Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 07:32
  #14353
Medlem
Gift44s avatar
Gomorron! Hur slår man på aviseringen för sin födelsedag. Kommer inte upp i flödet hos mina vänner.
Citera
2017-10-19, 12:20
  #14354
Medlem
EN ja eller nej fråga.

Om man endast är online på facebook (ej messenger), syns man ändå med grön prick inne på messenger?
Citera
2017-10-19, 12:42
  #14355
Medlem
Lazylegss avatar
Jag kunde inte komma in på Facebook med mitt lösenord så jag återställde det. När jag skulle välja ett nytt lösenord stod det att det inte var rätt. Jag har återställt och försökt byta lösenord upprepade gånger men det går inte. Vad skall man göra? Någon som har några idéer?
Citera
2017-10-19, 20:16
  #14356
Medlem
Oakenshields avatar
Om jag klickar på "Visa som..." på tidslinjen så visas mina profilbilder ute till vänster under "Foton" i 9 miniatyrer, för de som inte är mina vänner (offentlig visning). Mina vänner å andra sidan ser andra foton där som jag lagt upp, där sekretessen är "endast vänner", t.ex från inlägg på tidslinjen.

Kan man ställa in så inte profilbilderna visas där i kanten?
Citera
2017-10-21, 00:30
  #14357
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
En liten sak som jag kom och fundera på.
Blir jag utloggad på chatten, när jag stänger ned Facebook fliken på webbläsaren? för jag är automatisk inloggad (cookies?) när jag går in på Facebook på min webbläsare.
Citera
2017-10-21, 10:48
  #14358
Medlem
FuriousRages avatar
I appen för android, så har de nu iaf för mig "förbättrat"..
Så nu får man se ett filmklipp på övre halvan av skärmen, och kommentarerna den undre halvan.
Går det att få tillbaka det gamla läget där man får filmen över hela skärmen och kan sedan rulla neråt för att "se nästa film"?
Citera
2017-10-21, 23:29
  #14359
Medlem
Aumis avatar
Det är såhär att jag har en fråga rörande Facebook
Det är nämnligen såhär att jag skrev med en människa för någon månad sen och vi har inte hörts av på ett tag och så när jag skrev på messenger så gick det inte fram för någon dag sen och jag fick en röd cirkel med ett i när jag skrev till personen ifråga och när jag går in via min dator och ska skriva ett meddelande så får jag bara upp Den här personen är inte tillgänglig just nu...Någon som vet vad som kan vara fel? Hon har ju inte blockerat mig då jag kan gå in på personens profil..
Citera
2017-10-24, 11:39
  #14360
Medlem
Enmansdemos avatar
Tråden där inga svar finnes

"New members wishing to join need to make their profiles visible to admins. Closed profiles may be rejected immediately"

Hur kontrollerar man huruvida admins kan se en eller ej?
Citera
2017-10-25, 17:38
  #14361
Medlem
QueerSchilvias avatar
Har Hayday på en Ipad. Har skaffat en Android mobil. Vill nu ha Hayday spelet där också (samma nivå som i Ipaden). Står att det ska funka bara man är inloggad på Facebook...funkar ju inte alls! Nivå 1 på Androiden och lite högre på Paddan, inget händer. Vad göra?
Citera
2017-10-25, 19:29
  #14362
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aumi
Det är såhär att jag har en fråga rörande Facebook
Det är nämnligen såhär att jag skrev med en människa för någon månad sen och vi har inte hörts av på ett tag och så när jag skrev på messenger så gick det inte fram för någon dag sen och jag fick en röd cirkel med ett i när jag skrev till personen ifråga och när jag går in via min dator och ska skriva ett meddelande så får jag bara upp Den här personen är inte tillgänglig just nu...Någon som vet vad som kan vara fel? Hon har ju inte blockerat mig då jag kan gå in på personens profil..

Man kan blockera på två olika sätt, man kan blockera PM, men då kan du (tex) se profilen, då står det "du kan inte svara på detta meddelande". Sen kan man blockera helt, då ser man ingen profil, får inte upp några sökförslag och man kan inte skicka PM...

Att personen inte är tillgänglig vet jag tyvärr inte vad det betyder, men du verkar inte vara blockerad iallafall...
Citera
2017-10-26, 12:00
  #14363
Medlem
Enmansdemos avatar
Ska man avinstallera appen som hämnd på att vänförslag inte går att inaktivera
Citera
2017-10-28, 16:13
  #14364
Medlem
docktorhexs avatar
Hur gör man för att ta bort kontakter från messenger?
Jag vill ta bort kontakter där vi ex har köpt och sålt saker till varandra. De kommer upp att de är online osv, men jag vill att de skall kunna kontakta mig i framtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback