2017-11-28, 22:45
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Som sagt talar inte somaliska men hon svarade vagt och svepande om:
1) Problemungdomar
2) Otrygghet
3) Arbetslöshet i Tensta

Ja det är väl fan inte konstigt, allt hänger ihop.
Vem faaaaan skulle anställa en som inte kan ett ord svenska...
Otryggheten är skapad av hennes egna problembarn.
Kärringen kan uppenbarligen inget om svenska samhället o detta för hon och andra vidare till sina barn som lever rövare precis som i somalia.
Citera
2017-11-28, 22:47
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Som sagt talar inte somaliska men hon svarade vagt och svepande om:
1) Problemungdomar
2) Otrygghet
3) Arbetslöshet i Tensta
Kan du översätta det som låter som " Jätte-brottar-Lena " till svenska ?
Citera
2017-11-28, 22:47
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Varför har hon inte fortsatt att prata på fritiden med tex vänner och familj i samma situation?
Därför att hon kan leva på bidrag utan motprestation. Samhället har varit alldeles för slappt under lång tid.
Citera
2017-11-28, 22:49
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musak
!00% säker på att den här Somaliern som intervjuvas aldrig fattade vad frågan gällde från reporten, Bara slet micken o börja gagga något obegripligt..Lägg märketill att hon inte pratar rinkebysvenska! Troligen för att hon hålls inlåst och inte kommer i kontakt med andra än sin familj.
Klippet har legat ute minst några veckor och jag har kollat några gånger. Det verkar som hon fattar att det är någon form av problem med arbetslöshet som är på tapeten. Det jag funderat över är kvinnans attityd. Hon liksom rycker åt sig micken, och sätter i gång utan någon tanke på om hon gör sig förstådd eller ej. Varför tar hon micken? Hon måste ju ha någon uppfattning om sin egen förmåga. Är hon en människa? Vore jag i hennes situation i främmande land med den nivån på språkkunskap hade jag aldrig tagit micken. Den stora komiken är ju reporterns situation att försöka sammanfatta vad som sagts. Hon gör ett bra jobb.
Citera
2017-11-28, 22:53
Medlem
musaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Klippet har legat ute minst några veckor och jag har kollat några gånger. Det verkar som hon fattar att det är någon form av problem med arbetslöshet som är på tapeten. Det jag funderat över är kvinnans attityd. Hon liksom rycker åt sig micken, och sätter i gång utan någon tanke på om hon gör sig förstådd eller ej. Varför tar hon micken? Hon måste ju ha någon uppfattning om sin egen förmåga. Är hon en människa? Vore jag i hennes situation i främmande land med den nivån på språkkunskap hade jag aldrig tagit micken. Den stora komiken är ju reporterns situation att försöka sammanfatta vad som sagts. Hon gör ett bra jobb.
Reportern tror jag mest chansade på vad hon sa iofs kunde hon svara precis vad som helst i översättningen ingen skulle kunna påstå att översättningen var fel--Ingen vet! Och att hon slet micken är väll knappast ovanligt beteende , Dom är vana nu att allt som dom ser är deras egendom
Citera
2017-11-28, 22:54
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Kan du översätta det som låter som " Jätte-brottar-Lena " till svenska ?

Jätte-brottar-Lena = Jätte Problem
Citera
2017-11-28, 22:56
Medlem
musaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musak
Reportern tror jag mest chansade på vad hon sa iofs kunde hon svara precis vad som helst i översättningen ingen skulle kunna påstå att översättningen var fel--Ingen vet! Och att hon slet micken är väll knappast ovanligt beteende , Dom är vana nu att allt som dom ser är deras egendom
Håller med dig om att reportern gjorde ett av sina största scoop och insatser ,troligen under sin yrkeskarriär, Hon räddar Somaliern ..Tufft att lägga ut det !
Citera
2017-11-28, 22:57
Medlem
musaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Jätte-brottar-Lena = Jätte Problem
O faan höde du det? Kanon!
Citera
2017-11-28, 23:00
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Därför att hon kan leva på bidrag utan motprestation. Samhället har varit alldeles för slappt under lång tid.
Vart är somalierns egen vilja att göra rätt för sig & anpassa sig?
Citera
2017-11-28, 23:03
Medlem
Arnstads avatar
Förutom att det är ett roligt klipp så kan man ju undra vem som släppt det. DN bedömde det antagligen som opiblicerbart, kanske sändes det möjligen live. Annars är det nog kameramannen eller någon redigerare som tyckte att detta guldkorn förtjänade en större publik. Tack till dig om du läser här.
Citera
2017-11-28, 23:04
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är rasismen och segregationen som är problemet, invandrare och svenskar måste blandas mer.

Ta intiativet och bussa in alla till Aftonbladets redaktion.
Citera
2017-11-28, 23:07
Medlem
musaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Förutom att det är ett roligt klipp så kan man ju undra vem som släppt det. DN bedömde det antagligen som opiblicerbart, kanske sändes det möjligen live. Annars är det nog kameramannen eller någon redigerare som tyckte att detta guldkorn förtjänade en större publik. Tack till dig om du läser här.
Ja inte vet jag Men håller med , Iofs tragikomiskt! Men nu vet jag iaf vad Jätte brottar lena är !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in