2017-11-28, 22:45
Medlem
Den här passusen (ur TTELA-artikeln) verkar antyda att föraren inte märkte att han körde på pojken. Möjligen backade ha ut från en parkeringsficka när olyckan inträffade. (Ja jag vet att det gör att min tidigare post i tråden ser löjlig ut men det bjuder jag på).

Citat:
– Han stannar och går ur bilen och kontrollerar sina skador på bilen. Sen sätter han sig i bilen och kör därifrån, säger Sten Melander till P4 Radio Väst och fortsätter:

– Det tyder på att han inte riktigt varit medveten om vad som hänt.
Citera
2017-11-28, 22:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Beror dessutom på hur långt bilen/bilarna rörde sig, låter som väldigt tidskrävande att tömma en rad master inom en större radie från närmaste mobilmast.
Sen måste mobilägaren rimligen vara reggad på bilen och inte bara lånat en polares eller släktings.

Det finns färdiga rutiner för mastömning och särskilda program för att hantera informationen så att man snabbt får fina grrafik på alla mobiler som rört sig i området. Precisionen lämnar lite att önska, men om en mobiltelefon kommer till platsen och lämnar den inom en viss tid så går det att följa. Även bilar med inbyggda telefoner och hyrbilar med gprs-transponder kan följas på detta sätt.
Citera
2017-11-28, 23:04
Medlem
ModerRotas avatar
Om detta var ett beställningsmord som vanligt så måste hämnden komma snabbt och minst dubbelt så hårt.

Det gäller hedern och djungelns lag.
Citera
2017-11-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
De tränar på Kronan... en helt annan stadsdel, så vi kan nog lämna dem åt sidan.

de tränar på kronan? helt annan stadsdel? kronan är bara skolan på kronogården. ingenstans man tränar. ifk trollhättans kamratgården ligger jättenära kronogården lixom konstgräsplanen på granngården som ifk använder
Citera
2017-11-28, 23:27
Medlem
Jag tror absolut på att det är en olycka. Någon har kört på en pojke på cykel omedvetet. I stan går rykten om allt ifrån att det är en rasist som medvetet kört på pojken till att det är hämd. Låter SJUKT osannolikt om man läser det som står i tidningarna. Men de kan säkert få det till något rasistiskt även om det tex är en utländsk som kört bilen....så länge han inte är från samma land som pojken. Sen om föraren smiter och förstår att han har kört på någon vet man ju inte. Men att det skulle vara planerat och riktat mot denna pojke...inte en chans
Citera
2017-11-28, 23:36
Medlem
Trolltestets avatar
Jag tippar på att innan 12 imorrn så har någon knatat in på Polisstationen och tagit på sig detta. Än så länge lutar det ju åt en helt vanlig olycka.
Citera
2017-11-29, 00:03
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicky
Jag tror absolut på att det är en olycka. Någon har kört på en pojke på cykel omedvetet. I stan går rykten om allt ifrån att det är en rasist som medvetet kört på pojken till att det är hämd. Låter SJUKT osannolikt om man läser det som står i tidningarna. Men de kan säkert få det till något rasistiskt även om det tex är en utländsk som kört bilen....så länge han inte är från samma land som pojken. Sen om föraren smiter och förstår att han har kört på någon vet man ju inte. Men att det skulle vara planerat och riktat mot denna pojke...inte en chans

Det jag hört är att det är en hämnd mot tonårspojkens bror. Och då är det inte första gången ...
Citera
2017-11-29, 00:05
Medlem
Gällande att föraren skulle gått ur bilen för att titta; Är det otänkbart att det inne i bilen bara har uppfattats ett litet skramlande eller ett litet gungande som får föraren att gå ut och titta, men inte se något eftersom pojken (och cykeln) ligger under bilen? SUV:ar har väl i regel ganska hög markfrigång...
Citera
2017-11-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Det jag hört är att det är en hämnd mot tonårspojkens bror. Och då är det inte första gången ...
Ja samtidigt skriver de att det är en rasist som följt efter honom...det kan hända och att det är rasism så fort det är två olika nationaliteter isåfall. Med risk för att ha förutfattade meningar så går rasistutspelet inte hand i hand med blodshämd då de lokala "brushorna" inte syftade på något annat än Svensk och ickesvensk. Har faktiskt på lokal nivå eller i närområdet, eller utanför heller någonsin hört om en helsvensk som hämnas på det viset i gängstil, men jag kan ju ha fel. Jag tror och hoppas på en olycka och att föraren knallar in på polishuset och erkänner så att familjen får sörja med alla svar de behöver
Citera
2017-11-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeP81
Gällande att föraren skulle gått ur bilen för att titta; Är det otänkbart att det inne i bilen bara har uppfattats ett litet skramlande eller ett litet gungande som får föraren att gå ut och titta, men inte se något eftersom pojken (och cykeln) ligger under bilen? SUV:ar har väl i regel ganska hög markfrigång...
Även vid hög markfrigång så lär det kännas rätt tydligt om man kör över en cykel/människa, förutsatt att något hamnat under däcken. Tror inte riktigt på teorin om att föraren inte lagt märke till pojken innan avfärd, däremot kan det säkert ha varit en genuin olycka som skett.
Citera
2017-11-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeP81
Se inlägg #97
Citera
2017-11-29, 00:38
Bannlyst
Människan som kört på pojken är säkert inne på den här tråden och läser. Skulle inte förvåna mig ett dugg. Du kommer åka fast förr eller senare ditt äckliga jävla kräk. Gör oss alla en tjänst, försvinn från den här planeten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in