2017-12-03, 14:23
Bannlyst
Jag måste förkorta o förtydliga essensen av mitt tidigare inlägg
Lisbet och Olof måste ju se mördaren eller möta han
Men i den gällande beskrivningen heter det att Lisbet o OP blev påskjutna bakifrån

Det är omöjligt att Lisbet och Olof inte såg mördaren före skotten
Därför borde beskrivningen av mördaren vara tydlig.
Men i mainstreamedia är det den uppenbart förljugna historien att Lisbet inget såg något förrän skotten small men mördaren stod öppet han var inte gömd LISBET och OLOF såg han tydligt punkt slut

Självklart måste Lisbet scannat av personer framför
Självklart måste OP o Lisbet talat om detta och haft en uttalad strategi om hur man ska gå cirklar runt tilltänkta hot.
Mördaren var inte gömd utan full tydlig när Palme gick förbi så varför finns inte det någon beskrivning på detta efter 32 år.
Sammanfattningsvis Lisbet tvingas ljuga av HH-kan inte betyda något annat.
Lisbet vet inte vem som hon kan lita på då flera läcker till media hela psykförsvaret är med o förvränger i median i sr i svt. Förmodligen order om du ska peka ut CP för att ge sken av till någon?
Men Lisbet behöver inte känna sig kriminell hon vet att han kommer släppas i hovrätten?
Senast redigerad av capodaster 2017-12-03 kl. 14:46.
Citera
2017-12-03, 14:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag ser att du har förstått exakt vad jag tror hände

Nicola F:s två berättelser, om var han mötte/såg makarna Palme och Anders B på Sveavägen passar inte ihop med någon annans berättelse. Jag förstår inte att han lyckats med sina påhitt om var han var?

Fauzzi kan alltså urskilja färgen på en jacka samt att mannen står i en port när han befinner sig cirka 10-15 sekunders gångväg norr om Sveavägen 56.

Det är inte illa pinkat, har mannen falksyn, eller vad är det frågan om?
Citera
2017-12-03, 14:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Jag måste förkorta o förtydliga essensen av mitt tidigare inlägg
Lisbet och Olof måste ju se mördaren eller möta han
Men i den gällande beskrivningen heter det att Lisbet o OP blev påskjutna bakifrån

Det är omöjligt att Lisbet och Olof inte såg mördaren före skotten
Därför borde beskrivningen av mördaren vara tydlig.
Men i mainstreamedia är det den uppenbart förljugna historien att Lisbet inget såg förrän skotten small

Självklart måste Lisbet scannat av personer framför
Självklart måste OP o Lisbet talat om detta och haft en uttalad strategi om hur man ska gå cirklar runt tilltänkta hot.
Mördaren var inte gömd utan full tydlig när Palme gick förbi så varför finns inte det någon beskrivning på detta efter 32 år.
Sammanfattningsvis Lisbet tvingas ljuga av HH kan inte betyda något annat.

Fast möjligt är väl att de mött GM men inte uppfattat denne som ett hot? Om det är så att GM väntat in dem, vid skylten eller utanför Dekorimas upplysta fönster, så är det inte säkert att det var möjligt att då uppfatta mycket av hur personen faktiskt såg ut. Om en person står med ljuskälla bakom sig så kan det vara kymigt att uppfatta mycket mer än konturer av personen.

Att de blev påskjutna bakifrån finns väl inte mycket som motsäger, GM kan ha mött dem, väntat in dem och sedan utfört det något efter de precis passerat.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-12-03 kl. 14:34.
Citera
2017-12-03, 14:34
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fauzzi kan alltså urskilja färgen på en jacka samt att mannen står i en port när han befinner sig cirka 10-15 sekunders gångväg norr om Sveavägen 56.

Det är inte illa pinkat, har mannen falksyn, eller vad är det frågan om?
Efter att kriminalinspektören förstod, att Nicola F:s två berättelser, om var han mötte/såg makarna Palme och Anders B på Sveavägen inte passade ihop med någon annans berättelse. Vallades Nicola F på årsdagen för mordet (870228) på och omkring Adolf Fredriks kyrkogård (vid korvkiosken och gravplatsen till Olof) Jag tror att Nicola F misstänktes, men att kriminalinspektören inte fick bitarna att gå ihop.
Citera
2017-12-03, 14:36
Bannlyst
Jag tror tex att innan Lisbet o OP går förbi samt efter så är alla sinnen på helspänn Övertygad om att Lisbet instinktivt lyssnar efter steg som kommer bakifrån
Hennes utbildade minnesträning mm att minnas ansikten har inte diskuterats i media personen OP och LP möter borde väl vara lättare att minnas än CP som hon aldrig såg?
Är 100 på att Lisbet tänker varför står mannen där? Vem väntar han på? Känner jag igen han?

Att det inte sätts i samband med mordet eller att aldrig Lisbet får frågan i rätten tyder på att
domstolsfrågorna var riggade-Det gällde att inte få fast mördaren som Stay Behind Frimurarna Cia UD SSI Säpo SAP Timbro bestämt

Ett riktigt förhör hade låtit så här;
Så kom vi gående mot trekanten för vi ville ta ut svängen det stod en skum man där som jag känner igen från säpo
Sen kom han mot oss och började tala till en början mycket vänligt men sen påstod han att Olof var Kgb spion och bar sig illa åt mot Olof
Olof och jag försöker långsamt gå ifrån
men plötsligt skjuter han
Senast redigerad av capodaster 2017-12-03 kl. 15:08.
Citera
2017-12-03, 14:43
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast möjligt är väl att de mött GM men inte uppfattat denne som ett hot? Om det är så att GM väntat in dem, vid skylten eller utanför Dekorimas upplysta fönster, så är det inte säkert att det var möjligt att då uppfatta mycket av hur personen faktiskt såg ut. Om en person står med ljuskälla bakom sig så kan det vara kymigt att uppfatta mycket mer än konturer av personen.

Att de blev påskjutna bakifrån finns väl inte mycket som motsäger, GM kan ha mött dem, väntat in dem och sedan utfört det något efter de precis passerat.
Kan LOP ha frågat GM om något som GM uppfattat på fel sätt ? Eller avvisade LOP, GM på nogåt sätt ? Enligt AB visste LP att GM inte var svensk (LP talade på ett främmande språk till GM)

page 11 https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMYVJEZFdMUGt4Vzg/view
Senast redigerad av 299792458 2017-12-03 kl. 14:52.
Citera
2017-12-03, 15:27
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Reklampelaren är praktiskt taget vid banklokalen. Den blå dörren på bilden i min avatar (bakom reklampelaren) är banklokalen. Anders B säger att han var på trottoarkanten och lite söder om banklokalen, när han gick ut för att se mot Kungsgatan.

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMYVJEZFdMUGt4Vzg/view

Okej, jag ser att folk skriver om två reklampelare - den norra och den södra.

Det är alltså den södra som är ungefär vid banklokalen då och denna reklampelare är också den som IM ser och som beskrivs av andra vittnen?

I så fall var ju AB i princip vid mordplatsen redan. Då handlar det om att han stod och väntade rätt länge innan han gick söderut. Förutsatt att klocktiden i bankomaten stämmer (vilket den säkert inte gör).

Ett rimligt scenario kanske till sist är att AB:s kompisar tog ut pengar mycket senare än man trott, 23.19-23.20 ? och att AB då endast stod och funderade i någon minut innan han gick vidare söderut och hamnade precis bakom paret Palme och GM.

Det framstår som mera logiskt än att han skulle ha stått och funderat i 4-5 minuter.

Jag vet inte, jag bara funderar högt.
Citera
2017-12-03, 15:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Det är alltså den södra som är ungefär vid banklokalen då och denna reklampelare är också den som IM ser och som beskrivs av andra vittnen?

I så fall var ju AB i princip vid mordplatsen redan. Då handlar det om att han stod och väntade rätt länge innan han gick söderut. Förutsatt att klocktiden i bankomaten stämmer (vilket den säkert inte gör).

Ett rimligt scenario kanske till sist är att AB:s kompisar tog ut pengar mycket senare än man trott, 23.19-23.20 ? och att AB då endast stod och funderade i någon minut innan han gick vidare söderut och hamnade precis bakom paret Palme och GM.

Det framstår som mera logiskt än att han skulle ha stått och funderat i 4-5 minuter.

Det rimligaste är trots allt att utgå ifrån att klockan i bankomaten gick rätt tills något framkommer som talar för att klockan gick fel.

Varför är det ologiskt att stå på trottoaren och fundera i 4-5 minuter?

Det vore kanske inte så ologiskt att AB stod på trottoaren och funderade om vi visste vad AB faktiskt funderade på?

AB och SE samt de två som tog ut pengar i bankomaten är de personer som har varit närmast brottsplatsen när mordet skedde.

Någon av de här personerna, några, eller samtliga, kan vara en del i det som hände.

Mördaren skrider till verket trots att AB befinner sig 3-7 meter bakom LOP, mördaren tystar inte vittnet AB, bryr sig inte om att AB skulle kunna ha varit en civil polis. Det talar för att mördaren visste att OP inte hade något skydd där och då.
Citera
2017-12-03, 15:56
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

"När nu Björkman blev ensam kvar ute på trottoaren började han fundera över vart det andra gänget -de tre eftersläntarna- hade tagit vägen. Efter en stund lämnade han dörrarna till banken. Tillfrågad om hvad han nu företog sig uppger han att han gick snett bakåt ut mot trottoarkanten, för att kunna titta Sveavägen söderut upp mot Kungsgatan efter det andra gänget. Han stod och tittade en bra stund, men kunde inte se till någon av dessa i antågande"

"Efter en stund" + "en bra stund" = ?

Även här bekräftar Anders B vad Nicola F sägar (trottoarkanten)

page 9 https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMYVJEZFdMUGt4Vzg/view
Citera
2017-12-03, 16:03
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
.....Mördaren skrider till verket trots att AB befinner sig 3-7 meter bakom LOP, mördaren tystar inte vittnet AB, bryr sig inte om att AB skulle kunna ha varit en civil polis. Det talar för att mördaren visste att OP inte hade något skydd där och då.
Nicola F säger att han funderade över om AB var säkerhetsvakt, men drog slutsatsen att han inte var det.

page 1 https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMcVJSWV9jNzJhbGs/view
Citera
2017-12-03, 16:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nicola F säger att han funderade över om AB var säkerhetsvakt, men drog slutsatsen att han inte var det.

page 1 https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMcVJSWV9jNzJhbGs/view

Man kan ställa sig frågan på vilka grunder NF kunde dra den slutsatsen, det brukar inte direkt stå stämplat SÄPO i pannan på livvakter. NF verkar vara insatt i hur det fungerar.
Citera
2017-12-03, 16:23
Bannlyst
Hur många företag finns det i StorStockholm vid denna tid? Det är inte julbord eller annat.
Sen om vi tar de företag där det är flest anställda där minskar sannolikheten efter hand.
Hur stor är sannolikheten att samma dag det diskuteras med folk från Iraq angående bofors trade
så blir OP skjuten och närmaste vittnen är en skock arbetare från just Bofors.
Jag säger att en eller fler förföljde OP och det varit känt av HH hela tiden.
De var förmodligen inte fulla alls utan sa bara så. HH som ljugit sen dag ett är snbbt ut och kallar AB för riksfyllo. Kan det varit en del av planet att man skulle spela på/säga at de var fulla.
Kan det tom varit så att Bagdad Bob kände AB och hans gäng och träffat dem under veckan/dagarna i Sthlm?
Senast redigerad av capodaster 2017-12-03 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in