2017-11-30, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Om personen inte märkt att man backat över nåt så borde väl idioten fan komma på att han backade ut bilen ca 22.00 från parkeringen den kvällen

NU är han säkert helt medveten om vad som hänt.
Men med tanke på hotbild från dom lokala gängen vågar han nog inte träda fram.

Det var inte ett ljud om händelsen i tidningarna förrän på morgonen dagen efter och även då var platsen mycket luddigt beskriven.
Citera
2017-11-30, 08:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tänker att om bilen INTE fått någon skada, alternativt om bilen fått en skada och föraren ställt in den i garaget och låter den stå där ett bra tag framöver. Då har ju inte polisen mycket att gå på!?

Det enda man vet är att det är en stor mörk bil. Polisen har tom slutat säga att det var en SUV. Så inte ens bilmärke/bilsort har man koll på.
Vad det verkade som fanns det inte mycket till bromsspår på platsen, så däcksort kan man inte identifiera heller.
Man har heller inget vettigt signalement på föraren ifråga, då han klev ur bilen på avstånd och det dessutom var mörkt.
Det finns heller inga fartkameror i överskådlig närhet som han kan kört förbi och fastnat på.

Sammantaget så finns det praktiskt taget ingenting :-(
Det enda man just nu kan sätta sitt hopp till är att han åkt förbi OK Q8 eller Circle K (fd Statoil) direkt efter gärningen och fastnat på övervakningskamera.

Japp, det kanske är vad de hoppas. Men om personen bor på Kronogården eller Lextorp så är det inte mycket att gå på. Att personen åkt norrut tror jag är ganska givet. En av vittnena har varit en "förbipasserande" och det är ett ord som används mest om bilar. Den personen bör ha kommit norrifrån och därmed sett olyckan och rimligtvis stannat ganska parallellt. Bilföraren skulle i så fall ha passerat strax intill om han sökt sig söderut.
Citera
2017-11-30, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matztt
Om personen inte märkt att man backat över nåt så borde väl idioten fan komma på att han backade ut bilen ca 22.00 från parkeringen den kvällen

Kanske en vild chansning men det påstås att det bor mycket invandrare i området. Många av mina invandrade kompisars föräldrar hade under min uppväxt svårt med det svenska språket och i princip noll koll på svenska nyheter. Om än otroligt så skulle det kunna vara så att GM är ovetande.
Citera
2017-11-30, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrogetsvin1
Kanske en vild chansning men det påstås att det bor mycket invandrare i området. Många av mina invandrade kompisars föräldrar hade under min uppväxt svårt med det svenska språket och i princip noll koll på svenska nyheter. Om än otroligt så skulle det kunna vara så att GM är ovetande.
Din Vilda shansning är inte speciellt vild. I området i fråga bor i princip enbart personer med liten eller ingen anknytning till det svenska samhället. Enbart utomeropeiska invandrare utan jobb(De som får jobb flyttar) samt missbrukare.
Citera
2017-11-30, 08:43
Medlem
PappaPundares avatar
Fyfan vilken horunge. Men hur fan ska man kunna sätta dit hen :/ även om man hittar bilen hur fan ska man bevisa vem som körde?
Senast redigerad av PappaPundare 2017-11-30 kl. 08:47.
Citera
2017-11-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrogetsvin1

Även om svenskan är dålig och man inte tar del av lokala nyheter så kan man nu inte undgå att veta då man inte pratar om annat just nu. På många språk...

Visste han inte i måndags kväll så vet han nu.
Citera
2017-11-30, 10:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns färdiga rutiner för mastömning och särskilda program för att hantera informationen så att man snabbt får fina grrafik på alla mobiler som rört sig i området. Precisionen lämnar lite att önska, men om en mobiltelefon kommer till platsen och lämnar den inom en viss tid så går det att följa. Även bilar med inbyggda telefoner och hyrbilar med gprs-transponder kan följas på detta sätt.
Mina poliskontakter ger inte riktigt uttryck för att det är så enkelt som du vill ge sken av.
Citera
2017-11-30, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkbusen
Även om svenskan är dålig och man inte tar del av lokala nyheter så kan man nu inte undgå att veta då man inte pratar om annat just nu. På många språk...

Du har förmodligen rätt.
Citera
2017-11-30, 10:35
Medlem
Med tanke på uppslutning som var vid minnescermonin vid olycksplatsen så får man nog hålla sig ganska insolerad, oavsett språkkunskaper, för att kunna undgå information om vad som hänt.
Citera
2017-11-30, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkbusen

Vem är den påkörde? Det måste väl vid det här laget vara känt! Flera teorier om cykel eller gående. Finns det polisrapport tillgänglig?
Citera
2017-11-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Vem är den påkörde? Det måste väl vid det här laget vara känt! Flera teorier om cykel eller gående. Finns det polisrapport tillgänglig?

Har du läst tråden? Namnet finns ju på någon av dom första sidorna.

"Polisrapport" blir ju tillgängliga i samband med eventuell rättegång.
Citera
2017-11-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dyrktrött
står en rätt fint skadad mörk Hyundai skåpbil med dessa skador på kronogårdskolan modulhus.
parkering 18.
ser ut som nån i cykelhöjd brakat rakt in i denna

Har du tipsat nån om detta? Tog du foto på bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in