Citat:
Ursprungligen postat av
TRUMPxPUTIN
Abstrakt nonsens. Jag tror man lär känna människor och livet i de länder man förstår. Du hänvisar till - alldeles uppenbart felaktig - svståndsbloggare.
Så du tror - på allvar - att en pojkrumsläsande kunskap är bättre. Därför att du minsann har "objektivitet" (om jag ignorerar den kunskapsmässiga avgrunden).
Fråga: känns VarmaDrycker seriösare än Draken? Varför?
Jag såg dollarns kommande fall för flera år sedan, men jag kan inte spå och vet inte när det händer.
Iran stängdes av från Swift och det oroade många. Israel stängdes av från GPS, har ni sett det rapporterat? Det fick EU att bygga Galileo - med rysk Glonnass-teknik, har ni sett det rapporterat?
Kina har ett eget betalningssystem och Ryssland har Mir, ett system i sin begynnelse.
Väst tappar makt hela tiden och det gör imperiet mycket farligt. Fransmännen förstod inte att Bonaparte var slutet, inte början, på Frankrikes storhetstid. Britterna förstod inte att Boerkriget var början på slutet för imperiet och jag får medhåll av en brittisk historiker.
Imperiet slår helt vilt åt olika håll i desperation.
Ryssland köper guld och om den trenden fortsätter kommer det att finns mer guld i Moskva än i Peking om några år. Dollarn är dömd.
Ja, VarmaDrycker är seriös. Draken vill jag inte uttala mig om i den här situationen.