2017-12-04, 22:45
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast rättssamhället är likaså satt ur spel om man har ett samhälle som ignorerar saker som sexuella trakasserier eller hur?

Och om siffran var tredje kvinna har blivit utsatt för sexuella trakasserier/ sexuellt våld i vårt samhälle är sann, så är ju detta fan så mycket allvarligare än de ytterst fåtaliga enskilda män som i samband med #Metoo kampanjen nu ev. blir oskyldigt uthängda.

Den här sortens logik kan neutralisera alla tänkbara handlingar, man kan till och med rationalisera och rättfärdiga mord på oskyldiga.

De flesta som döms till döden i USA har gjort sig skyldiga till grova brott, ibland händer det att oskyldiga avrättas, enligt ditt sätt att se på saken är det inget problem eftersom de flesta är skyldiga. Därför behöver vi inte bemöda våra stackars hjärnor med rättssäkerhet och andra fundamentala principer som gör att vi kan leva ett drägligt liv.

Jag vet inte om du medveten om det själv, att din åskådning ligger rätt nära den fascism du spottar på. Det är en konsekvens av urtvättad marxistisk feminism. Har du läst Foucault? Han är väl lite av en hjälte i era läger som ni helt har missförstått. Jag är kritisk till mycket av det han skriver, men hans avfärdanden av den marxistiska traditionen förstår jag fullt ut. Makt är inget som kommer uppifrån, från "vita heterosexuella män", från "överklassen". Makten finns överallt och genomsyrar allting - det bor en fascist i oss alla, som vill implementera vår vilja på världen. Den stora faran är när man inte inser detta. Jag tror du har svårt att se fascisten inom dig själv. Men jag ser den väldigt tydligt. Och den kommer av, är ett resultat av din syn på makt.

"Struktur" ett begrepp som de flesta kontinentala filosofer velat fjärma sig från, ett begrepp som stämplats på dem, men som används helt jävla okritisk av (icke-)akademiska feminister. Strukturbegreppet är en metafor - att likna någonting vid någoting annat är inte vetenskap, kan aldrig bli vetenskap.

Jag vill avsluta med ett litet citat som kan kasta lite ljus på strukturmetaforen

Citat:
When we try to say what a metaphor “means,” we soon realize there is no end to what we want to mention… How many facts are conveyed by a photograph? None, an infinity, or one great unstatable fact? Bad question. A picture is not worth a thousand words, or any other number. Words are the wrong currency to exchange for a picture. (Davidson 1978, 46–7)

Summa summarum; att män är våldsamma har inget att göra med strukturer utan har en biologisk grund, tillsammans med miljöfaktorer. Det finns ingen seriös forskare som avfärdar miljöfaktorer. Däremot tycks feminister på helt osakliga grunder förkasta biologi. Det är förnuftsvidrigt. Har du talat med en evolutionsbiolog någon gång? Är de fulla av skit?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-12-04 kl. 23:39.
Citera
2017-12-04, 22:51
Medlem
Citat:
Vad är du och co anser är så "skadligt" med det som sker i Sverige gällande #Metoo?

Är det debatten?
Är det att x. antal män får sparken?
Eller är det att kvinnor får space och samhällets uppbackning att säga ifrån, nu och förhoppningsvis i framtiden?
Eller är det att män som grupp, nu och i framtiden, förmodligen inte ges samma praktiska möjlighet att tafsa på unga vikarier?

Exakt VAD är så skadligt?

Danmark har inte samma starka ställning för feminism, dvs man har inte kommit lika långt.
Feminister försöker men blir ofta utskrattade i den danska debatten, eftersom nej, man tar inte kvinnor och deras rättigheter på samma allvar i Danmark.

Det är häxjakten och den går inte att försvara sig mot, antingen så flyter du och då är du en häxa och bränns på bål eller så sjunker/drunknar du och det får ju samma resultat.
Citera
2017-12-05, 01:17
Bannlyst
Citat:
Så länge man har en kultur och ideologi i mellanöstern där inavlen frodats hej vilt...och accepterar kusinäktenskap, vilket man gör, så tycker jag nog man bör hålla käften om västvärlden.

Jo det är vanligt att muslimer håller på med kusinbröllop, det är ett mycket effektiv sätt att hålla ägor, titlar, pengar etc etc inom familjen.

Håller med. Peka inte ut stickan i din broders öga när du själv har en bjälke i ditt öga.
Citera
2017-12-05, 08:56
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Vad är du och co anser är så "skadligt" med det som sker i Sverige gällande #Metoo?

Är det debatten?
Är det att x. antal män får sparken?
Eller är det att kvinnor får space och samhällets uppbackning att säga ifrån, nu och förhoppningsvis i framtiden?
Eller är det att män som grupp, nu och i framtiden, förmodligen inte ges samma praktiska möjlighet att tafsa på unga vikarier?

Exakt VAD är så skadligt?

Danmark har inte samma starka ställning för feminism, dvs man har inte kommit lika långt.
Feminister försöker men blir ofta utskrattade i den danska debatten, eftersom nej, man tar inte kvinnor och deras rättigheter på samma allvar i Danmark.
Att människor blir behandlade som brottslingar och förlorar jobbet med mera utan rättegång eller erkännande.

Martin Timell har ju erkänt men Virtanen och Bromé har inte gjort det. Sådeles bör de senare inte drabbas av några konsekvenser föränn de finns skyldiga i domstol.

Det är väl det enda jag har emot metoo. Så kunde de få ordning på skiten och bara lyfta fram fall där det finns bevis och där folk dömts så vore det bra. Bevis som filmen på Harvey Weinstein där han försöker få en tjej att se på när han duschar och erkäner att han tagit på hennes bröst.

Och jag stör mig på alla dessa upprop med löjliga namn som verkar direkt framtagna av nån reklambyrå. Som vinklas i media till att tex 1993 kvinnor utsatts för sexuella övergrepp etc när det eg är att 1993 kvinnor skriver under mot sexuella övergrepp etc.

99.9% av befolkningen är emot sexuella övergrepp så...
Senast redigerad av volvo 240 2017-12-05 kl. 09:00.
Citera
2017-12-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Att människor blir behandlade som brottslingar och förlorar jobbet med mera utan rättegång eller erkännande.

Martin Timell har ju erkänt men Virtanen och Bromé har inte gjort det. Sådeles bör de senare inte drabbas av några konsekvenser föränn de finns skyldiga i domstol.

Det är väl det enda jag har emot metoo. Så kunde de få ordning på skiten och bara lyfta fram fall där det finns bevis och där folk dömts så vore det bra. Bevis som filmen på Harvey Weinstein där han försöker få en tjej att se på när han duschar och erkäner att han tagit på hennes bröst.

Och jag stör mig på alla dessa upprop med löjliga namn som verkar direkt framtagna av nån reklambyrå. Som vinklas i media till att tex 1993 kvinnor utsatts för sexuella övergrepp etc när det eg är att 1993 kvinnor skriver under mot sexuella övergrepp etc.

99.9% av befolkningen är emot sexuella övergrepp så...

Vilka "de" i "de få ordning på skiten"?

Vänligen skilj på #metoo och vanlig media/ svenska politiker, eller vad det nu är du syftar på med "de"
Citera
2017-12-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Det är häxjakten och den går inte att försvara sig mot, antingen så flyter du och då är du en häxa och bränns på bål eller så sjunker/drunknar du och det får ju samma resultat.

Har kvinnor kunnat /kan försvara sig mot sexuella trakasserier genom tiderna?
Fundera lite VAD brukar krävas för att problematiska strukturer av denna sort som det råder en massiv tystnadskultur kring ska komma upp på ytan och den aktuella dagordningen i allas skallar?

Är du man och aldrig ägnat dig åt att trakassera kvinnor så går du säker...
Är du man, och speciellt då en känd sådan med makt OCH ägnat dig åt att trakassera andra människor sexuellt, så ja då lever du just nu rejält osäkert.

och vet du, jag tycker det är helt rätt. Låt dessa män våndas rejält, det är ändå inte ens i närheten av hur många kvinnor världen över våndats då de skulle på jobb, möte med chefen, eller vad det nu gällt. Eller hur alla kvinnor världen över känner sig osäkra, obehagliga till mods då de ska röra sig i samhället, eller i hemmen.

Vill du bli av med att kvinnor som grupp, använder alla medel som finns för att protestera mot detta, så får du nog jobba för att män som grupp ändrar sig.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-05 kl. 09:57.
Citera
2017-12-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur kommer det sig att man i Danmark lyckas undvika alla skadliga förvecklingar som riskeras med denna politiskt farliga antimansrörelse?

Är en lägre grad av politisk korrekthet en bra medicin både mot tokfeminism och stollemigrationspolitik?

Svaret ges delvis i en utmärkt artikel i SDS som bland annat pekar på att lite motgång får man tåla.

Annars är man inte ägnad åt att leva i den här världen.

Jag såg också den här artikeln, det räcker väl med att säga att den är skriven av Malin Waak, en danskföraktande ärke-SJW som inte pallar med att hennes egna älsklingsidéer ifrågasätts.

Malin Waak avskyr den danska rabulismen, debattglädjen och frisinnet, hela "ja, fandeme!"-attityden. Det har funnits flera övertydliga exempel på det i Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan (numera systertidningar) de senaste tio åren. Här ett par artiklar från HD för flera år sedan där hon på oklara grunder talar om "den danska ondskan", insinuerar halvrasism osv. Waak är en gäll och mycket lättviktig aktivist-journalist som helt okritiskt omfamnar svenska världsförbättrarattityder och censurkrav. Hon är lika korkad som Elina Pahnke.

https://www.hd.se/2009-11-23/den-danska-ondskan

https://www.hd.se/2014-12-19/pladderhumanisterna

Citat:
Ursprungligen postat av Malin Waak (SDS/HD 2014)
I Danmark förespråkas yttrandefrihet med en iver som tangerar till besatthet. Detta betyder i princip att den som kastar något kontroversiellt på bordet, får fritt spelrum och det är just i det här skedet som själva dramaturgin för offentliga samtal skiljer våra länder åt.

Där svenskar vill problematisera, vill danskar förenkla. Och den som sedan vill få ett riktigt samtal till stånd om saken, uppfattas som en tråkig jävel. Större än så är den danska arenan för yttrandefrihet inte, och man använder alla tillgängliga former av härskarteknik för att fösa undan den som är sist in – inte minst om det är en "pladderhumanistisk” svensk.
Citera
2017-12-05, 11:58
Medlem
De rena sakuppgifterna i artikeln är säkert korrekta, det är subban Waaks självrättfärdiga ton som är så festlig och typisk för henne och den inskränkta mediemiljö hon lever i. Och som sagt, Malin Waak är allt annat än en opartisk observatör...
Citera
2017-12-05, 12:10
Bannlyst
Citat:
Jag tror han är ytterligare en av de som vågar säga sanningen, man får det intrycket när man googlar honom.

Och för din kunskap kusinbröllop är rätt vanligt i mellanöstern, speciellt bland muslimerna

Håller med. Skönt med folk som vågar stå för sina tankar och ord. Ja vi vet redan att muslimerna ägnar sig åt inavel. Du har sagt detta ett flertal gånger redan.
Citera
2017-12-05, 19:48
Medlem
Sverige har nu på 2000-talet världens mest korkade, okunniga och gapiga feministiska opinion.

Truth hurts.
Citera
2017-12-05, 19:53
Medlem
Citat:
Har kvinnor kunnat /kan försvara sig mot sexuella trakasserier genom tiderna?
Fundera lite VAD brukar krävas för att problematiska strukturer av denna sort som det råder en massiv tystnadskultur kring ska komma upp på ytan och den aktuella dagordningen i allas skallar?

Är du man och aldrig ägnat dig åt att trakassera kvinnor så går du säker...
Är du man, och speciellt då en känd sådan med makt OCH ägnat dig åt att trakassera andra människor sexuellt, så ja då lever du just nu rejält osäkert.

och vet du, jag tycker det är helt rätt. Låt dessa män våndas rejält, det är ändå inte ens i närheten av hur många kvinnor världen över våndats då de skulle på jobb, möte med chefen, eller vad det nu gällt. Eller hur alla kvinnor världen över känner sig osäkra, obehagliga till mods då de ska röra sig i samhället, eller i hemmen.

Vill du bli av med att kvinnor som grupp, använder alla medel som finns för att protestera mot detta, så får du nog jobba för att män som grupp ändrar sig.

Så du tror på att de åtalade flög till blåkulla eller vad de anklagades för? Det enda som skiljer metoo och häxprocesserna är att internet inte fanns på 1600 talet
Citera
2017-12-05, 20:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sverige har nu på 2000-talet världens mest korkade, okunniga och gapiga feministiska opinion.

Truth hurts.
Sant. Episkt svammel av Linnéa Claeson som aktuellt exempel:
2017-12-02: Jag vill ha representation – på riktigt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ddOl2O/jag-vill-ha-representation--pa-riktigt
eller http://archive.is/eVaL2
Jag vill ha en svart kvinna som statsminister.
Flator i Regeringen. Romska kvinnor i Riksdagen. En muslimsk polischef i slöja, djurrättsaktivister i departementen och en kvinna från Balkan som försvarsminister.
[...]
Den gapande (och utspökade) Linnéa Claeson bemöts lugnt och fint av VLTs politiska redaktör Sakine Madon:
2017-12-04: Sakine Madon: Åsikter är inte hudfärg, Linnéa Claeson
http://www.vlt.se/opinion/ledare/sakine-madon-asikter-ar-inte-hudfarg-linnea-claeson
Identitetspolitiskt snömos reducerar oss till yta

Ska man 2017, snart 2018, behöva påpeka att politiska åsikter och egenskaper inte har med hudfärg, kön och sexuell läggning att göra? Tydligen.
[...]
Linnea Claeson, hur glad skulle du bli om det påstods att du representeras av "vita kvinnor"? Om dina åsikter därmed viftades bort? Just det. Så sluta reducera oss andra till yta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in