2017-11-27, 19:45
  #421
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Så det enda DFS har gjort är att ge Motgiftgänget pengar. Vad har DFS gjort rent praktiskt.

Missförstå mig rätt, som Magnus brukar säga, jag är inte fientligt inställd, utan bara väldigt skeptisk.
Vad tänkte du att de skulle få gjort på 2,5 dagar, förutom att samla ihop 667 medlemmar?
Citera
2017-11-27, 19:50
  #422
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Vad tänkte du att de skulle få gjort på 2,5 dagar, förutom att samla ihop 667 medlemmar?
De borde ha gjort någonting innan den 25:e och byggt upp en grund som var värd all hajp. Kommer absolut stödja projektet om man får någonting utfört, exempelvis lyckas köpa en lokal/hus. Tills dess förhåller jag mig skeptisk.
Citera
2017-11-27, 19:51
  #423
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Enligt uppgift i parallell tråd så meddelar nu Dan Eriksson att Nordiska Motståndsrörelsen kommer att vara bannlysta från eventuella lokaler som DFS införskaffar.

Jag som tyckte att de här grupperingarna började närma sig varandra lite de senaste månaderna, med Alternativhögern som nån sorts medlare. Och nu spricker allt igen.

Allt är så färskt nu. Jag tror att när vindarna lagt sig lite så kommer denna hatstorm att lägga sig.

Dan sa även att han har aldrig ens träffat Pär Öberg och resten utav de ledande figurerna i NMR. Att de då ska attackera han på ett så personligt plan tycker jag är lite magstarkt. När han väl har flyttat hem till Sverige igen så kommer säkert deras vägar att korsas till slut, och jag hoppas att de gräver ner stridsyxan. Det är inte riktigt läge att tjabba om små saker som detta faktiskt är. Jag hade haft förståelse om de lanserat ett nytt parti. Men nu handlar det om en förening för nationellt sinnade människor ska kunna träffas och nätverka. I slutändan är jag övertygad att detta enbart är positivt för Nordiska Motståndsrörelsen.
Citera
2017-11-27, 19:55
  #424
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
De borde ha gjort någonting innan den 25:e och byggt upp en grund som var värd all hajp. Kommer absolut stödja projektet om man får någonting utfört, exempelvis lyckas köpa en lokal/hus. Tills dess förhåller jag mig skeptisk.
Ah, de borde helt klart köpt ett hus till sig själva som de kan bo i hemma i Sverige, plus lagt ut en miljon till för den där lokalen. Fattar inte varför de inte gjorde det
Citera
2017-11-27, 20:08
  #425
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Enligt uppgift i parallell tråd så meddelar nu Dan Eriksson att Nordiska Motståndsrörelsen kommer att vara bannlysta från eventuella lokaler som DFS införskaffar.

Jag som tyckte att de här grupperingarna började närma sig varandra lite de senaste månaderna, med Alternativhögern som nån sorts medlare. Och nu spricker allt igen.

Vilken tråd?
Citera
2017-11-27, 20:14
  #426
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Vilken tråd?
NMR-tråden. Men du kan kolla här:

https://www.youtube.com/watch?v=6_ek88qbb7g&feature=youtu.be&t=53m1s
Citera
2017-11-27, 20:32
  #427
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
NMR-tråden. Men du kan kolla här:

https://www.youtube.com/watch?v=6_ek88qbb7g&feature=youtu.be&t=53m1s
Måste säga att de besvarade den kritiken mycket snyggt.
Citera
2017-11-27, 20:46
  #428
Medlem
Guillounisms avatar
Var delade Öberg Blueshift-artikeln? Den var ju bara trams. Dåligt omdöme i så fall.

Kritiken i RN var annars ganska konstig, märkligt förorättad. Det är väl bara att streta på bäst man kan i respektive projekt och låta bästa man vinna, så att säga. Man agerar ju dessutom på olika arenor. Jag ser inte direkt hur DFS hindrar Motståndsrörelsen i någon väsentlig mening. Sen kan man ju ha ideologisk kritik av varandras projekt men det var en liten andel av det som sades i RN som kan sorteras under det.
Citera
2017-11-27, 20:50
  #429
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Var delade Öberg Blueshift-artikeln? Den var ju bara trams. Dåligt omdöme i så fall.

Kritiken i RN var annars ganska konstig, märkligt förorättad. Det är väl bara att streta på bäst man kan i respektive projekt och låta bästa man vinna, så att säga. Man agerar ju dessutom på olika arenor. Jag ser inte direkt hur DFS hindrar Motståndsrörelsen i någon väsentlig mening. Sen kan man ju ha ideologisk kritik av varandras projekt men det var en liten andel av det som sades i RN som kan sorteras under det.
På VK. Håller med och jag fattar inte vad problemet är. Vänstern har hundratals olika rörelser inom alla områden i samhället och passar den ena rörelsen inte den ena personen så finns det en annan som passar bättre.
Citera
2017-11-27, 21:56
  #430
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Var delade Öberg Blueshift-artikeln? Den var ju bara trams. Dåligt omdöme i så fall.

Kritiken i RN var annars ganska konstig, märkligt förorättad. Det är väl bara att streta på bäst man kan i respektive projekt och låta bästa man vinna, så att säga. Man agerar ju dessutom på olika arenor. Jag ser inte direkt hur DFS hindrar Motståndsrörelsen i någon väsentlig mening. Sen kan man ju ha ideologisk kritik av varandras projekt men det var en liten andel av det som sades i RN som kan sorteras under det.
Jag tror NMR hade tjänat mer på en vänligare inställning till "konkurrerande" nationella projekt. Detta eftersom att NMR är ännu mer extrema än DFS, och det är nog mer troligt att folk går från DFS till NMR än tvärtom (även om man kan tycka att det borde gå bra att vara med i bägge samtidigt). Om NMR hade haft en vänligare inställning så skulle de säkert kunna hålla föreläsningar i Svenskarnas Hus, dela ut sina flygblad där, etc. Känns bara så onödigt att sumpa en sådan chans till samarbete. Men än är det inte försent för att reparera denna skada. Men något säger mig att NMR är för arroganta och högfärdiga för att kunna be om ursäkt för sitt agerande.
Citera
2017-11-27, 22:17
  #431
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag tror NMR hade tjänat mer på en vänligare inställning till "konkurrerande" nationella projekt. Detta eftersom att NMR är ännu mer extrema än DFS, och det är nog mer troligt att folk går från DFS till NMR än tvärtom (även om man kan tycka att det borde gå bra att vara med i bägge samtidigt). Om NMR hade haft en vänligare inställning så skulle de säkert kunna hålla föreläsningar i Svenskarnas Hus, dela ut sina flygblad där, etc. Känns bara så onödigt att sumpa en sådan chans till samarbete. Men än är det inte försent för att reparera denna skada. Men något säger mig att NMR är för arroganta och högfärdiga för att kunna be om ursäkt för sitt agerande.
Motståndsrörelsen vill inte ha något samarbete med Magnus och Dan. De har flera gånger kritiserat dem ganska hårt men förväntar sig ändå, av någon anledning, att M&D ska kontakta dem först innan de startar sitt nya projekt.
Citera
2017-11-27, 22:25
  #432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Det gäller ju Söderman också:

Identitetskristen -> Antikristen hedning -> Kristen.

Republikan -> Rojalist.

Radikal Hitler-fantast -> Reaktionär svensk nationalist.

Hatar identitärer -> Älskar identitärer.

"Pisssskor och spikklubbor!!!!!" -> "Vi är en snel intresseförening för svenskar"

Riksfronten -> NMR -> ND -> SvP -> Motgift -> Det fria Sverige. (Plus Nordengruppen, FNU, De odödliga och allt annat han varit och petat på.)
Men nu skrev jag ju att det gällde politiska förändringar och där har han alltid rört sig inom nationalismens ramar. Hans ideologiska ställningstaganden har knappast ändrat sig nämnvärt. Ända sedan sina tidiga tonår fram till idag har han alltid förstått att massinvandring är något helt galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in