2017-11-23, 23:41
Medlem
Ladidas avatar
Jag måste få lägga en liten hiss till vendorn "terminator", snabb, korrekt, inget fuzz what so ever!
Helt enkelt så jävla perfekt, hands down!
2017-11-23, 23:45
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek

Jag tror säkert postnord är hel- och halvkassa men för min del har det räckt att kolla på poststämpeln för att se varför PT är seg, det är inte postens fel. Jag tror han är överbelastad bara. Med det sagt är det likväl ett sjuhelvetes tjack för det priset.
Inte för att det hör så mycket till diskussionen men i min erfarenhet (som jag anser är ganska stor) så är det mesta, uteslutande inte postnords fel med seg postgång.

Det är vendors som markerar varan skickad när den överhuvudtaget inte är det, vilket föder ont i magen och ångest för den som har beställt.

Oftast är det dessa vendors som tjatar ihjäl sig på snabb deponisläpp, helst innan varan ens dykt upp..

Dessa åker alltid på min svartlistning, om de är de enda som har en produkt jag är sugen på skiter jag heldre i det.
Det finns absolut ingenting värre än sitta och vänta på posten och få förhoppningar varenda dag..
Det är vidrigt och sen få magont för man tror att det är torsk, så man börjar tokstäda i värsta nojan.
Nej fy fan, går tvärbort!
2017-11-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Inte för att det hör så mycket till diskussionen men i min erfarenhet (som jag anser är ganska stor) så är det mesta, uteslutande inte postnords fel med seg postgång.

Det är vendors som markerar varan skickad när den överhuvudtaget inte är det, vilket föder ont i magen och ångest för den som har beställt.

Oftast är det dessa vendors som tjatar ihjäl sig på snabb deponisläpp, helst innan varan ens dykt upp..

Dessa åker alltid på min svartlistning, om de är de enda som har en produkt jag är sugen på skiter jag heldre i det.
Det finns absolut ingenting värre än sitta och vänta på posten och få förhoppningar varenda dag..
Det är vidrigt och sen få magont för man tror att det är torsk, så man börjar tokstäda i värsta nojan.
Nej fy fan, går tvärbort!

Om jag nu då ska lägga mig i diskussionen så vet jag nära och kära som fått flera leveranser av PT som dragit ut på tiden men har man kollat på poststämpeln så stämmer det på exakta datumet när det blev markerat.

Plöjde just igenom den helt nya dokumentären och SweCan och KickAss, när det gick som bäst påstod han sig har 160 försändelser per dag att posta. Sen dess kan man ju bara fundera lite över hur mycket darknet faktiskt växt och brevlådor finns det tyvärr inte obegränsat med om man vill göra det säkert.

Jag hade själv tyckt det va bättre med en säker postning än att dumpa massor i samma låda och att någon får husis.
2017-11-24, 01:41
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Om jag nu då ska lägga mig i diskussionen så vet jag nära och kära som fått flera leveranser av PT som dragit ut på tiden men har man kollat på poststämpeln så stämmer det på exakta datumet när det blev markerat.

Plöjde just igenom den helt nya dokumentären och SweCan och KickAss, när det gick som bäst påstod han sig har 160 försändelser per dag att posta. Sen dess kan man ju bara fundera lite över hur mycket darknet faktiskt växt och brevlådor finns det tyvärr inte obegränsat med om man vill göra det säkert.

Jag hade själv tyckt det va bättre med en säker postning än att dumpa massor i samma låda och att någon får husis.
Men självklart är det ju bättre att inte dumpa alla i samma, det har jag ju aldrig skrivit.
Det jag skrev var:
Man markerar varan som skickad, men skickar den fyra dagar senare.

Om vi ponerar att man som säljare har ett högt säkerhetstänk, så man postar vid olika tidpunkter och lådor och aldrig mer än 3-4 försändelser i varje..
Jamen om du inte tänkt posta min försändelse förrän på torsdag, sätt den då inte som markerat skickad på måndag eftermiddag då.

För då blir det ju "postnords fel".

Eftersom jag måste någonstans lita på att vendorn gör vad hen säger/markerar...

Vilket inte är fallet..

För jag har testat, det finns de som konstant skyller på postmord och påstår att de minsann har skickat varan på måndagen och är så förvånade när det inte dykt upp på torsdagen.

I mitt stilla sinne tänker jag då: "det kommer dyka upp på måndag, eftersom hen har postat det senast idag...muthafucka!!"

Å sen dyker det ALLTID upp på måndagen...

Medans andra vendors konstant när de markerar varan som skickar får varan levererad på en eller två dagar.

Antingen så bor det någonstans en jävligt dement postiljon som alltid åker vilse när vissa skickar försändelsen.
Eller så är det någon som åker runt och delar ut post själv på nätterna eftersom det är postnord som är boven i dramat..

ELLER, vild gissning, så är det vendorn som tycker att det är likamed att ha skickat det som att ha mottagit ordern och därför slår över till skicka knappen, men sedan postar i verkligheten på torsdagen ändå..
För den andre, lite mer ärliga vendorn kan stå som mottagen ett bra tag innan den byter status.
Medans det första exemplet nästan alltid mottager beställningen och klickar om den till skickat samtidigt.

Så nej, det handlar inte om att tumma på säkerheten och snabbt få ut en tsunami med brev.
Det handlar om att vendors ska byta status på försändelsen när de per fakto har skickat den, absolut aldrig, inte, annars!
2017-11-24, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Men självklart är det ju bättre att inte dumpa alla i samma, det har jag ju aldrig skrivit.
Det jag skrev var:
Man markerar varan som skickad, men skickar den fyra dagar senare.

Om vi ponerar att man som säljare har ett högt säkerhetstänk, så man postar vid olika tidpunkter och lådor och aldrig mer än 3-4 försändelser i varje..
Jamen om du inte tänkt posta min försändelse förrän på torsdag, sätt den då inte som markerat skickad på måndag eftermiddag då.

För då blir det ju "postnords fel".

Eftersom jag måste någonstans lita på att vendorn gör vad hen säger/markerar...

Vilket inte är fallet..

För jag har testat, det finns de som konstant skyller på postmord och påstår att de minsann har skickat varan på måndagen och är så förvånade när det inte dykt upp på torsdagen.

I mitt stilla sinne tänker jag då: "det kommer dyka upp på måndag, eftersom hen har postat det senast idag...muthafucka!!"

Å sen dyker det ALLTID upp på måndagen...

Medans andra vendors konstant när de markerar varan som skickar får varan levererad på en eller två dagar.

Antingen så bor det någonstans en jävligt dement postiljon som alltid åker vilse när vissa skickar försändelsen.
Eller så är det någon som åker runt och delar ut post själv på nätterna eftersom det är postnord som är boven i dramat..

ELLER, vild gissning, så är det vendorn som tycker att det är likamed att ha skickat det som att ha mottagit ordern och därför slår över till skicka knappen, men sedan postar i verkligheten på torsdagen ändå..
För den andre, lite mer ärliga vendorn kan stå som mottagen ett bra tag innan den byter status.
Medans det första exemplet nästan alltid mottager beställningen och klickar om den till skickat samtidigt.

Så nej, det handlar inte om att tumma på säkerheten och snabbt få ut en tsunami med brev.
Det handlar om att vendors ska byta status på försändelsen när de per fakto har skickat den, absolut aldrig, inte, annars!

Jag förstår dig till 100% tro mig, jag har suttit och bitit på naglarna och nojjat med, ganska allvarliga saker som hänt med.

Att det finns säljare som skyller på postnord säger jag absolut inte emot alls, jag driver själv en helt vit och laglig verksamhet där man ibland tvingar skylla på postnord pga. att jag själv helt missat att posta det eller att det dragit ut på tiden när alla vill ha sina grejer postade exakt den 25e. Skitdåligt, men posten är en extremt smidig syndabock.

Anledningen till att en del säljare markerar beställningar som skickad även fast den inte är det kan enkelt förklaras med en av reglerna på FS tex om det är där du handlar. En beställning kan inte stå som "MOTTAGEN" mer än 72 timmar, då avbryts den och pengarna går tillbaka till dig. Så vill vendorn ändå få iväg din order till dig, men inte kommer kunna posta innan timme 94 kommer h*n garanterat skylla på postnord hellre än att tappa din order.

Givetvis ett bra säkerhetstänk från staff, men inte briljant i alla lägen. Det finns inget egenvärde för säljaren i att markera beställningar som skickade. Snarare tvärtom eftersom att så fort dom markerar den som skickad så börjar deras leveranstid ticka. Därav i en optimal värld hade säljarna garanterat velat kunna markera den som skickas 20 minuter innan tömning av postlådan om man ska få en faktisk leveranstid.
2017-11-24, 02:20
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Jag förstår dig till 100% tro mig, jag har suttit och bitit på naglarna och nojjat med, ganska allvarliga saker som hänt med.

Att det finns säljare som skyller på postnord säger jag absolut inte emot alls, jag driver själv en helt vit och laglig verksamhet där man ibland tvingar skylla på postnord pga. att jag själv helt missat att posta det eller att det dragit ut på tiden när alla vill ha sina grejer postade exakt den 25e. Skitdåligt, men posten är en extremt smidig syndabock.

Anledningen till att en del säljare markerar beställningar som skickad även fast den inte är det kan enkelt förklaras med en av reglerna på FS tex om det är där du handlar. En beställning kan inte stå som "MOTTAGEN" mer än 72 timmar, då avbryts den och pengarna går tillbaka till dig. Så vill vendorn ändå få iväg din order till dig, men inte kommer kunna posta innan timme 94 kommer h*n garanterat skylla på postnord hellre än att tappa din order.

Givetvis ett bra säkerhetstänk från staff, men inte briljant i alla lägen. Det finns inget egenvärde för säljaren i att markera beställningar som skickade. Snarare tvärtom eftersom att så fort dom markerar den som skickad så börjar deras leveranstid ticka. Därav i en optimal värld hade säljarna garanterat velat kunna markera den som skickas 20 minuter innan tömning av postlådan om man ska få en faktisk leveranstid.
Jag motsätter mig absolut inte mot de som gör som du säger, vilket det finns, för jag har frågat.

Men...det finns "lata" försäljare, som i grund och botten skiter i hur lång tid deras "försändelse count" är, de markerar blixtsnabbt till skickat, drar ut på det och tyvärr i vissa fall har det gått till autosläpp.

Utan vara..

Sedan ska jag inte börja med dispyt systemet som är i klar fördel reglerat till försäljaren.
Vilket jag i vissa fall kan förstå, men i andra absolut inte.

Ja skit samma, jag blir mest bara trött på de som sätter det i system, att man ibland har häcken full och inte hinner med, det kan jag förstå, men de som gång efter annan gör absolut samma sak, typ 7-8ggr i följd.
Fick lov att okynnes beställa narkotikum bara för att undersöka om det var i mitt huvud eller om det fanns ett mönster.
Haha!

Jaja shit happends, det jag mest ville lägga en brasklapp för är att det långt ifrån alltid är postnord som strular till det och att även om den vendorn som ALLTID segar till det är den enda som sitter på "din" vara ska man fan bita ihop och bara skita i att beställa.
Likväl som att försäljare har en svart lista på kunder, så bör man som köpare också ha en sådan.
Annars kommer det bli skräp alltihopa, även om det handlar om en illegal marknad, med illegala substanser så kan man ju försöka bete sig åtminstone som ett proffs..
Säljare vill att köpare släpper deponin snabbt, tänk om det alltid vore "deponisläppets" fel att det blev försenat, istället för att kunden egentligen mottagit varan, rivit upp försändelsen, administrerat preparatet och istället för att som en god kund tryckt på "släpp deponiknappen" istället lullar runt och tror sig vara Persbrandt på koks som försöker vara Gunvald när man egentligen bara rostar en sketen macka i köket, å när försäljaren frågar vart i helvete pengarna tagit vägen, då kör man bara "äh...det måste vara den där jävla deponiknappens fel, att jag inte tryckt på den för att jag ser skimrande elefanter och håller på att skriva ett epos på telefonen samtidigt som jag gömmer mig för Morran (muminjävla dalen) hör inte hit på något sätt, det är knappjäveln som håller på, inte jag för fan"..
-Svaaaaarttttliiiisttaaaaaaaadddd for liiiiiiifeee!!

På sista halvåret/året tycker jag att postnord faktiskt gjort ett föredömligt arbete i största allmänhet.

Eller så har vi bra arbetare där jag bor helt enkelt, med lite yrkesstolthet kvar.

Eller så bor jag i epicentrum av god posthållning i Svea-rike för närvarande.
(Och som alla vet, bara för att jag nämnt mig nöjd kommer nu postnord slarva bort alla mina räkningar och sen påminnelsen, inkasso samt kronofogderäkningen...så jag kommer få sälja hus och hem, å bo på en kartongbit i en tunnelmynning och prata psyksjukssvenska med okända människor på bussen om "tiden då jag hade hus och fru, men karman bajsade lite på mig"..)
Senast redigerad av Ladida 2017-11-24 kl. 02:22.
2017-11-24, 08:40
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Vilken dokumentär tänker du på
2017-11-24, 10:49
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly

P3 Dokumentärs senaste:
http://t.sr.se/2iJzBqi
2017-11-24, 13:58
Medlem
Firefliess avatar
Gjorde en beställning av Kingkongkush i tisdags och fick ingenting idag heller. Sist jag beställde fick jag det efter 2 dagar som han markerat "skickat" nu ingenting efter 3.

Tror knappast det är postnord som gjort fel utan snarare vendorn som slackar
2017-11-24, 15:31
Medlem
Extremeflys avatar
Hur länge brukar ni få vänta på zolpidem när dom markerat det som skickat?
Borde kommit med posten igår men ingenting än alltså två dagar o ingenting
2017-11-24, 15:51
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fireflies
Gjorde en beställning av Kingkongkush i tisdags och fick ingenting idag heller. Sist jag beställde fick jag det efter 2 dagar som han markerat "skickat" nu ingenting efter 3.

Tror knappast det är postnord som gjort fel utan snarare vendorn som slackar

Tror det tog 5 dagar senast. Antar att dom har rätt mycket att göra med tanke på pris.

Citat:
Hur länge brukar ni få vänta på zolpidem när dom markerat det som skickat?
Borde kommit med posten igår men ingenting än alltså två dagar o ingenting

6 dagar denna gången.
Senast redigerad av lowerCase 2017-11-24 kl. 15:53.
2017-11-24, 18:42
Medlem
Citat:

Syftade på P3 dokumentären som personen under ditt inlägg länkade.

Inser nu att jag skrev som ett mongo i min post, men hoppas det framgick vad jag ville ha sagt haha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in