Citat:
=vargvid|62476829]Det är ju inte det du gör?
Din moraliska kompass som du upprepade gånger pratar om handlar om att det är ok att en vuxen person utnyttjar en annan människa för att du kallar det en överenskommelse mellan två vuxna. Du ser inte utnyttjandet men ändå gör du det?
jag har flera gånger förklarat att utnyttjande är vanligt förekommande på många olika sätt.
Det stör inte mig.
Begreppet "Utnyttjande" stör dig, men du anser inte att du blir "Utnyttjad" när du gör ditt..du är ju "Överens" när du utför dina skitjobb.
Exakt samma sak som jag säger, bara det att du inte vill tillstå det.
Citat:
Så din moraliska kompass hycklar här? Hur mycket till moral har du när du kommer med dubbelmoral.
Ja, vi är alla olika. Men tänk till lite nu, människa.
Det är ingen dubbelmoral, annat än att du skapar den iomed att du sätter din högst personliga moral som normen.
Tänk till lite nu människa.
Citat:
Nu påpekade du inte världen utan att det var tre styckna som har liknande syn som dig som inte tyckte om vad jag skrev. Jag påpekade enbart att bara för att ni säger att jag har fel, har jag fel i denna fråga då? Eller har ni tre bristande på moral - veta vad som är rätt och fel?
Bla bla bla bla, "Jag påpekade enbart för att någon annan var dum först."
Du använder konsensusargumentet när det passar, och när jag undrar hur du skall ha det så ..
Citat:
Ja, jag anser att normen är att tycka att utnyttja någon ifrån en maktposition är fel. Det kan jag säga är en ganska självklart grej.
Ja du gör det. men du får inte in att andara kan se det annorlunda..det är just det, du fattar verkligen inte, utan det är självklart att alla skall känna som du.
Citat:
Åter igen så påpekade jag enbart på ditt argument att bara för att ni var tre som hackade på mig (med förövrigt två inlägg som bestod mer av "DU ÄR ETT RABIALT FEMINISTISKT SVIN" än argument) så drog jag argumentet tillbaka att se, visst finns det folk här som håller medmdig.
Du använde konsensusargumentet, vilket är ett oerhört vanligt retoriskt grepp för kvinnor och barn...
"-men , men , alla tycker som jag, så då måste ju jag ha rätt.!"
Nu använder du ett annat liknande argument..
"-men det sade jag bara för att"
visst, whatever.
.
Citat:
Som både arbetare med en klar högre lön än 200kr/timme idag och egenföretagare så vet du inte mycket om kostnader. Men anser du 200kr/timmen vara högt när vi pratar sex som betalning så gå gärna in på rosasidorna och se vad det faktiskt kostar att ha sex med någon en timme.
Det är just det jag skriver, du sitter på höga hästar, för att du har en lön där du inte behöver betala med fittan för att få en lägenhet.
Alla har inte den möjligheten, och om du hade bemödat dig med att läsa vad jag skrev i frågan, så hade du inte behövt dra det i en helt annan riktning som du gör nu.
Citat:
Skulle du ens förhandla eller vilja ha något att göra med någon som kommer med ett sådant vidrigt erbjuande att du ska sälja din kropp för något, då är du inte mycket till självrespekt igen.
Om vi skall utgå från dina personliga parametrar för när någon är värd respekt eller inte, så blir det som att argumentera med en Borderline-kvinna, då kan vi verkligen dra det i långbänk, med hur dom kvinnor som faktiskt ACCEPTERAT erbjudandet skall bedömas.
Citat:
Vi kommer komma ofta tillbaka till självrespekt, moral och veta när du ska inte ha med en person att göra. Hon kunde lika gärna bara ha sagt nej och det var det hon gjorde, sen uppmärksammade hon det hela
.
Ja?
Citat:
Fungerar inte riktigt så heller. Det är precis så maffia i USA på 60-talet säger när dom precis har kidnappat någons dotter och pressar ut en affärsägaren att skriva över den till dom för en fjantsumma. "Det är en "frivillig" uppgörelse".
Ve säga, dom skapade en maktposition och utnyttjade den.
Olagligt och omoraliskt är det.
Nej , det är inte samma sak.
Och det tror jag du också kan se.
Citat:
Tönta inte till dig här. Nej, du kan inte sätta "vad för pris du vill ha" för när du kräver något för en vara/produkt som är olämpligt så står du inte högt upp i pyramiden.
Högt upp i pyramiden?
Återigen så drar du till med någon slags diffus metafor utgående från vad du tycker/Känner.
Vad spelar det för roll om man inte blir omtyckt för att man sätter ett högt pris ?..
Svar: inget alls.
Citat:
Ingen har sagt att hon skall ha den ändå. Har du lässvårigheter med din autisk/aspbergers?
Hon nekade, hon berättade för omvärlden vad 60-åringen försökte göra. Har någon sagt något att hon SKALL ha lägenheten iallafall?
Blev det svårt för dig här?
Läser du ens inläggen längre?
Citat:
Vadå "Högst sannolikt kan det bli så. och?"
Är du dum i huvudet eller vad är det frågan om?
Återigen:
Du betalar hyra
varje månad, oavsett om det är pengar eller tjänster.
Citat:
Åter igen, du pratar om att du anser dig själv ha mycket bättre moralisk kompass än mig och andra, så kommer du med ett uttalande att det är "och?" ifall han i största sannorlikhet kommer att presse henne mer?
Se ovan
Citat:
Ja, ifall personen i fråga nu faktiskt la ut lägenheten för att hyra ut den så hade lägenheten gått till den mest lämpade personen som han ville hyra ut den till.
Precis. "som
han ville hyra ut till"
Citat:
Men nu är det inte pengar vi pratar om. Det handlar om utpressen för precis som du har skrivit där har det inte gått till. Hon har inte krävt att hon ska ha lägenehten, däremot har HAN KRÄVT att han ska ha sex med henne för att hon ska få hyra den.
Jag har redan besvarat det här.
Citat:
Det är en skitdålig metafor.
En lägenhet i en bostadsbrist i en stad där efterfrågan på en bostad är hög så ja, det blir att ha en maktposition när männniskor ifrån hela landet försöker söka denna lägenhet eftersom det inte finns lägenheter.
Det är faktiskt inte hans problem.
Det är sannolikt inte välgörenhet han , eller någon annan hyresvärd bedriver.
Citat:
Att du bor på ett mongohem för autistiska barn/hemma med mamma och pappa och inte vill ha lägenheten betyder inte att det du tycker och känner är så det är. Se jag skrev precis över. Tänk för fan större än dig själv
.
Nu börjar vi närma oss pudelns kärna tror jag.
Eftersom jag inte behöver en lägenhet, och inte anser det fruktansvärt orättvist att någon begär vad den känner för för sin vara, och inte tycker att dina "Pyramider" och andra "Normer" som allihop utgår från dig är speciellt viktiga.
Så är jag helt enkelt dum i huvudet, och bor på hem för Autister.
All din retorik, hela tiden, utgår däremot ifrån dina
känslor för vad som är rätt och fel. mer substans är det inte.
"-men men men..jag känner såhär, därför måste det vara rätt, förstår du inte det din Mongo"
Nej, det är du som inte förstår att din "Pyramid" är helt enkelt inte viktig för mig.
Citat:
Nä, det är ingen större skillnad, det förstod du ju själv. Dom är båda grisar som utnyttjar sin makt när människor behöver något, karriär, jobb, bostad. Dom gav ingen bra deal för någon än sig själva.
Du slår in öppna dörrar.
Citat:
Det där är inte inlevelseförmåga.
Det där är skitsnack.
Inlevelseförmåga är likt ett rollspel att du sätter dig själv i den utsatta personens situation och försöker leva dig in i den.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Inlevelsef%C3%B6rm%C3%A5ga
Läs detta och så har du lärt dig något nytt.
Ja, jag vet det, och som jag numera skrivit flera gånger, så är det tydligt att denna "Inlevelseförmåga" och allt relaterat skall utgå från dina känslor om rätt och fel.
Precis som jag skriver.
Citat:
Men vet du en sak, jag lägger ner denna debatt så du behöver inte ens svara för nu blir det bara upprepning då du faktiskt inte förstår dig på verkligheten och hur saker och ting är.
Men jag gör det ändå, eftersom det roar mig att diskutera med dig.
Citat:
Du har din diagnos, du är speciell och kan säkert inte vara äldre än 18-20
.
Nej, jag har ingen Diagnos, det är du som är speciell, Som en underbar snöflinga, gnistrande o unik, som tror att dina Pyramider och moraliska värderingar är något som är viktigt för andra, och jag närmar mig 50.
Citat:
Jag hoppas verkligen du tänker till och växer upp. Det finns hopp för dig också, du är säkert en trevlig person på riktigt men du har mycket att arbeta på.
Jag behöver inte din känslomässiga bedömning i och för sig, men jag är glad att du gav den ändå.
Dina åsikter om andra är ju viktiga.! HandHjärta!
Tjingeling~
https://jolly-cdn6.azureedge.net/storage/ma/2cb6c6e37aaf4306b9b394549d0f302f/eaaa2b690aee4493bdd5c0367a1a2d3b/jpg/7B99D2ED9C6D15A5A1ECBFBA947AD3C41CA1ECF4/307937.jpg