Citat:
Ursprungligen postat av
SGDF
Ja och enligt flashback ingår CIA, socialdemokratiska ministrar, Mossad i planeringen av mordet.
Den som tror på dessa 80, eller Lingärdes femtontal, har dock en viktig fråga att besvara.
Om man inte ens planerade VAR Palme skulle skjutas, om man inte ens hade resurser att lösa flykten med annat än en språngmarsch, om man inte ens hade resurser att varna och avblåsa på grund av en cirkulerande polispiket på krönet omkring skottögonblicket... så vad planerade denna folkmängd???
Planerade dom vilken sorts champagne dom skulle skåla i, eller vad??
Den som tänker fler än tre personer, är illa ute i det här.
Jag säger inte att det ingick 80 personer i MOP-palnneringen bara att källor i sydafrika uppger det.
Flykten verkar välplannerad... han hade en dörr att smita in i på bakom Skandia, som leder till en bil som rivstartar därifrån, eller ett tunnelnät ut från Skandiahuset skapat av Staybehind som tar dig vart du vill i avstängda tunnlar. Eller ett skydrum rakt under dig att gömma sig i. Eller en bil som stod uppe på krönet ("felparkerad"). Minst en lägenhet 2 minuters jogg från mordplatsen. En bil stod och väntade ett stenkast från mordplatsen på Luntamakaregatan. Ev. En Polispiket ( i port med släkta lysen) i maskopi, 1 min jogg från mordplatsen. Omgiven av ett halvtdussin folk med samband via walkietalkie. En medhjälpare (SE) beredd att hjälpa till 10 meter från mordet. Kanske en medhjälpare till i en port 2 meter från mordet. En Ambulans i maskopi 1 min från mordplatsen. Ev. 3 andra polisbilar i maskopi 1 min väg från mordplatsen. Evetuentuellt en lokal att disponera på Döbelsgatan 3min från mordplatsen.
(Kanske 3 ytterligare polisbilar i maskopi 3 min jogg vid Alexandra.)
Ytterligare en (röd) bil observerad av AK en minut efter mordet som kör konstigt som om den letar efter parkeringsplats eller hämta upp någon. Flykten är förbered genom att området är tömt på bus, prostituerade och torskar genom den stora övningen som just avslutats. Uppenbarligen bilbyte vid en mack vid motorvägen. Försenat larm, förlitet larm när det väl kommer samt vänner som bemannar samtliga sambandcentraler i stan. Röd bil bränns efter mordet, inga spår i den bilen.
En bil full med radioutrustning ett par kvarter bort, hjälper gärna till.
Observationer av WW-män runt mordplatsen, radiotestning på dagen 60 meter från mordplatsen mm tyder på att mordplatsen var känd innan OP lämnade bion.