Citat:
Fast rättssamhället är likaså satt ur spel om man har ett samhälle som ignorerar saker som sexuella trakasserier eller hur?
Och om siffran var tredje kvinna har blivit utsatt för sexuella trakasserier/ sexuellt våld i vårt samhälle är sann, så är ju detta fan så mycket allvarligare än de ytterst fåtaliga enskilda män som i samband med #Metoo kampanjen nu ev. blir oskyldigt uthängda.
Och om siffran var tredje kvinna har blivit utsatt för sexuella trakasserier/ sexuellt våld i vårt samhälle är sann, så är ju detta fan så mycket allvarligare än de ytterst fåtaliga enskilda män som i samband med #Metoo kampanjen nu ev. blir oskyldigt uthängda.
Den här sortens logik kan neutralisera alla tänkbara handlingar, man kan till och med rationalisera och rättfärdiga mord på oskyldiga.
De flesta som döms till döden i USA har gjort sig skyldiga till grova brott, ibland händer det att oskyldiga avrättas, enligt ditt sätt att se på saken är det inget problem eftersom de flesta är skyldiga. Därför behöver vi inte bemöda våra stackars hjärnor med rättssäkerhet och andra fundamentala principer som gör att vi kan leva ett drägligt liv.
Jag vet inte om du medveten om det själv, att din åskådning ligger rätt nära den fascism du spottar på. Det är en konsekvens av urtvättad marxistisk feminism. Har du läst Foucault? Han är väl lite av en hjälte i era läger som ni helt har missförstått. Jag är kritisk till mycket av det han skriver, men hans avfärdanden av den marxistiska traditionen förstår jag fullt ut. Makt är inget som kommer uppifrån, från "vita heterosexuella män", från "överklassen". Makten finns överallt och genomsyrar allting - det bor en fascist i oss alla, som vill implementera vår vilja på världen. Den stora faran är när man inte inser detta. Jag tror du har svårt att se fascisten inom dig själv. Men jag ser den väldigt tydligt. Och den kommer av, är ett resultat av din syn på makt.
"Struktur" ett begrepp som de flesta kontinentala filosofer velat fjärma sig från, ett begrepp som stämplats på dem, men som används helt jävla okritisk av (icke-)akademiska feminister. Strukturbegreppet är en metafor - att likna någonting vid någoting annat är inte vetenskap, kan aldrig bli vetenskap.
Jag vill avsluta med ett litet citat som kan kasta lite ljus på strukturmetaforen
Citat:
When we try to say what a metaphor “means,” we soon realize there is no end to what we want to mention… How many facts are conveyed by a photograph? None, an infinity, or one great unstatable fact? Bad question. A picture is not worth a thousand words, or any other number. Words are the wrong currency to exchange for a picture. (Davidson 1978, 46–7)
Summa summarum; att män är våldsamma har inget att göra med strukturer utan har en biologisk grund, tillsammans med miljöfaktorer. Det finns ingen seriös forskare som avfärdar miljöfaktorer. Däremot tycks feminister på helt osakliga grunder förkasta biologi. Det är förnuftsvidrigt. Har du talat med en evolutionsbiolog någon gång? Är de fulla av skit?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-12-04 kl. 23:39.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-12-04 kl. 23:39.

Och som sagt, Malin Waak är allt annat än en opartisk observatör...