2017-11-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Du resonerar som en naiv liten skolflicka.
Det är bara trams det du skriver.
Det är ingen framkomlig väg i Sverige.

Dessutom är det OT för denna tråd.
Här diskuterar vi opinionsundersökningar.
2017-11-26, 18:28
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du låter som en gammal grammofonskiva som hängt upp sig. Visst underskattade jag SD men vad har det med nuläget i dagens opinionsundersökningar att göra?

Du behöver inte vara ledsen för detta, även andra har grovt underskattat SD innan valet. Till exempel så trodde Demoskop att SD hade 1.7 procentenheter 12 månader innan Riksdagsvalet 2010.

Ta en drink, vin, öl, eller vad du nu brukar dricka så känns det nog lite bättre.
2017-11-26, 18:39
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Du resonerar som en naiv liten skolflicka. Man måste vara helt jävla tappad om man tror att allt politiker gör är enligt regelboken. Du borde läsa på lite om demokratur, för det är vad vi lever i.

Då nazism, kommunism och motsvarande företeelser har spelat ut sin roll i vår västerländska civilisation, förefaller dina inlägg i denna Tråd tämligen överflödiga.

Särskilt som förväntningarna är inriktade på rätta till galenskaperna, som svårt belastar vårt land och som under ledning av ett starkt SD 2018, säkerligen är mest lämpad att genomföra...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-11-26 kl. 18:43.
2017-11-26, 21:36
Medlem
S.Kandals avatar
Agenda ikväll är/var bland det värsta jag någonsin sett, har Svt någonsin varit mer vinklat frågar jag mig? Orkar inte ge några exempel, ni som såg/ser fattar.

En tröst i eländet är att de mobbade får sympati och Sd vinner på denna häpnadsväckande sändning från Agenda.
2017-11-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Agenda ikväll är/var bland det värsta jag någonsin sett, har Svt någonsin varit mer vinklat frågar jag mig? Orkar inte ge några exempel, ni som såg/ser fattar.

En tröst i eländet att de mobbade får sympati och Sd vinner på denna häpnadsväckande sändning från Agenda.

Den största insatsen för SD , gav Martin Strid på lördagen .
Den dryga minuten gav SD minst 15 procent till.
2017-11-26, 22:15
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

En tröst i eländet är att de mobbade får sympati och Sd vinner på denna häpnadsväckande sändning från Agenda.

Nu såg jag inte programmet men jag antar att agenda drog på så hårt man kunde om "rasismen" i SD, jag tror att media fick en riktig jävla näsbränna angående metoo, innan spektaklet började så var det mycket om sds dåliga kvinnosyn med Hanna Wiig bla, och journalisterna skrev långa krönikor om hur kvinnofientligt sd är, men vad händer, metoo avslöjar hycklarna i media och vänstern, där flertalet av deras egna nu är paria.

Så då måste man köra ännu hårdare mot rasism, eftersom det "kvinnofientliga" sd nu längre inte funkar efter metoo avslöjandet.
2017-11-26, 22:28
Medlem
Citat:

Skönt att Jimmie stod på sig i provocationen. Han fick Kvartoft att verka blåst.
Det verkar som om Jimmie har insett att han inte har något att förlora på att vara mesig. Den perioden har han bakom sig.
2017-11-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Okej, jag antar att du ivrigt vill bevisa i ditt nästa inlägg att SD har tappat i Sentios undersökningar.
Så här har det sett ut de senaste 29 månaderna. SD har pendlat mellan 21.7-27.4 procentenheter under den tiden.

Visst kan man välja att se det som naturliga variationer. Man kan dock också se det som att den uppgång SD gjort sedan januari i år nu har radderats ut. Men jag får hålla med om att SD är allt annat än stabila i Sentio:s mätningar och pendlar ganska kraftigt från månad till månad, även i våras. 22% ena månaden, 27% nästa. Det får mig att bli lite tveksam till det institutet faktiskt. Yougov har vad jag minns varit mer stabila. Även där kan SD:s siffra svänga från månad till månad, men där har SD legat mer stabilt på 23-25% fram tills september detta år.
2017-11-26, 22:56
Medlem
greta75s avatar
Trenden är att SD faller fort. Jag menar att det främst är ett cykliskt fenomen och att vi är i början av en lång färd neråt. När något varit populärt, nytt och "fräscht" uppstår en mättnadskänsla och det är där vi är nu. Folk är trötta på SD. Fallet kommer mattas av i hastighet men fortsätta under åtminstone 6 månader till.

Tyvärr för Jimmie och hans fantastiska medarbetare så finns det ytterst lite han kan göra att stoppa det genom politiska förflyttningar eller diverse utspel. På gott och på ont så har alla redan en bestämd uppfattning om partiet.
2017-11-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Visst kan man välja att se det som naturliga variationer. Man kan dock också se det som att den uppgång SD gjort sedan januari i år nu har radderats ut. Men jag får hålla med om att SD är allt annat än stabila i Sentio:s mätningar och pendlar ganska kraftigt från månad till månad, även i våras. 22% ena månaden, 27% nästa. Det får mig att bli lite tveksam till det institutet faktiskt. Yougov har vad jag minns varit mer stabila. Även där kan SD:s siffra svänga från månad till månad, men där har SD legat mer stabilt på 23-25% fram tills september detta år.

Alla OI's hade haft liknande fluktuationer om man valt att inte vikta resultatet mer mot normalfördelning (du ser aldrig en mätning där ett parti dubblar sig trots att det garanterat har inträffat, när man bara tillfrågar drygt 1000 pers varje gång).
2017-11-26, 23:13
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Jo tack, visst såg man.
Vi lever just nu i en sanslöst polariserad tid och värld, och det kommer bara att tillta i styrka och bli än värre fram till valet nästa år. De som redan hatade, avskydde och aldrig tänkt lägga sin röst på SD har blivit ännu mer övertygad efter detta. Men till syvende och sist kommer denna "100 procent muhammedan"-skandal inte att betyda ett endast dugg på lång och medellång sikt för SD i opinionen.

På försvinnande kort tid kommer denna händelse att spela absolut noll roll för de flesta. Åter kommer stenkastningar mot blåljuspersonal, bilbränder, gruppvåldtäkter, överfallsvåldtäkter, nödläget inom sjukvården, krisen inom poliskåren, bostadsbristen för svenskar och nyanlända, skolfiaskot, det ökade antalet utanförskapsområden, islamiseringen av förorterna, shariapoliser, moskébyggandet med tillhörande minaret, attackerna mot akutvårdspersonalen, den ökade otryggheten, överfallsmorden och en mängd andra vidrigheter, orättvisor och obalanser i samhället att stå i centrum.

Mats Knutssons bistra uppsyn i Aktuellt i kväll och hans kollegas "intervju" av och försök att smutskasta Jimmie Åkesson i Agenda faller platt till marken. De begriper inte att ju mer etablissemanget hoppar på Åkesson, bankar skiten ur honom och vrider upp mobbningstermostaten desto mer sympatier kommer SD som parti att få - detta parallellt som man självfallet ändå tar avstånd från tomtar och knäppgökar som Martin Strid. Väljarna kan - tro det eller ej - hålla mer än en boll i luften.

Sådana här och liknande händelser har aldrig bromsat SD i opinionen tidigare. Och det kommer självfallet inte att ske denna gång heller. De andra partierna har så kapitalt misslyckats med sin politik under decennier nu, och många väljare är så in i märgen trötta på sjuklöverns totala haveri, att de ändå kommer att välja SD i riksdagsvalet. Så ser verkligheten ut. Vi kan tycka vad vi vill om det, men så är läget. Så jävla långt ner i skiten har sjuklövern drivit detta.

Människor söker en utväg ur den islamisering, arabisering och afrikanisering av landet som pågår, och det eskalerande våldet och orättvisorna och hela det PK-förgiftade klimatet som råder på samhällets alla olika områden idag, att ett val på SD känns som ett mindre dåligt alternativ än något annat för tillfället.

Alltså: när opinionsundersökningar görs om någon eller några månader kommer denna händelse inte att synas alls i SD:s opinionssiffror. Folk är alltför trötta på skiten som pågår i landet. Folk kommer att rösta utifrån hur deras vardag ser ut - allt annat är sekundärt för dem. Glöm inte att tacka S, M, L, C, V, KD och MP för detta.
Senast redigerad av Smoothman 2017-11-26 kl. 23:44. Anledning: Förtydligande
2017-11-26, 23:44
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen

Jag har sett samma tendens i andra institut när det gäller Sverigedemokraterna. När opinionen går ner kraftigt för SD, då ökar något annat parti (eller några andra partier). Att fluktuationerna i Sentios mätningar är 1-2 procentenheter högre beror nog på att de andra instituten har viktat ner SD upp till 10 procentenheter lägre. Räknar man ut förändringarna i procent istället för procentenheter så är nog fluktuationerna likvärdiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in