Citat:
Ursprungligen postat av
svenab
Ärligt talat. Vem skulle de ha skickat och vem skulle vilja ta på sig uppdraget? "
[rant]
Om man tvekar ska man nog byta yrke. Det är för fan vad de får bra betalt för att göra. Själv hade jag sett fram emot att få göra min stämma hörd, och trumpeta ut sanningen. Först hade jag dock läst på om mina motståndare. Vem fan är "inte rasismen nu" varför är de där? Varför möter inte Bier en politiker? Vilka är de (vänstern, dvs mer eller mindre dolda politiska motståndare), vem representerar de (särintressen)? Hur stora är de (batikhäxssmå), och vilka finansierar dem (sossar). För helvete, om man är så smart som Bier (ironi) så startar man med att ifrågasatta upplägget, public service, programledare och motdebattörers intentioner, moral och incitament. Det hade varit enkelt för en driven och offensiv debattör. När man avrättat sina motståndare och deras värdegrund går man över till nästa nivå, dvs på en moralisk och filosofisk nivå. Samt säger att det, enligt Stridh själv, var ett misstag från start. Men att man är lika oroade som Stridh är för det ökade utländska inflytandet i Sverige. Wigh hade, om manIBier förberett så mycket man förväntar sig av en kompetent högbetald partipolitiker, kunnat avfärdats på 10 sekunder (+- ett par sekunder).
Bier (och många andra SD debattörer) kan hålla sig kvar på högstadiets nivå, men i privata sammanhang. Fast så kan man väl inte göra, responderar någon, det skulle inte fungera. På vilket jag genmäler, det är precis så som man attackerar SD, och vare sig det är rätt eller fel från moralisk utgångspunkt, ska det fan kosta att både ha fel, och att låtsas som man inte vet om att man har fel. De vill säga, inte enbart att motståndare är en skitstövel, men att de är en maktens ljugande skitstövel. SD ska (borde redan vara) bli bättre på spelet än sina motståndare. SD har fördelen att de kan hålla sig till sanningen. Men inte ens den kan de få fram.
Vill bara tillägga, SD hade skickat dit en kommunsnubbe från Göteborg. Som såg ut som en orakad slusk. Va fan, får de ingen utbildning alls på de olika kanslierna? Media älskar orakade sluskliknande SDare, gärna med ingen, eller halvkonstiga, frisyrer. Mycket effektivare än 10 minuters stagad anti SD-propaganda. Till och med NMR ser bättre ut i rutan, estetiskt. Klä och uppför er bättre än era motståndare, men var skoningslösa i retoriken. (Vilka jävla amatörer, trots snart 8 år i riksdagen) Ta det som ett välmenande råd.