Citat:
Ursprungligen postat av
HC47
Så behöver det definitivt inte vara. Räcker med att det sitter en total idiot bakom ratten med starka empatiproblem, som helt enkelt skiter mest i vilket. Ju längre tid som går desto mer sannolikt blir det. Även om personen hamnat i chock och av den anledningen kört vidare så borde vi nog hört något vid det här läget.
Min gissning är en vidrig ursäkt till människa som kört som en idiot och skiter fullständigt i att andra drabbas. Men ja, bara spekulation. Men att prata om beställningsmord är löjligt. Vem fan har en jävla BIL som mordvapen?
Det är ett känt knep bland pundare att köra ihjäl någon för då kan man skylla på att det var en olycka och bli dömd för vårdslöshet, vållande eller dråp istället för mord.
Däremot tror inte jag heller att personen har kört på någon med mening och speciellt inte som hämnd. Detta är Sverige, Trollhättan och inte en scen ifrån "Boys in The Hood"
Jag vet om att det körs mycket utan körkort och med stulna bilar i dom områdena jämfört med ex Östermalm så det vore en mer trolig motivering till att personen smitit i panik än någon Hollywoodfantasi.