Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag befinner mig nog inte i sådana sammanhang att jag exponeras för dylika upprop, men samtidigt så är sexköp bara en del av promiskuöst beteende, det finns andra också. Likafullt så upplever jag en motsättning mellan olika feministiska aspekter härvid, som Heimersson på sitt kanske inte så finkänsliga vis lyfter fram.
Du menar att jag skall överlåta detta arbete till min mer städkompetenta hustru? Män klarar inte att städa, va? Va?

Du befinner dig inte på Flashback?
Sexköp är väl själva kvittensen av promiskuitet.
Varför har arten Homo Sapiens sex?
Det har ju biologer faktiskt svar på idag. Vi tillhör de djurarter som har sex för
1. reproduktion och
2. social samverkan, dvs vi "kommunicerar" via sex, skaffar kontakter, intimitet, trivsel, relationer med andra, njutning, förmodligen mår våra hjärnor prima av sex och sexuellt samspel, den badar i
njutningshormoner.
Det kan man se på att vi inte har brunst...utan vi kan ha sex och sexlust även utanför honans ägglossning. Är vi och några arter till som har detta sexuella system, oftast de arter som har hög intelligens och behov av en stark social samverkan i grupp.
med andra ord sex borde accepteras av samhället i ovan kontexter, eftersom detta faktiskt tillhör den mänskliga artens biologi och är ett av kitten som får våra samhällen att hänga ihop.
Köpsex är dock ingen "samverkan", ingen ömsesidig "kommunikation" utan snarare en monolog, dessutom ofta med en skadeverkan på samhället. Prostituerad är trots allt ett av världens absolut farligaste yrken och prostitution är en av världens mest lönsamma form av kriminell verksamhet, gällande trafficking, utnyttjande, hallickverksamhet etc. och den skada det gör på miljoner av människor går nog inte att mäta i pengar.
Men singlar som har sex, unga som har sex, ONS, kollegor som hoppar i säng, tom otrohet etc....är faktiskt just ett socialt samspel. Så! jag tycker du borde fokusera på "rätt" promiskuitet, herr mörkblå berguv.