2017-11-25, 21:47
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Jag trodde deras siffror försämrats, spår du i kaffesump eller hur har du kommit fram till att de blir störst 2018?

Bortsett från tillfälliga och naturliga mättekniska problem, baseras det beräknade valresultat för SD av verkligheten bakom inlägg #60912, av Dr_Krona - och som fungerar överlägset bättre än kaffesump!
2017-11-25, 22:30
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan väl vara klokt att förstå att de flesta politisk engagerade har ungefär den inställningen, oavsett vilket parti man förespråkar.
Absolut. Och som icke-SDare, hur tycker du att det går då? Med ert track record skulle jag hålla rätt låg profil..
2017-11-25, 22:39
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Absolut. Och som icke-SDare, hur tycker du att det går då? Med ert track record skulle jag hålla rätt låg profil..

Så här är det:

Den som ingenting gjort kan inte ha gjort fel. (SD)
Den som gjort mycket, kan ha gjort ett och annat fel (De andra partierna).

När SD-snackputtar blåser upp sig för att de är så j-a BRA, så bör man tänka efter: Vad, exakt, har SD gjort bra, på riktigt?
2017-11-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Så här är det:

Den som ingenting gjort kan inte ha gjort fel. (SD)
Den som gjort mycket, kan ha gjort ett och annat fel (De andra partierna).

När SD-snackputtar blåser upp sig för att de är så j-a BRA, så bör man tänka efter: Vad, exakt, har SD gjort bra, på riktigt?

Vad har 7-klövern gjort bra? Vi kan nöja oss med senaste 10 åren.
2017-11-25, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Tja, du får väl söka dig till NMR eller nån annan liten sekt, som inbillar sig att politiska frågor bäst löses genom klämkäcka aktioner på gator och torg. Jag tror på den liberala demokratin.
Jo, jag har förstått att du är ett hopplöst får som överlåtit tänkandet åt massmedia
2017-11-26, 00:00
Medlem
Så bekräftar även Sentio tillbakagången (även om jag tror att det kommer att stanna upp nu).

Nu måste väl folk härinne ändå acceptera att SD har tappat en del väljare på sista tiden till M? Eller ska Sentio också inkluderas i konspirationsteorierna?
2017-11-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Jo, jag har förstått att du är ett hopplöst får som överlåtit tänkandet åt massmedia

Tja, jag misstänker bara att du, som inte tror på den parlamentariska demokratin, börjar bli allt mer desperat inför SD:s allt större systemanpassning sedan partiet blev riksdagsparti. Partiledningen verkar inte särskilt benägen för dina käcka gatuaktioner. Mer "PK" med åren helt enkelt.
2017-11-26, 00:11
Avslutad
Citat:
Tja, jag misstänker bara att du, som inte tror på den parlamentariska demokratin, börjar bli allt mer desperat inför SD:s allt större systemanpassning sedan partiet blev riksdagsparti. Partiledningen verkar inte särskilt benägen för dina käcka gatuaktioner. Mer "PK" med åren helt enkelt.
Om man ser hur politikerna fullständigt ignorerar folket så tappar man tron på den s.k demokratin. Man är naiv om man, som du, tror att vi lever i en verklig demokrati. Du knyter näven i fickan. Du tror att politikerna gråter sig till sömns när du och likasinnade lägger en missnöjesröst på exempelvis SD.
2017-11-26, 00:23
Medlem
Citat:
Om man ser hur politikerna fullständigt ignorerar folket så tappar man tron på den s.k demokratin. Man är naiv om man, som du, tror att vi lever i en verklig demokrati. Du knyter näven i fickan. Du tror att politikerna gråter sig till sömns när du och likasinnade lägger en missnöjesröst på exempelvis SD.
Eventuella, gråtande politiker kan vara helt lugna. Jag röstar inte på SD.
Skämt åsido. Kan du inte engagera dig i något av riksdagens numera åtta partier och arbeta för den samhällsförändring du önskar, istället för att hoppas på allsköns ostrukturerade gatuaktioner.
2017-11-26, 00:33
Avslutad
Citat:
Eventuella, gråtande politiker kan vara helt lugna. Jag röstar inte på SD.
Skämt åsido. Kan du inte engagera dig i något av riksdagens numera åtta partier och arbeta för den samhällsförändring du önskar, istället för att hoppas på allsköns ostrukturerade gatuaktioner.
Du måste skilja på gatuaktioner och demonstrationer. Menar du på fullaste allvar att en demonstration med ex 20,000 pers skulle vara meningslös?
Du glömmer att politikerna är valda av folket och bör således lyssna på folket och arbeta efter vad vi vill. Man ska inte acceptera att politiker bestämmer att "nu är Sverige mångkulturellt för att vi säger det". Folket hade inte ett skit att säga till om och du kallar det för demokrati. Pinsamt naivt!
2017-11-26, 00:49
Medlem
Citat:
Du måste skilja på gatuaktioner och demonstrationer. Menar du på fullaste allvar att en demonstration med ex 20,000 pers skulle vara meningslös?
Du glömmer att politikerna är valda av folket och bör således lyssna på folket och arbeta efter vad vi vill. Man ska inte acceptera att politiker bestämmer att "nu är Sverige mångkulturellt för att vi säger det". Folket hade inte ett skit att säga till om och du kallar det för demokrati. Pinsamt naivt!

"Mångkultur"? Sverige har alltid i nyare tid haft mängder av inslag från många kulturer. Somliga får det att låta, som om beslut om mångkultur har fattats vid ett enda, konspiratoriskt tillfälle. En vanligare uppfattning torde vara att mångkultur är ett ofrånkomligt resultat av förbättrade kommunikatioer och ökad internationell handel under flera hundra år.
Politikerna är inte skyldiga att i varje fråga momentant "följa folkviljan". De ska regera landet - med risk att göra sig impopulära och förlora nästa val. Maktskiften då och då håller demokratin frisk.
För att återgå till det egentliga ämnet för den här tråden - opinionsmätningarna ger politikerna en uppfattning om läget. En regering, som drabbas av ett rejält opinionsras, torde göra klokt i att inställa eller vänta med en impopulär åtgärd, tills siffrorna ser lite bättre ut.
2017-11-26, 00:51
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Så bekräftar även Sentio tillbakagången (även om jag tror att det kommer att stanna upp nu).

Nu måste väl folk härinne ändå acceptera att SD har tappat en del väljare på sista tiden till M? Eller ska Sentio också inkluderas i konspirationsteorierna?

Okej, jag antar att du ivrigt vill bevisa i ditt nästa inlägg att SD har tappat i Sentios undersökningar.

Så här har det sett ut de senaste 29 månaderna. SD har pendlat mellan 21.7-27.4 procentenheter under den tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in