Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Norrköpingsmötet 860116 är en av vägarna till mer insikt om vad som hände runt MOP.Hans Lundmark verkar vara en nyckelperson med sin roll som värvare till mötet. Jobbade Lundmark mycket i Stockholm månaden före MOP? Kan han vara chefspersonen i 60-årsåldern som Rolf Dahlgren skriver om i sitt brev till Jerry Martinger,
Personen kommer med tåg klockan tre morddagen och vi vet att det enda tåg som kommer in vid den tiden är ett som kör södra stamabanan med stopp i Linkoping, Norrköping och Nyköping bl a.
Lundmark är vid tiden för MOP 53 år.
I Norrköping låg vid tiden för MOP flygstabens Underrättelseskola. Någon eller några därifrån är ganska naturliga deltagare vid ett möte som Jörgen B beskriver.
Jag lutar också starkt mot Hans Lundmark. I DN-artikeln "Polisen utredde inte heta tips"
96-10-09 som handlar mest om Wallingatan 34 och WACL nämner J Alcala fem polismän
som frekventerade denna adress: GKs pm A,C,E och F samt HL från Norrköping.
Det anses att JA fick sina uppgifter från en källa i GK. Almblad ville få JA åtalad för att ha
röjt statshemligheter. Men GK skrev aldrig något om Wallingatan. Ledamoten Inga-Britt
Ahlenius har senare sagt att om man vetat om existensen av Stay Behind så hade man
dragit helt andra slutsatser.
I affären om polisbilarna vid Alexandra(Snickarbacken)(källa: Anér

ominoeffekten) framgår
att vittnena tillrättavisades av en polis i 60-årsåldern sittande bredvid föraren i en piket.
Ernst Lindholm tror i sin bok att en Norrköpingspiket fanns på plats men jag tror att pm HL
tagit plats i en Stockholmspiket för att leda någon övning. Vid Snickarbacken finns det en
ingång till tunnelsystemen under Brunkebergsåsen, som jag tror har en roll vid MOP. Vid