2017-11-28, 06:07
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghaghazanian0
Palme blev mördad för att han var ett hot, lyckades ta vapenmarknadsandelar eller hade stake att förolämpa en amerikan. Stefan Löfvéns största tillgång är att han är ett inavlat patrask och att han är alkoholist. Att åka till ett land som Indien och säga "Hello China" dödsstraff på i Indien eller att vara så packad i Vita huset för det är gratis sprit att han gör bort sig totalt. Alla tycker Löfvén är en klown och papegoja. det är ett mysetrum hur man kan ha en sådan "stassminister" och vem som väljer honom...men jag antar att kommunistera lurat gamla att kryssa in honom när de som betalar skatt inte röstat.

Instämmer helt om "Stassministern".

Men Olof Palme blev nog avpolitterad pga sitt närmande till sovjetiska maktsfären och en ekonomisk inhemsk politik som närmade sig stalinistiska femårsplaner.
Citera
2017-11-28, 06:55
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Den här mannen bör i dagsläget betraktas som en av Sveriges farligaste människor. Efter alla skandaler, allt ifrån ha varit naiv till transportstyrelse-skandalen och nu detta. Hur en opposition kan finna sig i detta säger en del om det obefintliga politiska klimatet. Hujeda oss.
Men iom detta beslut skapar han också en spricka i Alliansen (C och L kommer antagligen att stödja förslaget, M och KD begår politiskt självmord om de gör det). Alliansen kommer därmed att se ut som de stora förlorarna - mitt under ett valår. Måhända är det inte bara en eftergift, ut även ett slugt och beräknande drag av den garvade svetsarpolitrucken?
Citera
2017-11-28, 07:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Men iom detta beslut skapar han också en spricka i Alliansen (C och L kommer antagligen att stödja förslaget, M och KD begår politiskt självmord om de gör det). Alliansen kommer därmed att se ut som de stora förlorarna - mitt under ett valår. Måhända är det inte bara en eftergift, ut även ett slugt och beräknande drag av den garvade svetsarpolitrucken?

Må så vara men det bekräftar ju bara att han är fullkomligt gränslös i sin strävan att få behålla makten, vilket är livsfarligt för en nations väl och ve.
Senast redigerad av RobRoys 2017-11-28 kl. 07:27.
Citera
2017-11-28, 07:48
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Må så vara men det bekräftar ju bara att han är fullkomligt gränslös i sin strävan att få behålla makten, vilket är livsfarligt för en nations väl och ve.
Nja, det är väl inget som inte någon annan partiledare heller hade gjort i samma läge, få lämnar väl frivilligt ifrån sig makten? Vad som däremot ständigt överraskar mig om SL är att han kan läsa motståndare, tolka situationerna och komma med moteld på ett sätt som få klarar av. Att han sen för en katastrofal svensk politik är en annan femma, men det är hans listighet som gör att han får den möjligheten.

I det här fallet kan han - om planen går hem - vända en klockren motgång (regeringskris pga stollarna i MP) till en seger för sig och S (splittring av Alliansen + återströmning av missnöjda MP-väljare till MP och därmed rädda kvar partiet i riksdagen).

Ganska slugt. Kan motståndarna komma på någon medicin mot detta, måntro?
Citera
2017-11-28, 07:53
Medlem
Fris avatar
Citat:
Nja, det är väl inget som inte någon annan partiledare heller hade gjort i samma läge, få lämnar väl frivilligt ifrån sig makten?
Reinfeldt gjorde ju det och borgarna har vägrat regera i tre år nu trots riksdagsmajoritet för det.
Citera
2017-11-28, 07:57
Avslutad
Citat:
Nja, det är väl inget som inte någon annan partiledare heller hade gjort i samma läge, få lämnar väl frivilligt ifrån sig makten? Vad som däremot ständigt överraskar mig om SL är att han kan läsa motståndare, tolka situationerna och komma med moteld på ett sätt som få klarar av. Att han sen för en katastrofal svensk politik är en annan femma, men det är hans listighet som gör att han får den möjligheten.

I det här fallet kan han - om planen går hem - vända en klockren motgång (regeringskris pga stollarna i MP) till en seger för sig och S (splittring av Alliansen + återströmning av missnöjda MP-väljare till MP och därmed rädda kvar partiet i riksdagen).

Säger vad? Jag har verkligen inte samma syn som du. Det här är ju ett politiskt haveri av gigantiska mått som jag betraktar som ett politiskt självmord. Löfven och (S) hämtar sig aldrig från det här, detta är spiken i kistan. Tror jag.
Citera
2017-11-28, 08:21
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Säger vad? Jag har verkligen inte samma syn som du. Det här är ju ett politiskt haveri av gigantiska mått som jag betraktar som ett politiskt självmord. Löfven och (S) hämtar sig aldrig från det här, detta är spiken i kistan. Tror jag.
Ja, det kan bli konsekvensen om planen inte går hem. Om Alliansen håller enad front, kan så ske. S-väljare är dock väldigt lydiga och plikttrogna, så det är inte helt säkert även om man såklart kan hoppas på en kraschlandning för SL.
Citera
2017-11-28, 21:21
Medlem
Citat:

Det fanns ingen bra lösning i den hör situationen. Bara mer eller mindre dåliga, eller dåliga på olika sätt.

MP upprepar sin utpressning från 2005. Även då var Fridolin en avgörande aktör. 2005 hade S-regeringen under Göran Persson samarbete med V och MP, och en amnestiaktion pågick. Budgeten för 2006 (ett valår) som de tre partierna hade samarbetat om var klar. I sista stund meddelade MP att de inte skulle rösta för budgeten om inte amnestin beviljades. Det pågick frenetiska förhandlingar. Göran Persson hade alternativen: ge efter för MP, eller sprucken budget, regeringskris, kort tid till nästa val, kaos i landet till nästa val.

Persson valde att ge en restriktiv amnesti som lugnade MP och som resulterade i att ca 13 000 personer fick stanna, som inte hade fått stanna annars.

Avvägningen var: är belastningen av 13 000 extra personer mindre skadlig än ett års kaos i landet?

Löfven satt i exakt samma knipa. Ge MP vad de vill ha eller regeringskris, med antingen en ren S-regering i verklig minoritetsposition, eller en splittrad alliansregering. I båda fallen handlingsförlamade regeringar i 10 månader fram till valet.

Den här gången får vi en onödig belastning med ca 9 000 hazarer, förlorat ansikte för S, politikerförakt, mot att vi slipper 10 månaders kaos och handlingsförlamad regering.

Jag vet inte vad som vore värst. Mitt hopp står nu till att MP åker ur riksdagen 2018. Det är viktigast av allt.
Citera
2017-11-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Det är en valstrategi.
SD:s högkvalificerade Partiledare prioriterar sitt parti till skillnad mot vad Alliansen gör.

Herr Åkesson visar nu flagg för att visa att han inte tänker vika ner sig för minsta köttbit.

Högkvalificerad kappvändning = valstrategi, där ser man.
Citera
2017-11-29, 15:53
Medlem
Citat:

Det är alltid mycket farligt att lägga makt i händerna på personer som inte är vana vid makt. Fallet Stefan Svetsare visar på hur farligt detta kan vara.

Han bryr sej inte ett dugg om Sverige. Han bryr bara om sej själv och att han får fortsätta att vara "stassminister".
Citera
2017-11-29, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Det är alltid mycket farligt att lägga makt i händerna på personer som inte är vana vid makt. Fallet Stefan Svetsare visar på hur farligt detta kan vara.

Han bryr sej inte ett dugg om Sverige. Han bryr bara om sej själv och att han får fortsätta att vara "stassminister".

Haha, ja exakt. Fan vad jag retar mig på hans slöddrande ibland.

Ja, det är ett dilemma. Personligen anser jag att så mycket makt någonsin ska koncentreras på så få personer. Vi ser en regering så korrumperad att den kryper fram i sina försök att överleva. Begrav liket säger jag.
Citera
2017-11-30, 17:42
Medlem
Internhumors avatar
Varför har inte Statsministern kommenterat överenskommelsen med MP? Har han blivit internt avsatt av partiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in