2017-11-08, 14:16
Medlem
Banangurkazzs avatar
Ibland så kikar jag lite på förslag "personer du kanske känner" Det är ofta personer jag absolut inte känner. Jag såg nu att min ex-chef kom upp. Jag vet att jag absolut inte letat efter henne så är det att hon sökt på mig som gör att hon kommer upp på den listan?
Citera
2017-11-13, 12:59
Medlem
chronomasters avatar
Om man har en person som brukar tagga en i bilder osv och man inte vill detta ska synas för ens andra vänner, kan man ordna det på nått sätt?
Citera
2017-11-13, 14:18
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Om man har en person som brukar tagga en i bilder osv och man inte vill detta ska synas för ens andra vänner, kan man ordna det på nått sätt?

Det ska finnas en inställning att du granskar alla taggar innan de går ut i ditt flöde, det har jag.

Alt avtagga bilderna.
Citera
2017-11-13, 14:21
Medlem
chronomasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Det ska finnas en inställning att du granskar alla taggar innan de går ut i ditt flöde, det har jag.

Alt avtagga bilderna.

För att klargöra så är det i kommentarer till bilder jag taggas, typ "tag someone who would like blabla". Hittar inte var jag kan göra dessa inställningar du pratar om har du lust specifiera? Tack!
Citera
2017-11-13, 19:00
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
För att klargöra så är det i kommentarer till bilder jag taggas, typ "tag someone who would like blabla". Hittar inte var jag kan göra dessa inställningar du pratar om har du lust specifiera? Tack!

Aha, i kommentarer... Nej, tyvärr, där finns ingen sekretessinställning tyvärr, som jag vet om iallafall...
Citera
2017-11-15, 11:50
Medlem
warp10s avatar
Vad kan man göra för att slippa anmälningar för att man skull vara ett troll??
Riktigt trött på det nu...
Citera
2017-11-21, 23:57
Bannlyst
LinkedIN

Integritet

Matchning

Epost

Hej!
Jag valde att skapa en ganska anonym profil på nätverket LinkedIN för några år sedan. Inget overkill som ToR /proxy/ utan lagom vad jag minns...

Är ganska säker på jag bluffade helt enkelt. Firefox utan cookies osv och alla uppgifter påhittade, troligen epost hos anonymousspech lr liknande så ingen kunde spåra till min riktiga identitet

(Såvida NSA inte jagar mig)

Döm av min förvåning när jag nu hade en vänförfrågan (!) från en avlägsen facebook kontakt! På linkedIN

*jag har t om inaktiverat mitt fb konto sem länge

*jag har inga nätverk, ringar eller ens haft någon aktivitet på min lnkedin heller

(Har säkert besökt 5 slumpvalda andra profiler på två år och ingen av dessa är länkade)

Jag vet ju hur facebook och vissa algoritmer (måhända även linkedIN) kartlägger vilka man har som vänner och besöker. Tex om person Y söker upp en specifik användare som heter Z och bara tittar på dennes profil någrs sekunder för aldrig komma tillbaka =

Så kommer nu person Z troligen få den här personen Y synbar i sitt flöde eller åtminstone i ”du kanske känner” perifer som på twitter

Men här blir jag genuint förvånad hur det gått till !?

Har min avlägsna fb-kontakt skapat ett link konto som sen automstiskt föreslagit att söka efter vänner?
Att matcha mot vänlistan och deras kända email !?
Citera
2017-11-22, 19:58
Medlem
MrRasks avatar
Hej!

Jag behöver lite hjälp med att skapa en facebook sida, den ska se ut i samma stil som följande:

https://www.facebook.com/carsinsweden/

Tanken är att jag skall kunna använda facebook platformen för att kunna lägga ut mina instagram sidor på ett smidigt sätt, för att öka exponeringen (precis som sidan som jag länkade till)

Hur fixar man det?
Jag har ingen facebook tidigare så har skapat min en "egen personlig" sida, dock behöver man väl skapa den här separat?
Om jag har fattat det rätt så måste man ha ett "vanligt" facebook sida och sen skapa den här separat?

Som ni kanske förstår så använder jag inte facebook, så är lite lost ...

Väldigt tacksam för hjälp...
Senast redigerad av MrRask 2017-11-22 kl. 20:05.
Citera
2017-11-24, 13:48
Medlem
Jag undrar hur man kan tagga någon via deras nick och inte deras namn i en gruppchat i messenger. Jag använder dator och inte mobil. När jag skriver in @ följt av nicket ploppar de upp i en meny, men så fort man väljer dem ersätts nicket av deras riktiga namn.
Citera
2017-11-24, 22:26
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Hej!

Jag behöver lite hjälp med att skapa en facebook sida, den ska se ut i samma stil som följande:

https://www.facebook.com/carsinsweden/

Tanken är att jag skall kunna använda facebook platformen för att kunna lägga ut mina instagram sidor på ett smidigt sätt, för att öka exponeringen (precis som sidan som jag länkade till)

Hur fixar man det?
Jag har ingen facebook tidigare så har skapat min en "egen personlig" sida, dock behöver man väl skapa den här separat?
Om jag har fattat det rätt så måste man ha ett "vanligt" facebook sida och sen skapa den här separat?

Som ni kanske förstår så använder jag inte facebook, så är lite lost ...

Väldigt tacksam för hjälp...

Är det ingen här som har koll på detta?
Citera
2017-11-26, 19:07
Medlem
Behöver hjälp angående profilbild! Har sett att det är många som inte har profilbilden klickbar, samt att det inte går att gilla och kommentera. Har googlat mig runt för hur man lyckas med den men kan inte hitta någon beskrivning. Så kan någon här inne hjälpa mig hur jag får profilbilden att bara syns som en liten "thumbnail" och alltså inte går att förstora upp?

Antar att det är ganska simpelt eftersom många personer verkar ha det..
Tack på förhand!
Citera
2017-11-26, 20:47
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoPa
Behöver hjälp angående profilbild! Har sett att det är många som inte har profilbilden klickbar, samt att det inte går att gilla och kommentera. Har googlat mig runt för hur man lyckas med den men kan inte hitta någon beskrivning. Så kan någon här inne hjälpa mig hur jag får profilbilden att bara syns som en liten "thumbnail" och alltså inte går att förstora upp?

Antar att det är ganska simpelt eftersom många personer verkar ha det..
Tack på förhand!

Inställningar under bilden - endast jag. Borde funka, jag har det 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in