2017-12-05, 12:07
Medlem
Svarar mig själv efter att ha läst ytterligare:

"Flödena kan inte användas för att beräkna totalförändringarna i partiernas väljarandelar från maj 2017. (Ovägda underlag återfinns i tabell 22 i tabellpublikationen som publiceras 8 december."

Så de hävdar alltså att de kan se rörelser ner till tiondelar och att de är statistiskt säkra. Sure.
2017-12-05, 12:15
Medlem
Mac-Arthurs avatar
SCB november

S 32,6% SD 14,8%

Ha, ha, ha, ha!!!

SCB:s prestationer är nu helt jämförbara med dr Goebbels.

Tyvärr är en polisanmälan fullständigt verkningslös. Det är fortfarande inte kriminellt i juridisk mening att vilseföra hela valmanskåren...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-12-05 kl. 12:19.
2017-12-05, 12:25
Medlem
Powergirls avatar
Ännu en glädjande undersökning där tappet för SD numera är legio liksom vissa anhängares bortförklaringar.
2017-12-05, 12:56
Bannlyst
Nu är det väl fullständigt säkert att dödförklara detta opportunistiska partiet?
Om man vill påstå att alla som mäter har gått med i någon konspiration tycker jag iaf inte att man är seriös..

Är helt enkelt Trump och hans misslyckade opportunist i USA som visar folket här i Sverige att det inte är rätt väg att gå.
2017-12-05, 13:03
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Ingen som funderar på om det börjar bli dags att byta ut Jimmy? En sådan här totalkrasch brukar inte gå obemärkt förbi när det gäller andra partier. Uppenbarligen har man misslyckats totalt med att styra om sin politik och charma väljare i det nya klimatet.

inte för att det gör mig nåt om dumpningen fortsätter Undrar bara hur folk tänker.

"Totalkrasch" i ett skojarinstitut saknar naturligtvis all reell betydelse, som kommer att visa sig!

Kanske borde vara angelägnare för K-amraterna att försöka att hålla nosen ovan spärren?

Alternativet är totalkrasch i ordets verkliga betydelse..
Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-12-05 kl. 13:06.
2017-12-05, 13:07
Medlem
Kul att se alla klappmongon titta in i tråden och proklamera att SD är slut, katastrof-resultat osv. Opinionsundersökningarna har historiskt sett varit väldigt dåliga på att mäta SD, finns i princip bara ett eller två institut som kommer nära valresultatet. Att SCB därför visar låga siffror är inte det minsta förvånande, men det innebär inte att SD har så pass låga siffror som de visar.
2017-12-05, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Kul att se alla klappmongon titta in i tråden och proklamera att SD är slut, katastrof-resultat osv. Opinionsundersökningarna har historiskt sett varit väldigt dåliga på att mäta SD, finns i princip bara ett eller två institut som kommer nära valresultatet. Att SCB därför visar låga siffror är inte det minsta förvånande, men det innebär inte att SD har så pass låga siffror som de visar.

Kolla status.st så ser du att pajaspartiet SD är nere i samtliga mätningar. För att ens komma nära 30% i valet kommer du både få hävda att utomjordiska aliens har svarat och att de som mäter har gått ihop i en KONSPIRATION.
2017-12-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambaNinja
Kolla status.st så ser du att pajaspartiet SD är nere i samtliga mätningar. För att ens komma nära 30% i valet kommer du både få hävda att utomjordiska aliens har svarat och att de som mäter har gått ihop i en KONSPIRATION.

Ja, SD har gått ner i samtliga mätningar, men det är också en väldigt stor skillnad i resultaten. Sentio har 21,7 Yougov 20,7. I övriga mätningar runt 15 om inte mindre. Det är inte rimligt. Bägge kan ju inte ha rätt, och baserat på de institut som fick närmast valresultatet 2012 får man anta att det är dessa som är korrekt. Alltså Sentio.

Jag har inte sagt något om 30%, däremot tror jag att de har bra mycket fler procentenheter än 14,8 som dagens undersökning visar. Det behövs inga aliens eller en "konspiration" för att få dåligt mätta siffror, kan finnas flera förklaringar t ex val av mätmetod, sättet de ställer frågor på osv. Fast det skulle heller inte förvåna mig ifall olika institut har hållit tillbaka SD's siffror medvetet.
2017-12-05, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ja, SD har gått ner i samtliga mätningar, men det är också en väldigt stor skillnad i resultaten. Sentio har 21,7 Yougov 20,7. I övriga mätningar runt 15 om inte mindre. Det är inte rimligt. Bägge kan ju inte ha rätt, och baserat på de institut som fick närmast valresultatet 2012 får man anta att det är dessa som är korrekt. Alltså Sentio.

Jag har inte sagt något om 30%, däremot tror jag att de har bra mycket fler procentenheter än 14,8 som dagens undersökning visar. Det behövs inga aliens eller en "konspiration" för att få dåligt mätta siffror, kan finnas flera förklaringar t ex val av mätmetod, sättet de ställer frågor på osv. Fast det skulle heller inte förvåna mig ifall olika institut har hållit tillbaka SD's siffror medvetet.

Då missuppfattade jag dig. Trodde du var en av de få tänkare som menade att SD någonsin kommer få något inflytande fast att de är ett pajasparti.
Att det är en skillnad mellan mätningarna spelar ingen roll det har det varit hela tiden även när SD hade så höga siffror att legionerna luktade siffror som talade om envåldsvälde.
2017-12-05, 13:32
Medlem
Citat:
Då missuppfattade jag dig. Trodde du var en av de få tänkare som menade att SD någonsin kommer få något inflytande fast att de är ett pajasparti.
Att det är en skillnad mellan mätningarna spelar ingen roll det har det varit hela tiden även när SD hade så höga siffror att legionerna luktade siffror som talade om envåldsvälde.

Självklart kommer de få inflytande. De har redan nu inflytande, hade inte SD existerat hade inte M tvingats ta sin "högersväng". SD är inget pajasparti, finns ingen rim o reson i att kalla dem det.

Vadå spelar ingen roll? Du tycker inte det är relevant att vissa institut gör korrekta mätningar och vissa gör felaktiga mätningar som inte speglar verkligheten? Vill du inte att alla institut ska spegla verkligheten i så stor utsträckning som möjligt?
2017-12-05, 13:34
Bannlyst
Citat:
Självklart kommer de få inflytande. De har redan nu inflytande, hade inte SD existerat hade inte M tvingats ta sin "högersväng". SD är inget pajasparti, finns ingen rim o reson i att kalla dem det.

Vadå spelar ingen roll? Du tycker inte det är relevant att vissa institut gör korrekta mätningar och vissa gör felaktiga mätningar som inte speglar verkligheten? Vill du inte att alla institut ska spegla verkligheten i så stor utsträckning som möjligt?

Verkligheten här nere på jorden visas redan i mätningarna, oavsett om det har slingrat sig in en och annan utomjordisk varelse i undersökningarna.
2017-12-05, 13:39
Medlem
Citat:
Verkligheten här nere på jorden visas redan i mätningarna, oavsett om det har slingrat sig in en och annan utomjordisk varelse i undersökningarna.

Gör den? Vilka mätningar är det som speglar verkligheten då? Är det de där SD ligger på 14-16% eller där SD har 21-22%?

Varför envisas du med att blanda in utomjordingar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in