http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/en-m%C3%A5nad-senare-vi-har-ingen-ny-misst%C3%A4nkt-1.4853166
Polisen verkar ha kört fast.
"Göran Arvidsson berättar att de fått in väldigt mycket tips i ärendet.
– Men nu börjar det tunna ut lite. Jag tror att folk är så fokuserade på att det ska ha skett på eftermiddagen eller vid en viss tidpunkt, så jag tror att folk tycker att det inte är någon idé att höra av sig eller lämna tips om det är tidigare på dagen. Men som sagt vi är intresserade av hela dygnet."
Hennes arbete ställer till det i utredningen tycker jag. Det blir så mycket mer potentiella GM tack vare detta.
En random mördare som mördar ett random offer är självklart mardrömmen för varje utredare. Men sannolikheten för detta är inte jättestor.
Kvar att utreda då är i vanliga fall släkt, vänner och kollegor mm i vanlig ordning.
Nu adderas antalet potentiella GM markant pga hennes yrke.
Kan vara så simpelt som att någon verkligen hatat henne sjukt jävla mycket pga hennes yrke och att man känt sig överkörd och grovt kränkt på något vis.
6 år senare så springer man på henne av en slump i motionsspåret. Eller ännu jobbigare scenario för utredarna. Någon bestämmer sig för att hämnas och väntar helt jävla iskallt några år innan man slår till.
Det blir sjukt mycket att utreda och jag tror att polisen tyvärr vet ungefär lika mycket om gm som vi på fb just nu.
Snacka om spretig utredning.