Citat:
Jag kan inte se att något av det som du tar upp gäller de svenska #metoo-uppropen eller Danmarks agerande utöver det som redan diskuterats. De bisaker du tar upp kan förvisso vara intressanta men faller utanför tråden såvitt jag kan bedöma.
Det är den svenska politiska korrektheten som ger grogrund för den dysfunktionalitet som genomsyrar landet. De svenska #metoo-uppropen är dels symtomatiska för PK-mentaliteten och tar dels fokus från de allvarliga samhällsproblemen.
Jag tycker att du ska läsa artikeln i Jyllands-Posten som jag länkade till i ett tidigare inlägg.
Det är den svenska politiska korrektheten som ger grogrund för den dysfunktionalitet som genomsyrar landet. De svenska #metoo-uppropen är dels symtomatiska för PK-mentaliteten och tar dels fokus från de allvarliga samhällsproblemen.
Jag tycker att du ska läsa artikeln i Jyllands-Posten som jag länkade till i ett tidigare inlägg.
Som en mand med forstand på vort kære naboland skrev i desperation: Før havde svenskerne ABBA, nu har de Allah. Uden måske ligefrem at ønske sig ABBA's genkomst må de se at få rullet Allah tilbage til Mekka og Medina.Danskarna har förstått att Sveriges politik förstör landet med social brutalisering, våld, omvänd rasism, islamisering, patriarkalisk kontroll över kvinnor och barn. Och så vidare.
Det kommer ikke til at ske, det ved jeg godt, skaden er sket, Sverige er antændt – om ikke på landet, der endnu rummer talrige oaser, skove, vildmarker, landlige åndehuller, fortæffelige konditorier, god ishockey, skisport m.m. – så i byerne, der forfalder i social forråelse, vold, omvendt racisme, bandevæsen, islamisering, fraflytning, afpresning og patriarkalsk social kontrol over kvinder og børn. Dvs. præcis samme signalement som alle andre steder, hvor den moderne og urbaniserede form for islam vinder frem demografisk og kriminologisk.
nej det är inte svenskt PK-tänk (i den definition som brukar cirkulera på detta forum) som gör att män trakasserar kvinnor sexuellt, vad nu än någon virrig dansk har skrivit...
ok?