Citat:
Vilka experter fick titta på vad innan rasmassorna fraktades bort från vilken rasplats?
Citat:
Hur kan man göra en forensisk undersökning på material som antingen inte existerar längre (wtc 7) och på det ytterst lilla material som sparats (wtc 1-2) endast undesöker de delar av stålet som befann sig i respektive impact-zon och inte ens där letade efter tecken på att sprängmedel/incendiaries?
Och jo, man gjorde givetvis bevisligen en forensisk undersökning. Så ännu en lögn från dig.
Klärvoajans?
Citat:
Nej jag menar att ansvarig utredare direkt tar kontrollen över respektive rasplats och därpå noga dokumenterar vad som fraktas iväg, ungefär var det hittades och om det finns intressanta egenskaper som eventuellt bör tittas närmare på. Att allt bortforslat material därpå samlas och lagras upp snyggt och fint på särskild plats för respektive byggnads rasmassor så att utredare vet varifrån det kommer. Sluligen, att utredare mycket noga går igenom materialet efter tecken på explosioner, smältning, deformering, etc, som kan ha bidragit till byggnadernas respektive kollaps.
Menar du att man skulle låtit allt varit kvar intakt och orört på rastplatserna till all undersökning av vad som skett och varför var klart? Hur skulle det ha påverkat ev överlevande som låg skadade nånstans i all bråte....?
Slutligen, att utredare sparar intressanta bitar, dokumenterar vad som sticker ut och förseglar materialet i väntan på rättsprocess.
Istället hade man några frivilliga ingenjörer som lite på måfå åkte omkring bland bråten någon dag, tittade lite och åkte hem igen.
Citat:
Jag ljuger aldrig här på forumet din nolla. Lär dig det.
Ännu en lögn av dig och snedvriden tolkning av vad som faktiskt skedde
Så, berätta nu ”vad som faktiskt skedde”.
Citat:
Skyskrapor i stål?
Ännu en lögn från dig. Stora byggnader har kollapsat helt och hållet redan före 2001 och utan att avsiktliga sprängningar varit orsaken.
Nu ljuger du igen, ”Dr. Tinnitus”. Är det kepsens fel?
Citat:
Hur fan vet du det? Det är ju precis därför man måste ta reda på vad alla dessa hundratals vittnen faktiskt hörde?
Övertolkning av vad vittnen säger. De vittnar om starka ljud som de beskriver som explosioner, det är inte detsamma som att det verkligen är just explosioner, eller att ljudet ens orsakas av sprängämnen.
Citat:
Gör det? Har du länk till de vittnesmålen? På tal om att ljuga sida upp och sida ner?
Det finns ju även tusentals vittnen som säger att de inte hörde explosioner....
Citat:
Jag vet åtminstone en inspelning av ljudet från en mycket kraftig explosion. Jag har sprängt med TNT och vet när jag hör en explosion när jag hör en. Utöver det har lågfrekventa mullrande dunsar som skiljer sig från ljuden (om de alls hörs på det avståndet) från respektive ras.
Ännu en lögn av dig
Det hörs starka ljud, det är inte detsamma som att det är just explosioner, eller orsakas av sprängämnen.
Det hörs starka ljud, det är inte detsamma som att det är just explosioner, eller orsakas av sprängämnen.
Och, återigen, hur fan vet du vad som är vad om du inte ens försöker ta reda på det med gängse forensiska tester av rasmaterialet?
Klärvoajans?
Citat:
Jättebra. Då har du säkert länk till videor som visar just sådana ”trycklufts-squibs” från andra kollapsande byggnader?
En fel/övertolkning av dig
Det finns inget som helst som tyder på att dessa sk squibs skulle orsakas av sprängämnen, inga ljud från alla dessa sprängladdningar det i så fall måste ha varit. Den mest naturliga och sannolikaste orsaken är att det är luft som pressas ut med stor kraft när byggnadens innervolymer plötsligt komprimeras. Fullt normalt och förväntat i ett sådant förlopp.
Det finns inget som helst som tyder på att dessa sk squibs skulle orsakas av sprängämnen, inga ljud från alla dessa sprängladdningar det i så fall måste ha varit. Den mest naturliga och sannolikaste orsaken är att det är luft som pressas ut med stor kraft när byggnadens innervolymer plötsligt komprimeras. Fullt normalt och förväntat i ett sådant förlopp.
Och, återigen, hur fan vet du vad som är vad om ansvarig inte testar rasmassorna för att se om squibsen kommer från explosioner inne i byggnaderna?
Klärvoajans? Igen?
Citat:
Är du helt från vettet stolle? Det är ju precis tvärtom.
Ren o skär hörsägen, men visst får du bygga din verklighet på tidiga fantasier och antaganden utan minsta konkreta bevis.
Jag själv och de flesta andra håller oss hellre till vad man sen kunnat bevisa genom ingående undersökningar, än fäster oss vid vad folk kläcker ur sig i ett tidigt skede utan minsta undersökning.
Jag själv och de flesta andra håller oss hellre till vad man sen kunnat bevisa genom ingående undersökningar, än fäster oss vid vad folk kläcker ur sig i ett tidigt skede utan minsta undersökning.
Jag säger att reportrar och andra vittnen på plats UTGICK ifrån att det var ”dynamite” och ”bombs” som orsakade rasen. Jag säger INTE att det är bevis. Jag säger att det är en av många mycket starka INDIKATIONER på sådant och man därmed bör gå vetenskapligt till väga för undersöka hur det faktiskt förhöll sig.
Det således inte så att explosioner, bomber, sprängmedel, kontrollerad demolering är något som krypt in i debatten långt senare, det var den allmänna uppfattningen där och då på plats. Innan officiella storyn han programmeras in i sina nickedockor i MSM.
Ändå, inga tester.
Citat:
Vilka djävla stora skillnader då, ditt ljugande elände?
Ännu en lögn från dig, tröttnar du aldrig på att vara en lögnare och bli utskrattad...?
Den kollapsen kan påminna om en CD vid en flyktig titt ja, men kikar man lite mer noga och jämför så är det faktiskt stora skillnader, fast det ser och begriper ju inte du.
Den kollapsen kan påminna om en CD vid en flyktig titt ja, men kikar man lite mer noga och jämför så är det faktiskt stora skillnader, fast det ser och begriper ju inte du.
Lista dem.
Citat:
Hur vet du det?
Inga klassiska höga knallar från apterade sprängladdningar öginblivken före den stora synliga kollapsen sker.
Citat:
Du menar pecis vad som brukar ske vid en klassisk CD?!
Den inre bärande strukturen har redan kollapsat bit för bit under lång tid, vilket kan ses av att det lilla penthouse försvinner ner i byggnaden strax innan den stora yttre kollapsen går igång.
Citat:
Det uppstår en liten nick i mitten av nordfasaden, ja. I överigt är taklinjen vågrät mellan jämnhöga symmetriska hörn hela vägen ner i fritt fall innan byggnaden försvinner bakom andra hus och virvlande stoftmoln.
Taklinjen är inte helt vågrät vid kollapsen
Citat:
Vittnesmål från ofta mycket rutinerad katastrofpersonal och nej, klärvoajans är fortfarande inget fungerande substitut för att forensiskt undersöka vad metallen ifråga bestod av.
Hörsägen från folk som inte är metallurger och som inte kan skilja på olika metaller i smält tillstånd, så det finns inga som helst bevis på att det rann smält stål i dessa händelser.
Var i hela friden har du lärt dig det?
Citat:
Fast det har ju testats och avförts som rent pladder. Har du någon video på smält aluminium som liknar den smälta metallen som sprutar ut från ett av tornens hörn tiden innan det sprängs i luften?
Det man ser rinna ut från sidan på ena tornet är högst sannolikt aluminium och bly då dessa metaller fanns i riklig mängd på vissa platser i byggnaden, och dessa har jämförelse med stål mycket låg smältpunkt. Beroende på kontaminering med allsköns material och bråte så kan det också blir olika färger på smält bly och aluminium.
Länk?
Citat:
Jag ljuger aldrig här på forumet, Dr. Tinnitus. Det borde du veta vid det här laget. Det innebär att DU ljuger precis varje gång du anklagar mig för det.
Där har vi fler lögner av dig.
Lite som att kaskadkräkas i hård motvind.
Citat:
Så att hur det gick till när två jättelika skyskrapor för fösta gången i världshistorien totalkollapsade på ca 9 - 14 sekunder rakt ner i sina egna fotavtryck var inget som uppdragsgivaren, det amerikanska folket, var särskilt intresserat av, menar du?
Det står klart och tydligt att NIST uppdrag inte var att utröna hur kollapserna fortskred efter att den globala kollapsen initierats. Den uppgiften kan du hitta på en av de första sidorna där NIST förklarar uppdraget.
Är du helt från vettet?
Citat:
Du menar att det faktum att jag inte är expert inom aktuella ämnen gör att du slipper bemöta det jag skriver? Förutom att det vittnar om en mycket liten kille som vill vara mycket stor, menar du att den vanlige medborgaren i en demokrati inte ska befatta sig med frågor som är vitala för samma demokratis fortlevnad? Är det inte vad man i så fall vad man brukar kalla för ... fascism?
Jag är övertygad om att du har ytterst ringa kunskaper och erfarenheter av verklig forensik, så du är inte den som ska ställa ledande frågor till andra om detta. Håll dig till nån betalkanals CSI-såpa, det verkar ju vara din kunskapsgrund...
Se så, bemöt nu min text om WTC 7 istället. Undvikandereflexer funkar inte här.
Jag reperterar:
Att man i fallet WTC 7 genomförde en datorsimulering som man edisonskt tweekade i ett antal år tills det till slut ”funkade”. Trots att deras publicerade datoranimeringar från samma simuleringar inte alls liknar videoinspelningarna från det verkliga raset. Vilket kanske är skälet till att man inte publicerar datan och beräkningarna från samma simuleringar med den infantila undanflykten att det kan äventyra ”rikets säkerhet”.
Du ser inget konstigt här? Dum fråga.