2017-12-02, 16:28
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
NMR var på Medborgplatsen idag! Någon ska ha blivit misshandlad och spottad på. Hoppas på en video snart.
Med polis blir slagen i huvudet? Det kommer sluta illa, idioter som gör sådant bara.
Citera
2017-12-02, 16:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Med polis blir slagen i huvudet? Det kommer sluta illa, idioter som gör sådant bara.
Det var en motdemonstrant/kommunist som slog en polis i huvudet. De är idioter allihop.
Citera
2017-12-02, 16:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
https://www.aftonbladet.se/a/VRbqv1
Det här kommer några dagar efter att NMR Finland har förbjudits, det
är organisations-förbudsförsöket anpassat efter den svenska modellen

Men numer står ju inte någon av redaktionsmedlemmarna på Nordfront som ansvarig utgivare. Det måste reta systemet oerhört.
Citera
2017-12-02, 17:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Men numer står ju inte någon av redaktionsmedlemmarna på Nordfront som ansvarig utgivare. Det måste reta systemet oerhört.
Men jag har för mig att det stod Jeff Hede Hitler på klistermärket som JK pilla på förra gången?, jag är besviken på att Adde-klibborna inte verkar finnas kvar i porrshoppen
Citera
2017-12-02, 18:00
Bannlyst
har juden anmält nmr för något ganska nyss? tyckte jag läste något om det

yttrandefriheten gäller alla så länge man inte kritiserar juden......
Citera
2017-12-02, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Medlemmar i Nordiska motståndsrörelsen får inte längre hyra gympasalen i Vrena, efter att man fått reda på att de är medlemmar. Snart får de väl inte köpa mjölk i mataffärer heller.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=6834084
usch vad äcklad man blir av kommunistsverige.

fyfan vilka äckliga människor svenskarna är
Citera
2017-12-02, 19:04
Medlem
KamratBruns avatar
Ser att NMR svarade med en artikel på mitt inlägg här på Flashback som sedan ledde till en del andra kommentarer i detta och i andra forum.
Dock bekräftade man med sin artikel mitt påstående snarare än dementerade det. Så jag tar det en gång till.

NMR har två medlemskap som innebär att man får gå på ett rekryteringsmöte för att antingen bli aktivist eller partimedlem. Sedan har man ett ekonomiskt stödmedlemskap som snarast kan liknas vid att ge en engångsdonation. Vad man däremot saknar är ett vanligt medlemskap.

När en ny förening bildades för inte så länge sedan gjorde man det med att för 100:- per månad locka med en skrift, ett medlemskort, lite klistermärken, ett medlemsforum, samt att pengar som skulle bli över skulle gå till ett hus. Ett tydligt paketerat erbjudande om att bli en del av något och få något för det och aktivt bidra mot ett mål.
Det var precis det som var mitt förslag, faktiskt innan denna förening bildades, där jag såg att det fanns ett tydligt tomrum.
Nästan 1000 personer nappade på den nya föreningen bara en dryg vecka efter. Ett bevis på att fler såg detta tomrum.
Den formen av medlemskap saknar NMR. Dessutom skulle en sådan medlemsskara kunna bli en större, bredare plattform att rekrytera spjutspetsen ifrån i form av nya aktivister.
Det är ju heller knappast svårt att lista ut att väldigt få vill gå på ett rekryteringsmöte som sin första kontakt med organisationen. Ekonomiska donationer är det många som gärna ger, men kanske främst till tydliga projekt eller insamlingar.

Vad jag också skrev är att den typen av medlemskap skulle vara utmärkt för aktivister att rekrytera till direkt ute på gator och torg. Jag själv hade nappat om någon stod där ute och rekryterade för något sådant. Samma med all annan marknadsföring i flygblad, hemsidor, radio, tv o.s.v. att få in folk som "fastnar" och inte bara konsumerar gratis.

Dessutom är det minst sagt otydligt på Nordfront att bli medlem, man behöver skrolla ner en bit för att hitta en puff bland en massa andra puffar, där det står "Ansök idag". Knappt synligt om man inte letar. Alla som jobbat med webb någon gång vet att för att lyckas konvertera en besökare till någon varaktig kräver ett tydligt fokus. Det saknas idag på Nordfront. Googla gärna ämnet så finns hundratals artiklar kring det.

Bara lite konstruktiv kritik till en organisation som har stor potential men där det helt klart finns ett konstaterat tomrum idag som NMR inte lyckades fylla när man var ensam herre på täppan. Det har vi ju till och med facit på nu. Ett tomrum NMR borde fylla för att inte mista bredden och helt bli en aktivistorganisation för de mest fanatiska.
Citera
2017-12-02, 19:31
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Men jag har för mig att det stod Jeff Hede Hitler på klistermärket som JK pilla på förra gången?, jag är besviken på att Adde-klibborna inte verkar finnas kvar i porrshoppen

Emanuel Lärkestål heter väl den ansvarige utgivaren för Nordfront. Det är utmärkt att NMR inte längre har någon med nyckelposition som ansvarig utgivare.
Citera
2017-12-02, 19:49
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Medlemmar i Nordiska motståndsrörelsen får inte längre hyra gympasalen i Vrena, efter att man fått reda på att de är medlemmar. Snart får de väl inte köpa mjölk i mataffärer heller.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=6834084

Inte ett dugg förvånad om det blir så, rödingarna har notoriskt röstat ner motionerna om att politisk åskådning också ska omfattas av diskrimineringslagen. Samma sak som redan omfattas av artikel två i Förenta Nationernas allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna. Samma anledning som folk flyr ifrån och söker asyl för, är alltså fullt tillåtet i Sverige mot sin egen befolkning med "fel åsikter".
Senast redigerad av Mike.Andersen 2017-12-02 kl. 20:15.
Citera
2017-12-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Inte ett dugg förvånad om det blir så, rödingarna har notoriskt röstat ner motionerna om att politisk åskådning också ska omfattas av diskrimineringslagen. Samma sak som redan omfattas av artikel två i Förenta Nationernas allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna. Samma anledning som folk flyr ifrån och söker asyl för, är alltså fullt tillåtet i Sverige mot sin egen befolkning med "fel åsikter".
Precis som att det skulle spela någon roll om vi hade en lag mot diskriminering baserat på politiska åsikter, för människor som utan att tveka bryter mot grundlagen och kommer undan med det?
Citera
2017-12-02, 21:03
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordstampatgolv
Precis som att det skulle spela någon roll om vi hade en lag mot diskriminering baserat på politiska åsikter, för människor som utan att tveka bryter mot grundlagen och kommer undan med det?

Det spelar ingen jävla roll, det är högförräderi att inte ha en sådan lag. Rödingarna som har röstat emot detta ska pryda samtliga av innerstans lyktstolpar.
Citera
2017-12-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det spelar ingen jävla roll, det är högförräderi att inte ha en sådan lag. Rödingarna som har röstat emot detta ska pryda samtliga av innerstans lyktstolpar.
Undra om en enda av brottslingarna i sveriges riksdag och mediahus, förstår att dom en dag kommer att hänga från en lyktstolpe eller om dom, som alla despoter genom tiderna, tror att vi inte kommer att växa så mycket den här gången.
Vi har mänsklighetens historia på vår sida, den upprepar sig som bekant och dom har den emot sig.
Vi får helt enkelt se till att göra klart jobbet denna tredje gång, vilket dom före oss misslyckades med under både första och andra världskriget!
Den här gången ska varenda degenererad vänsterliberal globalist stryka med!
Senast redigerad av jordstampatgolv 2017-12-03 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in