2017-11-25, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Mupp08 låter som ett eko av 70-talets maoistiska revolutionsromantiker, som också trodde på samhällsomvandling genom spontana folkuppbåd. Samma politiska naivism då som nu. Ganska kul med jämförande revolutionsstudier.
Ok, men du tycker alltså att det räcker med att rösta?
2017-11-25, 18:45
Medlem
Powergirls avatar
Ja så kom Sentio med och den nedåtgående trenden för NT förstärktes ytterligare. Ni som drömde om 30% i nästa val och påstod att SD hade 27-28% är lite tysta nu.
2017-11-25, 18:56
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Ja så kom Sentio med och den nedåtgående trenden för NT förstärktes ytterligare. Ni som drömde om 30% i nästa val och påstod att SD hade 27-28% är lite tysta nu.

Jag har bevakat denna tråden i hur många år som helst. Jag kommer ihåg dina tidigare kommentarer, som har låtit ungefär som det du skriver nu.
Det enda jag kräver av dig är att du inte försvinner när valresultatet är tillkännagjort. Du har haft fel så jävla många gånger tidigare, du borde egentligen inte ens yttra dig i denna frågan.
När Moderaterna måste kompromissa med C och L kommer väljarna tillbaka till SD och de kommer att få ett resultat på 25-30%.
2017-11-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Ok, men du tycker alltså att det räcker med att rösta?

I en demokrati röstar man fram samhällsförändringar och genomför dem efter majoritetsbeslut i Sveriges riksdag.
Extrema vänster- och högersekter brukar drömma om gatukamp eller sk "direkt aktion" som politisk metod. Minoriteternas diktatur är i båda fallen målet. Som demokrat betackar jag mig.
2017-11-25, 19:38
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag har bevakat denna tråden i hur många år som helst. Jag kommer ihåg dina tidigare kommentarer, som har låtit ungefär som det du skriver nu.
Det enda jag kräver av dig är att du inte försvinner när valresultatet är tillkännagjort. Du har haft fel så jävla många gånger tidigare, du borde egentligen inte ens yttra dig i denna frågan.
När Moderaterna måste kompromissa med C och L kommer väljarna tillbaka till SD och de kommer att få ett resultat på 25-30%.

Vad jag skrev nu var baserat på opinionsmätningar inget annat men jag förstår att du har svårt att ta till dig dessa.
Till skillnad mot dig o dina gelikar har jag erkänt när jag haft fel i mina egna gissningar. Läs o lär.
2017-11-25, 19:44
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Vad jag skrev nu var baserat på opinionsmätningar inget annat men jag förstår att du har svårt att ta till dig dessa.
Till skillnad mot dig o dina gelikar har jag erkänt när jag haft fel i mina egna gissningar. Läs o lär.

För skojs skull, vad tror du SD landar på i valet?
2017-11-25, 19:56
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:

Rådatat hos Sentios senaste mätning ligger på ca. 25 procentenheter. Av erfarenheter från tidigare år, så är det ingen större skillnad i rådata mellan instituten. Det är enbart deras metoder att vikta som avgör resultat. Opinionsinstituten gjorde likadant innan de två senaste riksdagsvalen, vilket blev en chock för rödingarna som storgrät i direktsändning.

Film som jag kollar på varje morgon för att uthärda vardagen.

https://www.youtube.com/watch?v=g5VjuPsT-84
2017-11-25, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
I en demokrati röstar man fram samhällsförändringar och genomför dem efter majoritetsbeslut i Sveriges riksdag.
Extrema vänster- och högersekter brukar drömma om gatukamp eller sk "direkt aktion" som politisk metod. Minoriteternas diktatur är i båda fallen målet. Som demokrat betackar jag mig.
Landet håller på att gå under och du, som demokrat, knyter näven i fickan, röstar och tror att det kommer bli bra? Du är ett jävla får.
2017-11-25, 20:07
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Är det någon trådveteran som förnekar nedgången?
Det vi drömmer om är att rädda Sverige (och skratta åt er). Att sådana som du skulle få lida av att SD gjorde samhället bättre är bland det trevligare.
30% var inom räckhåll. Inte längre. Men vi har trots allt nästan 10 mån till valet. Än är det inte över.

Skulle du bli glad över ett SD på 20,6% på valnatten? Det är ju mindre än 30 och 25?
Får SD 18% så ökar de ett helt småparti sedan 2014, gör SD ett dåligt val då?

Det kan väl vara klokt att förstå att de flesta politisk engagerade har ungefär den inställningen, oavsett vilket parti man förespråkar.
2017-11-25, 20:41
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Å nej, du kan beskylla oss för mycket, men att vi skulle vara tysta det kan du fanimej inte klandra oss för. Diskussionerna har varit intensiva och gått väldigt heta här senaste veckorna och månaderna om SD i opinionen.

Snälla Powergirl, kan du inte lova att vara kvar i denna tråd åtminstone några veckor efter valet nästa år. Vi kommer att ha så många "intressanta" diskussioner med dig

Jag måste passa på att fråga dig: vad tror en SD-hatande individ som du att Sverigedemokraterna kommer att få i valet 2018? 5%, 7,5%, 12%, 15%, 20%, 25% eller 28%? Du kanske rentav tror att de åker ut ur riksdagen med MP och KD...?

Vi borde påminna alla nykomlingar i denna tråd att du för inte alltför länge sedan trodde att SD:s "tak" låg på 5%... Efter ett tag sa du 10%. Därefter var det väl 15% som var det absoluta taket eftersom väljarna nu minsann hade tagit slut? Jag förmodar att du inte tror att SD någonsin får 20% - ditt nya "tak" kanske ligger där

Snälla Powergirl, lämna oss inte som Rejdar och de andra tokarna som förutspådde SD:s undergång redan för flera år sedan. Stanna kvar och underhåll oss med dina tokigheter och underbara kommentarer. Vi behöver lite humor även i denna tråd
2017-11-25, 20:48
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
En heltäckande och övertygande förklaring varför SD med största sannoikhet blir största partiet 2018!

Jag trodde deras siffror försämrats, spår du i kaffesump eller hur har du kommit fram till att de blir störst 2018?
2017-11-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Landet håller på att gå under och du, som demokrat, knyter näven i fickan, röstar och tror att det kommer bli bra? Du är ett jävla får.

Tja, du får väl söka dig till NMR eller nån annan liten sekt, som inbillar sig att politiska frågor bäst löses genom klämkäcka aktioner på gator och torg. Jag tror på den liberala demokratin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in