAS och det bara var en formsak innan alla avstängningarna skulle hävas.

Ja men du citerade vad shane21 skrev men nämnde mitt namn, blev lite oklart?

Jag är fortfarande övertygad om att när ärendena väl går till CAS kommer alla avstängningar att hävas ja, som baserar på repor och vad en opålitlig källa vittnar om.
Citera
2017-12-05, 20:48
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Blir bara än mer otydligt eller snarare tydligt att politik och idrott hör ihop.
Man förbjuder Ryssland som nation, men tillåter atleter att deltaga under neutral flagg.

I min mening antingen eller, och beskedet bevisar endast ett maktspel.

Tvärtom gör man helt rätt här. Man förbjuder landet för de hållit på med statsunderstödd dopning, men man låter idrottsmännen delta om de kan bevisas vara rena. Jag tycker det är en rimlig gränsdragning; man måste straffa den ryska staten för att den har bedrivit dopning, men man försöker underlätta för den enskilda ryssen att tävla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in