Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Tror och tror. De är ganska duktiga på att själva lösa Palmemordet med att beskriva sin fasta övertygelse att OP var en KGB-tillgång och att han till och med stod i begrepp att åka till Moskva med dödslistor och hela försvarsplanen. Dessutom var det personer som sorterats bort eller till sidan vilket de tog som ännu större anledning till att odla sin tro. När de sedan kan som DF (landets minst hemliga agent "expert på desinformation"

) glappa för mycket och sedan snärjer som katten efter sin egen svans så är det inte så mycket att tveka över.
Dessutom antydde Tore F att den där bakgården som han och Näss såg som mest intressanta att gräva i uppvaktat honom och Näss om Palmes farlighet och tolkat det negativt att de inte ville engagera sig i att sätta åt honom.
Uppenbart har man inom kretsen via olika personliga kontakter sökt efter lösningar i sådana kretsar. Därav ryktena som kommit fram efteråt.
Kommer säkert att klarna... vem som gjorde vad även om de säkert kommer att skylla på varandra.
Jag tycker att det klarnar allt mer också där.
Tack, mycket upplysande! Själv letar jag nu mkt efter personer som verkar ha haft en
mycket stark övertygelse att Palme jobbade för Sovjet. Att mörda en statsminister är trots allt en extrem åtgärd.
Men som säkert framstod som logisk och nödvändig för dessa personer. Vad tänker du om PGV och Bengt W?
PGV:s kontakter med CG Holm, Bertil Wedin, AK, de tre övervakarna på Säpo m fl gör att han i alla fall hamnar på min lista för närvarande. Plus hans personliga konflikt med Palme.
Här pratar vi om anstiftarna. När det gäller den operativa planen är det givetvis helt andra personer. Jag har svårt att gå förbi sådana som CGÖ, IG, TP, LT, ÅJE m fl.
Det är så oerhört mycket som pekar mot dem - men vi har ju inte minsta bevis annat än att de skarpt ogillade Palme, att CGÖ hade tillgång till vapen, IG jobbade i bergrummet med växlarna precis vid tiden för mordet, TP sågs på stan, LT var TP:s kompis och ÅJE rörde sig i kretsar där man var just
mycket starkt övertygad om att Palme borde "tas bort".
Vem som var GM blir i ljuset av detta närmast ointressant även om man naturligtvis vill ha klarhet även där.