2017-11-28, 12:47
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Vad var det Gustav fick Peter att skriva på i slutet?
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Gustaf tog ju fram avtalet med Peter nu efter fyra år.

Inte ens på 50-talet hade det avtalet varit giltigt. Han behöver bara blåneka till att han skrivit under det; hans signatur på fyllan skulle med all säkerhet se bra förfalskad ut i jämförelse med en nykter sådan.
Annars räcker det med att säga att han inte var vid sina sinnes fulla bruk, varpå det blir ogiltigt i alla fall.
Citera
2017-11-28, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Pundare gör så för att dölja märkena efter nålarna.
Okej.
Tur man inte missbrukar då.
Citera
2017-11-28, 13:59
Medlem
Jarvsofakss avatar
Karaktären Gustaf börjar uppföra sig orealistiskt idiotiskt. Han ska alltså blåsa sin advokatbrorsa medelst urkundsförfalskning och återanställa en person som fått kicken av köksmästaren som just köksmästare.
Citera
2017-11-28, 14:14
Medlem
skrudiss avatar
Jag får känslan att Gustaf köper ut Peter från Djurgårdskällaren, som sedan köper Operakällaren och anställer Kalle som köksmästare.
Senast redigerad av skrudis 2017-11-28 kl. 14:20.
Citera
2017-11-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Jag får känslan att Gustaf köper ut Peter från Djurgårdskällaren, som sedan köper Operakällaren och anställer Kalle som köksmästare.
Ja, det bygger ju delvis på Tore Wretman, Calle karaktären så, så kanske det blir.
Citera
2017-11-28, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Tror ni att Hedda Stiernstedt kan bli vår nästa Hollywooodexport?

Inte en chans så jävla ful och dålig skådis hon är.
Citera
2017-11-28, 17:03
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Inte en chans så jävla ful och dålig skådis hon är.

Ful?kom igen..
Citera
2017-11-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Ful?kom igen..
Ful och dålig är hon väl inte ändå, men kanske inte hollywood material. vet inte vad hon gjort innan.tror inte jag sett henne innan Vår tid är nu faktiskt.
Citera
2017-11-28, 17:29
Medlem
Sprutluder, falskt kontrakt, otrogen fru och intriger på företaget. Det börjar likna Dallas ordentligt. Gustaf är en ond jävel som endast bryr sig om sig själv. Ganska lik JR. Peter den snälla är lik brodern Bobby sånär som att han inte körde med gifta kvinnor, det var JR. Nina borde väl åka in på torken eller dårhus nu, kanske beroende på hur det går med ungen? Vill minnas att även i Dallas fanns det flera kvinnor som både knarkade och drack friskt.

Nu vet jag inte riktigt med 40-talet, men att säga "E det sant" i tid och otid är väl ändå ett ganska nytt påfund?
Citera
2017-11-28, 17:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Det måste ha varit en trevlig promenad från Djursholm till Gubbängen, ungefär 2,5 mil, mitt i natten, första gången man går den sträckan. Peter måste ha bra lokalsinne.
Haha eller hur. Påminner mig om "Springfloden" när de skulle till Nacka och hoppade av vid enskede och gick på 10min eller nåt sånt. Du menar Calle Inte Peter.

Varför i helvete spelas serien in i göteborg och varför har ingen koll på Stockholm? Tycker serien är helt okej annars. Rädd för att nästa säsong kommet vara svt PK.
Citera
2017-11-28, 17:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Inte ens på 50-talet hade det avtalet varit giltigt. Han behöver bara blåneka till att han skrivit under det; hans signatur på fyllan skulle med all säkerhet se bra förfalskad ut i jämförelse med en nykter sådan.
Annars räcker det med att säga att han inte var vid sina sinnes fulla bruk, varpå det blir ogiltigt i alla fall.
Behövdes det inte vittnen på den tiden när man skriver på sånt? Behövs väl idag iaf.? Rätt stort beslut att ta och om man kunde få folk att skriva på saker på fyllan skulle man ju kunna skriva över allt möjligt till sig själv. Man super ner grannen och vips så äger man ett till hus.
Citera
2017-11-28, 17:52
Bannlyst
Tycker också det är konstig vändning för Peter att vara med gift kvinna. Dessutom gillar jag inte Ida Engvoll som skådis, tycker det är för stolpiga dialoger och att hon låter onaturlig. Lite som Rolf Lassgård ungefär.

Hedda har fått en trist frisyr :/

Tycker nivån sjönk lite i senaste avsnittet tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in