Tidslinje:
24/9- söndag- 02:30--11:00 Tre våldtäkter med tre olika BO påstås ha utförts i hans hem.
26/9 - tisdag - 01:26 Han anhålls i sin frånvaro (tiden är konstig om han anmälts på måndagen eller söndagen)
3/10 - tisdag - 16:30 Han grips efter 7 dagar, han är ännu inte häktad bara anhållen.
4/10 - onsdag Han begärs nu häktad av åklagare
Marina Chirakova, (normalt häktas man 2 veckor i taget)
18/10 Omhäktning #1
25/10 Omhäktning # 2
ca 5/11--8/11 "Han släpps ur häktet efter en dryg månad." Det blir alltså ingen omhäktning #3 som skulle utförts senast den 8/11. Han släpps under häktningstiden eller precis efter två veckor vilket blir drygt en månad. Anledningen kan vara att MGM har fått en slutdelgivning och att åtalet nu ska formuleras eller att misstankarna försvagats fast misstanken kvarstår ett tag till innan förundersökningen kommer att läggas ned.
Noterbart är att det är samma åklagare som lyckades få en musiker häktad i över tre månader tidigare i år. Musikern friades av Tingsrätten. Åklagaren var helt säker på både häktning (musikern satt häktad i drygt tre månader), fällande dom, men när Tingsrätten friade så ansåg hon att dom hade fel och överklagade till Hovrätten,.
– Domstolen har dragit fel slutsatser om att han saknar uppsåt. Rätten menar att jag inte kunnat motbevisa det han sagt om hennes berusning, att han inte uppfattade henne som i en särskilt utsatt situation, säger Marina Chirakova
https://archive.is/tRXqM#selection-489.0-489.230
Hovrätten avslog hennes överklagan den gången vi får se om hon lyckas bättre denna gång.
MGM är en välkänd nöjesprofil som normalt sett inte behöver våldta kvinnor. Nu säger tre olika BO att dom blivit våldtagna av en honom under samma natt i hans lägenhet. Ingen ringer polisen, varken BO'na eller grannarna sen anmäls han dagen efter. Näe, mina varningsklockor ljuder och jag vill nog läsa FUP innan jag är beredd att gå på åklagarens linje.
/Provokatör