2017-12-02, 13:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag tror inte folk blir av med jobbet "enbart" för att någon skrivit en historia i #MeToo.
Utan jag är övertygad om att de flesta arbetsplatser har större beviskrav än så.

Kvinnor kan självklart vara lika stora svin som män, ingen som påstått något annat.
Men här pratas det specifikt om en viss sorts kriminalitet...som rör sex.
och om vissa strukturer som alltså ger olika rollfördelning mellan könen.

OM! vi nu har en verklighet där ute av att kvinnor som grupp beter sig mer illa inom något område så finns det inget som hindrar ex. män från att starta en # rörelse och via sin ev. kvantitet påvisa en struktur på samma sätt som #MeToo gjort.
eller hur?
Bara sätta igång.

"Moa"? Ingen aning om vilken story du pratar om nu.

Va!? Vi har liksom en massa män som just blivit det. SVT t.ex sparkade en chef för att en kvinna sagt att han bar sig illa åt. Det finns en osund rollfördelning att kvinnor ska vara offer hela tiden och det är vad man liksom behöver ändra på. Danska kvinnor är t.ex inga offer och låter sig inte bli våldtagna som det verkar svenska kvinns blir.
Citera
2017-12-02, 13:50
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag är inte så insatt i dansk media men en kvalificerad gissning är att den inte är lika infiltrerad av germanhatande judar som svensk media är.

Det ena utesluter väl inte det andra, Dansk media är lite mer low-brow än Svensk. Deras motsvarighet till Aftonbladet och Expressen (Marknadsmässigt) har utvik, porr (light) och då och då recensioner av bordeller.

Det Danska kulturklimatet är inte Kulturmarxistiskt och sex-negativt, mer degenererat och porr-positivt.

Det är ju klart att man kan förändra en kultur med hjälp av underhållningsbranchen.
Soros och gubbarna går gladeligen in och sponsrar porr som uppmanar till rasblandning bl.a. Kolla gärna upp Noel Ignatev t.ex.
Citera
2017-12-02, 13:50
Medlem
Lydans avatar
Vi får inte glömma medias roll i det här. Sammantaget är det faktiskt väldigt få som sitter och värdesignalerar med #metoo. Men vi ser hur medierna letar med lykta efter Facebookgrupper att lyfta fram. En per dag, för maximal påverkan. Jag såg även en artikel där de fördömde en yrkesgrupp som INTE hade ett uppror på gång.

I en värld där folk vill hamna i aftonbladet och berätta om hur kränkta de blivit när snön fallit vit, är det inte konstigt att man luvkas samla ihop den här lilla gruppen mediekåta #metoo-människor.

Vi har i stort sett ingen oppositionsmedia idag, så allt vi hör är vad de vill att vi ska höra. Det reflekterar ofta inte verkligheten.

Det som återstår är ett gäng skrikiga feminister, varav många av dem fyller många av platserna i media, och dessa får tala fritt. Man måste vara dum som en svetsare om man faktiskt tror på vad de säger.
Citera
2017-12-02, 13:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag tror inte folk blir av med jobbet "enbart" för att någon skrivit en historia i #MeToo.
Utan jag är övertygad om att de flesta arbetsplatser har större beviskrav än så.

Kvinnor kan självklart vara lika stora svin som män, ingen som påstått något annat.
Men här pratas det specifikt om en viss sorts kriminalitet...som rör sex.
och om vissa strukturer som alltså ger olika rollfördelning mellan könen.

OM! vi nu har en verklighet där ute av att kvinnor som grupp beter sig mer illa inom något område så finns det inget som hindrar ex. män från att starta en # rörelse och via sin ev. kvantitet påvisa en struktur på samma sätt som #MeToo gjort.
eller hur?
Bara sätta igång.

"Moa"? Ingen aning om vilken story du pratar om nu.

Va!? Vi har liksom en massa män som just blivit det. SVT t.ex sparkade en chef för att en kvinna sagt att han bar sig illa åt. Det finns en osund rollfördelning att kvinnor ska vara offer hela tiden och det är vad man liksom behöver ändra på. Danska kvinnor är t.ex inga offer och låter sig inte bli våldtagna som det verkar svenska kvinns blir. Om man nu ska tro all skit MeToo får upp.

Att detta blivit så stort i just Sverige måste liksom bero på att svenska kvinns är så svaga att de inte ens kan säga till eller då att det finns ett annan syfte med det hela och att t.ex Danmark då fortsatt inte är helt kört i anti-vit feministiskt smörja.
Citera
2017-12-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Problemet är att det är en godtycklig lynchmobb av konspiratoriska neo-feminister som sätter rättssäkerheten på spel bara för att få kunna gnida sig emot offer-narrativet.

Hela spektaklet bär ett löjets skimmer. Vilket är tråkigt, för det är verkligen ett allvarligt ämne som bör tas på stort allvar.

Läs vad jag skrivit innan i denna fråga..jag orkar inte köra allt 30 ggr.

Det som verkligen bär löjets skimmer är all denna manliga frustration och gnäll på detta forum över att kvinnor idag utnyttjar sin yttrandefrihet och sociala medier till att påtala och besrkiva sin verklighet.

Att människor seriöst sitter och vojjar sig över att oj! någon man kan bli oskyldigt utsatt i en verklighet av miljontals kvinnors berättelser av hur de blir oskyldigt utsatta på dagis, i skolan, på universitet, på arbetsplatser, på gator, torg och parker, i hemmen, på bussen etc etc.

VEMS "oskyldighet" är mest värd kan man onekligen fråga sig.

Alla kvinnors eller 2-3 män i Sverige?
Citera
2017-12-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Va!? Vi har liksom en massa män som just blivit det. SVT t.ex sparkade en chef för att en kvinna sagt att han bar sig illa åt. Det finns en osund rollfördelning att kvinnor ska vara offer hela tiden och det är vad man liksom behöver ändra på. Danska kvinnor är t.ex inga offer och låter sig inte bli våldtagna som det verkar svenska kvinns blir. Om man nu ska tro all skit MeToo får upp.

Att detta blivit så stort i just Sverige måste liksom bero på att svenska kvinns är så svaga att de inte ens kan säga till eller då att det finns ett annan syfte med det hela och att t.ex Danmark då fortsatt inte är helt kört i anti-vit feministiskt smörja.

Fast jag tror nog SVT har mer i sitt bagage än enbart denna kvinna. Det görs liksom utredningar i dessa saker.

Säg åt män att sluta göra offer av kvinnor, så upphör detta omedelbart.

Du har säkerligen exakt lika många våldtäkter i Danmark som i Sverige.
Danskarna har också, om jag inte minns fel nu, nära dubbelt så många traffickingoffer som danska män alltså glatt köper än vad Sverige har...

Att detta är så stort i Sverige beror på feminismens starka ställning här. Man tar kvinnor på allvar.
Sen! Problemet är inte att folk inte kan säga ifrån...problemet är ju att män väljer att bete sig illa.
Återigen denna ständiga skuldbeläggning av de som utsätts för sexuella brott och ständiga ignorans av förövare...

Varför frågar du inte...VAD är det som gör att så många män beter sig så här jävla illa mot sina medmänniskor? Varför är detta inget någon av herrar antifeminsiter i tråden överhuvudtaget funderar över utan verkar ta som någon slags självklarhet, eller rättighet? som män ska ha?
Citera
2017-12-02, 14:06
Medlem
Jellohs avatar
En orsak att #metoo är stort i Sverige är att svenska tjejer är extremt svår-raggade jämfört med kvinnor från alla andra nordiska länder. (Eller inte svåra, men otroligt passiva.) I Danmark & Norge får man klara signaler om ens game går hem eller inte. I Finland behöver man inte ragga, tjejerna kör väldigt rak kommunikation och raggar på en.

I Sverige måste man som man hela tiden vara den drivande parten som man, svenskor ger en inget gensvar i konversation (även om de är intresserade) och det gör att det är extremt tråkigt att prata med kvinnnor som inte har egna intressen eller kan hitta på nåt eget att säga.
Svenska tjejer kan inte tacka nej lite subtilt och artigt, man vet liksom sällan om de bara använder en som bankomat eller är intresserade innan man faktiskt gjort ett fysiskt närmande (alltså nåt lindrigt som inte skulle hamna i kampanjen). Svenska tjejer är totalt otränade i att vara sexuella subjekt.

(Brukar själv gilla att tvinga (nej inte #metoo-tvinga) folk att göra närmanden på mig då det är lite gulligt när folk gör det tafatt, men var det sagt att vi skulle hem till mig och röka gräs och dricka rom och lyssna på jazzvinyler så är det precis det vi gör trots att spänningen är hög. Det är roligt att se folk skruva på sig och bli konfunderade över varför man inte tagit på dem eller kommit med direkta förslag.)

Detta baserat på 25 års erfarenhet som promiskuös.
Citera
2017-12-02, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
En orsak att #metoo är stort i Sverige är att svenska tjejer är extremt svår-raggade jämfört med kvinnor från alla andra nordiska länder. (Eller inte svåra, men otroligt passiva.) I Danmark & Norge får man klara signaler om ens game går hem eller inte. I Finland behöver man inte ragga, tjejerna kör väldigt rak kommunikation och raggar på en.

I Sverige måste man som man hela tiden vara den drivande parten som man, svenskor ger en inget gensvar i konversation (även om de är intresserade) och det gör att det är extremt tråkigt att prata med kvinnnor som inte har egna intressen eller kan hitta på nåt eget att säga.
Svenska tjejer kan inte tacka nej lite subtilt och artigt, man vet liksom sällan om de bara använder en som bankomat eller är intresserade innan man faktiskt gjort ett fysiskt närmande (alltså nåt lindrigt som inte skulle hamna i kampanjen). Svenska tjejer är totalt otränade i att vara sexuella subjekt.

(Brukar själv gilla att tvinga (nej inte #metoo-tvinga) folk att göra närmanden på mig då det är lite gulligt när folk gör det tafatt, men var det sagt att vi skulle hem till mig och röka gräs och dricka rom och lyssna på jazzvinyler så är det precis det vi gör trots att spänningen är hög. Det är roligt att se folk skruva på sig och bli konfunderade över varför man inte tagit på dem eller kommit med direkta förslag.)

Detta baserat på 25 års erfarenhet som promiskuös.
varför finns det idioter som dig som tror sig veta allt....jag skiter i vad din erfarenhet är. kan du ge mig en historisk kontext på varför män och kvinnor beter sig som dom gör i sverige?

kan ni skippa allt jävla skitsnack och istället get to the point?

det är nedmonteringen av kärnfamiljen som har skapat dom här problemen. vilka var det som monterade ner kärnfamiljen?
Citera
2017-12-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Problemet är att rättsväsendet inte klarar att hantera våldtäkter och annan brottslighet. #MeToo bidrar till att ta fokus från alla de allvarliga samhällsproblemen som finns i Sverige.

#MeToo i Sverige försöker också att göra komplicerade problem till en simpel fråga om män och kvinnor. Det är närmast infantilt. Det är i grunden samma infantila tankemönster som skapat alla de problem i samhället som nu närmast ter sig olösliga.

Du menar väl göra simpla problem till en komplicerad fråga?
Citera
2017-12-02, 14:16
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Det ena utesluter väl inte det andra, Dansk media är lite mer low-brow än Svensk. Deras motsvarighet till Aftonbladet och Expressen (Marknadsmässigt) har utvik, porr (light) och då och då recensioner av bordeller.

Det Danska kulturklimatet är inte Kulturmarxistiskt och sex-negativt, mer degenererat och porr-positivt.

Det är ju klart att man kan förändra en kultur med hjälp av underhållningsbranchen.
Soros och gubbarna går gladeligen in och sponsrar porr som uppmanar till rasblandning bl.a. Kolla gärna upp Noel Ignatev t.ex.
Inget av det du skrev motsade mitt påstående direkt. Danskarna har kanske några mediala porrjudar som sitter och sprider degenererat skit men troligtvis inte samma nivå av institutionell judaisering som i Sverige.
Citera
2017-12-02, 14:17
Medlem
Mooons avatar
Ja, det stämmer att rättssamhället är satt ur spel när det under alla dessa år fått pågå små och till och med riktigt grova övergrepp på flickor och kvinnor och att det har nonchalerats, skrattats bort, sopats under mattan och inte tagits på allvar. Nu har det gått så långt att gängvåldtäkter och våldtäkter på små barn inte tas på allvar.

Metoo-kampanjen är ett vrål på att det är ett oerhört strukturellt problem i samhällen att detta tillåts att fortgå.

Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Rättssamhället är satt ur spel.
Men det bryr sig varken feminister, journalister , politiker eller hjärntvättade svennemuppar om.
Citera
2017-12-02, 14:18
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlayerSOG
varför finns det idioter som dig som tror sig veta allt....jag skiter i vad din erfarenhet är. kan du ge mig en historisk kontext på varför män och kvinnor beter sig som dom gör i sverige?

kan ni skippa allt jävla skitsnack och istället get to the point?

det är nedmonteringen av kärnfamiljen som har skapat dom här problemen. vilka var det som monterade ner kärnfamiljen?

Nej det är inte kärnfamiljen, även om den modellen skulle vara det som till och med en ful bitter tangetbordskrigare som du skulle kunna få ligga genom. Sexuell frigörelse är nåt fint och bara för att du inte får nåt ger det dig ingen rätt att tvinga in folk i tvåsamhet. Du får skaffa en atraktiv kropp och karisma som alla andra i stället för att bete dig som ett kränkt offer, som en svenne.

Ok, jag ger dig en historisk kontext: Svenska kvinnor har länge och är fortfarande de minst jämställda i norden i och med att de aldrig varit nån man behövt lyssna på. Kvinnor har historiskt sett haft, och har fortfarande, betydligt mer makt i de nordiska grannländerna, de är subjekt, de tas på allvar och de är självständiga aktörer. Svenska kvinnor är bara offer och objekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in