Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-27, 14:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"Slutsatsen av det är att åklagaren inte har några forensiska resultat som konkret binder expojkvännen till mordet av Tova i form av DNA eller annat."

Det där låter ju lite oroväckande faktiskt. När dom skriver ut det så tydligt. Men förhoppningsvis kan rätten utesluta alla möjligheter för en tredje tomte.

Jag är inte alls orolig. Allt pekar väldigt starkt på Billy och jag tror det inte är så vanligt att mordvapen och DNA på mordvapen från både offer och förövare påträffas så ofta.

Tror inte heller att han var så onykter den kvällen han mördade tova. Jag misstänker att han fyllde tova så att han kunde döda henne mycket lättare.
Citera
2017-11-27, 14:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Fast han började dona med båten ca 1,5 vecka innan mordet....

Och var det ju snart sommar. Kanske inte konstigt att meka med båten?
Citera
2017-11-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här var nytt för mig:

"Bilder visas på spår där åklagaren anser att Tovas kropp dragits innan den lastats i skottkärran."

Det avser nog att man anser att han dragit/släpat kroppen fram till lövhögen och sedan lagt den i skottkärran. Man fann ju T i skottkärran med jeansjacka, tunika och BH uppdragna över båda brösten. Det bör väl komma sig av att han dragit henne en bit.
Citera
2017-11-27, 14:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Det här var nytt för mig:

"Bilder visas på spår där åklagaren anser att Tovas kropp dragits innan den lastats i skottkärran."

Kroppen släpades till en lövhög och sen ser de inga fler spår så dom misstänker att det blev för jobbigt att bära så att han hämtade en skottkärra.
Citera
2017-11-27, 14:45
Medlem
Browndawgs avatar
Ni som läst hela FUP. Vad står det om uppgifterna att 3 personer setts köra runt konstigt med en båt på sjön? Finns det med nåt alls om det?
Citera
2017-11-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det var inte helt oväntad inställning.
I och med att det saknas bevisning som binder B till själva mordet så.
Tejprullen binder honom till att tejpat henne i skottkärran. Exakt den rullen hittas i en skrubben inne i huset. Ska person C lånat den och sedan ställt tillbaka den inne i huset?
Citera
2017-11-27, 14:47
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Och var det ju snart sommar. Kanske inte konstigt att meka med båten?

Men som poliserna nämner i förhören med Billy. Tovas föräldrar kommer hem till hans pappa och rycker upp honom ur badet och frågar vart tova är. De har till och med brutit upp dörren och kollat igenom huset.

Han säger bara att tova åkte iväg med nån turk och istället för att hjälpa till att leta efter tova, eller försöka ringa henne så åker han och käkar mat och därefter övertygar kompisarna att de ska fixa båten.

Även om man inte misstänker brott så fort nån inte svarar i telefonen så kan man ju tycka att han borde ringt något samtal under dagen till henne för att kolla att hon är ok. Dvs om han vore oskyldig

Men han vet ju att hon inte kommer svara så då är det ju ingen mening att ringa. Sen att han samma morgon har sagt till sin halvbror(kalle?) att han kommer bli huvudmisstänkt för försvinnande/mord av tova gör det ju inte mycket bättre.
Citera
2017-11-27, 14:53
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Tejprullen binder honom till att tejpat henne i skottkärran. Exakt den rullen hittas i en skrubben inne i huset. Ska person C lånat den och sedan ställt tillbaka den inne i huset?
Tejpen på Tova är tagen från rullen som hittas i skrubben, det är fastställt. Rent hypotetiskt så kan C lånat den och sedan ställt tillbaka den, så svar ja.
Citera
2017-11-27, 14:55
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ni som läst hela FUP. Vad står det om uppgifterna att 3 personer setts köra runt konstigt med en båt på sjön? Finns det med nåt alls om det?

Vid 21-21.30 så såg ett vittne att det ska ha varit tre ungdomar i huvudtröjor på en båt och att båten stått i vassen ett tag och att det såg underligt ut enligt tipsaren.
Citera
2017-11-27, 15:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Men som poliserna nämner i förhören med Billy. Tovas föräldrar kommer hem till hans pappa och rycker upp honom ur badet och frågar vart tova är. De har till och med brutit upp dörren och kollat igenom huset.

Han säger bara att tova åkte iväg med nån turk och istället för att hjälpa till att leta efter tova, eller försöka ringa henne så åker han och käkar mat och därefter övertygar kompisarna att de ska fixa båten.

Även om man inte misstänker brott så fort nån inte svarar i telefonen så kan man ju tycka att han borde ringt något samtal under dagen till henne för att kolla att hon är ok. Dvs om han vore oskyldig

Men han vet ju att hon inte kommer svara så då är det ju ingen mening att ringa. Sen att han samma morgon har sagt till sin halvbror(kalle?) att han kommer bli huvudmisstänkt för försvinnande/mord av tova gör det ju inte mycket bättre.

Nej, hans beteende är helt bisarrt.
Det verkar ju inte normalt att inte ens låtsas att man letar eller försöker nå henne. Utan helt lugnt fortsätter med sig dagliga liv som om inget har hänt. Så det var inte det jag menade.

Tror att eftersom han saknar de normala känslor som en kännande person har, fattar han inte vad som krävs av honom för att han ska verka oskyldig. Han kanske tror att det bästa är att verka lugn och avslappad, för att hon är ju hemma med någon kille, eller vad han sa?

Han ljög ju också om att han trodde att han hade ringt, men det hade han ju inte. Vem glömmer sånt?

Vem vet vad han tänker.....
Citera
2017-11-27, 15:03
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Nej, hans beteende är helt bisarrt.
Det verkar ju inte normalt att inte ens låtsas att man letar eller försöker nå henne. Utan helt lugnt fortsätter med sig dagliga liv som om inget har hänt. Så det var inte det jag menade.

Tror att eftersom han saknar de normala känslor som en kännande person har, fattar han inte vad som krävs av honom för att han ska verka oskyldig. Han kanske tror att det bästa är att verka lugn och avslappad, för att hon är ju hemma med någon kille, eller vad han sa?

Han ljög ju också om att han trodde att han hade ringt, men det hade han ju inte. Vem glömmer sånt?

Vem vet vad han tänker.....

tycker det här fallet påminner lite om han i Boden som styckade vatchareeya. Han hade väl inte heller ringt något samtal efter hennes död trots att han ändå var med och sökte efter henne? Även han var lite speciell har jag för mig
Citera
2017-11-27, 15:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En sak är säkert iallafall och det är att han inte kommer erkänna något under rättegången. Allt han sagt och som motbevisas av polisen ignorerar han. Exempelvis att han såg tova kliva in i en audi eller passat och sen har polisen varit där och filmat och visat filmen för Billy och trots att det knappt syns mer än ett par avlägsna lysen från bilen så säger han att han såg vilken typ av bil det var. Även när de har bilder och filmer tagna mitt på dagen i dagsljus och han inte heller där kan avgöra vilken typ av bil det är.

Dagboken är först förfalskad av Tovas föräldrar enligt Billy och sen ändrar han sig och säger att hon har skrivit boken under lång tid för att användas i utpressningssyfte..

Sen förstår jag inte varför han håller fast vid att den mystiska Ludde.

Vem ljuger om sådana saker?
Låter också bisarrt att dra sådana lögner.
Och sen samvetslöst att dra in Tova och Tovas mamma och pappa i det. Som om de inte har lidit tillräckligt.

Nä, han verkar vara en patologisk lögnare och samvetslös/skamlös person.
Börjar fylla upp några punkter på psykopatlistan såg jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in