Citat:
En lokal hade givetvis passat bäst med god förbindelse från Sthlm eller Gbg. Nu ligger Ludvika med hyfsat avstånd till Sthlm men jag tror ändå att det ligger lite för avsides för DFS men däremot ligger det så klart bra till för Motståndsrörelsen eftersom de har en del folk där. Jag är övertygad om att Dan och Magnus inte har eller hade en enda tanke om att placera en lokal i närheten av Ludvika. NMR är påväg att öppna en egen lokal, DFS med Magnus i styrelsen kan fånga en målgrupp med sin lokal och jag förstår inte varför man måste välja mellan en lokal för hundratals NMR-folk eller en lokal för DFS. Vänner och vänner, tycker mest de gnabbas. Har varit både öppet gnäll om vilka kungar som bör hedras och vad man får säga om NPD och inte på slutet. Patrik har ju också läst bibeln och fattat att det i den står att man inte får ha andra gudar än den kristna guden, så hans principfasta kristendom krockar ju med Södermans mer toleranta "så länge du är vit och tror på nån gud är du ok"-flum.
Spänt har det ju alltid varit mellan Söderman och Motståndsrörelsen sedan han lämnade organisationen, så det är inget nytt eller konstigt. Sedan är det du skriver här om "Motståndsrörelsen", "alltid" och "kränkt" ohederligt. Av de fåtal gånger då det öppet smågnabbats om saker har det ju ofta varit helt korrekta slutsatser att Motgift på illa dolda sätt kritiserat Motståndsrörelsen, t.ex. när de sa att folk borde bilda familjer istället för att springa runt i småstäder och vifta med flaggor (som att det ena skulle utesluta det andra). Det är klart att det var riktat mot Motståndsrörelsen och i någon mån är ett slag i ansiktet på alla aktivister som riskerar spott och spe för att sprida information och upprätthålla en politisk närvaro ute i den fysiska verkligheten. Så har det sett ut de gånger Motståndsrörelsen reagerat offentligt. Sedan kan man inte säga att Motståndsrörelsen gör ditten eller datten när 99% av organisationens medlemmar håller käft eller god ton och några få medlemmar och sympatisörer kanske uttrycker sig över någon sorts gräns.
Men om du vill vara kränkt över att du upplever att Motståndsrörelsen signalerade att de var kränkta av DFS i det här specifika fallet så får du vara det. För här har det ändå gjorts vissa mer publika uttalanden i radio och jag håller med om att DFS lansering inte är någon "kränkning" av Motståndsrörelsen även om viss kommunikation i förväg från DFS:s sida hade kunnat vara av godo.
Det jag skrev var hastigt formulerat. Det hade inte behövt uttryckas ordagrant på det sättet.
Inte om man kommunicerat i förväg och Motståndsrörelsen hade fått en positiv bild av projektet.
Okej. Så DFS handlar om Dan och Magnus som personer och syftet är att pengarna ska gå till att arrangera fikaträffar med dem? Jag trodde att projektet var till för svenska folket och att det skulle finnas någon form av politiskt värde i projektet? Och förresten: Om man lyckas samla in nån miljon och ska köpa en lokal, vad för sorts lokal vart i landet hade nästa år gjort maximal politisk nytta för den nationella kampen i Sverige? Jag tror att rätt så många seriösa och insatta nationalister hade sagt att en lokal i Ludvika där allmänheten kan möta representanter för Motståndsrörelsen under valrörelsen hade varit ett bra första mål. Däremot tror jag inte att Dan och Magnus håller med om det och jag är övertygad om att de hade den åsikten innan Motståndsrörelsen kränkte DFS.
DFS är en bra idé och Motståndsrörelsen hade kunnat vara en del av det, men speciellt med Magnus i styrelsen är det med 99% sannolikhet inget som kommer hända. Så frågan är vad som gynnat ett sånt här projekt mest, en Magnus Söderman eller hundratals NMR-aktivister? Men så får man inte tänka i den här rörelsen, för Söderman är så underhållande och får så många nationalkonsumenter att må bra.
Motståndsrörelsen ska ju släppa sin 20-årsbok i år. Inte omöjligt att det kommer ny information i den.
Spänt har det ju alltid varit mellan Söderman och Motståndsrörelsen sedan han lämnade organisationen, så det är inget nytt eller konstigt. Sedan är det du skriver här om "Motståndsrörelsen", "alltid" och "kränkt" ohederligt. Av de fåtal gånger då det öppet smågnabbats om saker har det ju ofta varit helt korrekta slutsatser att Motgift på illa dolda sätt kritiserat Motståndsrörelsen, t.ex. när de sa att folk borde bilda familjer istället för att springa runt i småstäder och vifta med flaggor (som att det ena skulle utesluta det andra). Det är klart att det var riktat mot Motståndsrörelsen och i någon mån är ett slag i ansiktet på alla aktivister som riskerar spott och spe för att sprida information och upprätthålla en politisk närvaro ute i den fysiska verkligheten. Så har det sett ut de gånger Motståndsrörelsen reagerat offentligt. Sedan kan man inte säga att Motståndsrörelsen gör ditten eller datten när 99% av organisationens medlemmar håller käft eller god ton och några få medlemmar och sympatisörer kanske uttrycker sig över någon sorts gräns.
Men om du vill vara kränkt över att du upplever att Motståndsrörelsen signalerade att de var kränkta av DFS i det här specifika fallet så får du vara det. För här har det ändå gjorts vissa mer publika uttalanden i radio och jag håller med om att DFS lansering inte är någon "kränkning" av Motståndsrörelsen även om viss kommunikation i förväg från DFS:s sida hade kunnat vara av godo.
Det jag skrev var hastigt formulerat. Det hade inte behövt uttryckas ordagrant på det sättet.
Inte om man kommunicerat i förväg och Motståndsrörelsen hade fått en positiv bild av projektet.
Okej. Så DFS handlar om Dan och Magnus som personer och syftet är att pengarna ska gå till att arrangera fikaträffar med dem? Jag trodde att projektet var till för svenska folket och att det skulle finnas någon form av politiskt värde i projektet? Och förresten: Om man lyckas samla in nån miljon och ska köpa en lokal, vad för sorts lokal vart i landet hade nästa år gjort maximal politisk nytta för den nationella kampen i Sverige? Jag tror att rätt så många seriösa och insatta nationalister hade sagt att en lokal i Ludvika där allmänheten kan möta representanter för Motståndsrörelsen under valrörelsen hade varit ett bra första mål. Däremot tror jag inte att Dan och Magnus håller med om det och jag är övertygad om att de hade den åsikten innan Motståndsrörelsen kränkte DFS.
DFS är en bra idé och Motståndsrörelsen hade kunnat vara en del av det, men speciellt med Magnus i styrelsen är det med 99% sannolikhet inget som kommer hända. Så frågan är vad som gynnat ett sånt här projekt mest, en Magnus Söderman eller hundratals NMR-aktivister? Men så får man inte tänka i den här rörelsen, för Söderman är så underhållande och får så många nationalkonsumenter att må bra.
Motståndsrörelsen ska ju släppa sin 20-årsbok i år. Inte omöjligt att det kommer ny information i den.
Till valrörelsen 2018 har Motståndsrörelsen en egen lokal i Dalarna varför en lokal för DFS i den regionen är onödig.
Nej, de har inte på ett illa dolt sätt kritiserat Motståndsrörelsen. Det är du och Motståndsrörelsen som verkar ta åt sig av allt de säger. Jag lyssnade på det avsnittet du pratar om, och har lyssnat på det igen för några dagar sedan. Jag hade inte en tanke på att det de diskuterade handlade om Motståndsrörelsen. Det var uppenbart att det snarare handlade om Hollywood-nazism, skinhead-rörelsen, ND och liknande på 90-talet. Att samla 350 pers i Borlänge och 700 i Falun är inte att "samla ihop lite folk i en håla, vifta med några flaggor och kalla det för en demonstration" Det är uppenbart att de inte pratar om Motståndsrörelsens demonstrationer.
Det är främst Motståndsrörelsens högsta ledare som uttalat sig om Motgift och då får man nog ändå ta det som Motståndsrörelsens åsikter istället för att gå på att många av deras medlemmar inte sagt något om saken.
Det ena utesluter inte det andra vad gäller familjebildning och att delta på demonstrationer. Däremot är det så att många personer vid ung ålder gått in hårt i en organisation och föreställt sig att inbördeskriget ska komma i morgon och struntat i allt annat i livet. När det inte blir så och de blir äldre och något annat kommer emellan i livet hoppar de av och förblir passiva. Det måste finnas ett alternativ till alla dessa människor. Här har Magnus tagit sig själv som exempel då han själv när han var ung tog banklån som han sket i att betala av eftersom revolutionen ändå skulle komma i morgon och hela samhället skulle kollapsa och då behöver man ändå inte betala tillbaka några lån. Sen blev det ingen samhällskollaps och han tvingades istället betala av dessa lån många år senare. Nu är detta ett extremt exempel men du fattar kanske poängen. Även NMR har säkerligen mängder av människor som kommit och gått genom åren.