2017-11-22, 21:01
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tycker för övrigt också att det är olämpligt av 20-åringar att ha sexuella relationer med 15-åringar även om det inte är olagligt i sig. Mattias Karlsson får helt enkelt lära sig anställa vettigt folk.

Medhåll. Jag hade varit ytterligt tveksam att till någon som helst verksamhet eller arbetsplats anställa/rekrytera en vuxen man som har (med MK´s egna ord), en "romantisk förbindelse" med en 15-åring. Och den uppfattningen tror jag att jag delar med de flesta. Omdömeslöst agerande av MK och SD.
Senast redigerad av DaEzz 2017-11-22 kl. 21:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Ja för H*hn* var ju känd för sin måttfulla konsumtion och sitt goda ölsinne. Liksom W*stl*ng och några till. Riktiga gentlemän det där.

Första stycket håller jag dock helt med om. Det här är ju helt vidrigt. Och oavsett vad som har hänt i det här fallet (har ingen ytterligare info) så är det bra läge för att införa någon slags 20-årsgräns för både supande och sexuella relationer i förbundet. Tack.

Jag drar tillbaka min text om gamla SDU . Fast det VAR bättre på den tiden.

Men jag tror inte att något händer. Men tanke på Sven-Olofs Sellströms legendariska koks och luder fester så kommer de nog bara få en highfive av partitoppen.
Citera
Medlem
mittfosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Har du läst att tjejen inte ens själv velat anmäla utan pressats av andra illvilliga personer?

Man blir äcklad!

Undra hur du hade agerat ifall 15-åringen varit din dotter eller syster

Tänk om det varit en ensamkommande afgan som supit ner en 15 åring och sen sodomerat henne, då hade du knappast talat i förmildrande ordalag som du nu gör
Citera
2017-11-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hon var 15 och av allt att döma så söp MGM ner henne - vilket i sig är ett brott - och begick sedan sexuella handlingar med henne när hon var kraftigt berusad.

Hon var alltså byxmyndig vid tidpunkten.

Som lagen är skriven får någon som är över 15 år inte ha sex med någon som är under 15 år. Men i lagen står det också att man inte ska dömas om det är uppenbart att det inte handlat om något övergrepp.
Citera
2017-11-22, 21:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hon var 15 och av allt att döma så söp MGM ner henne - vilket i sig är ett brott - och begick sedan sexuella handlingar med henne när hon var kraftigt berusad.

Som jag skrev tidigare, starta en tråd i Juridik så är det säkert flera sakkunniga som mer än gärna förklarar för dig vad som gäller när en vuxen försätter ett barn i vanmakt genom att bjuda på alkohol i relation till bevisbördan när det gäller samtyckesdefinitionen.
Jag hoppas ni har anmält Temple Bar för att dom släpper in minderåriga och låter dom serveras alkohol till dom blir redlösa. Eller sträcker sig inte indignationen förbi måltavlan SD?
Citera
2017-11-22, 21:07
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittfosterland
Undra hur du hade agerat ifall 15-åringen varit din dotter eller syster

Tänk om det varit en ensamkommande afgan som supit ner en 15 åring och sen sodomerat henne, då hade du knappast talat i förmildrande ordalag som du nu gör

Känslomässiga aspekter om det vore min familjemedlem hör inte hit.

Det förändrar inte faktum som nu står i tidningarna. Hon ville själv inte anmäla utan pressades till det av två bittra avhoppare med absurda beteenden. Hon har haft en relation med denna kille tidigare och dom är alltså väl bekanta med varandra. Hon vet inte vad hon själv gjorde den kvällen och om hon sa ja eller nej.

Det är vad vi vet.
Citera
2017-11-22, 21:09
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag hoppas ni har anmält Temple Bar för att dom släpper in minderåriga och låter dom serveras alkohol till dom blir redlösa. Eller sträcker sig inte indignationen förbi måltavlan SD?

Vad då "ni"? Jag är inte alkoholhandläggare i den berörda kommunen, tråden handlar inte om etablissemanget i fråga och ja, uteställen som inte har bättre koll än att de släpper in och serverar aspackade 15-åringar ska naturligtvis inte ha utskänkningstillstånd.

Var inte så jävla offerkoftig och vänligen håll dig till ämnet.
Citera
2017-11-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad tror du?
Jag tror inte det. Även om de hade haft en kärleksrelation, hade det fortfarande varit olämpligt av honom att supa henne full. De hade dock inte en sådan relation, såvitt det framgått. Inga riktiga män har sex med medvetslösa kvinnor.
Citera
2017-11-22, 21:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror inte det. Även om de hade haft en kärleksrelation, hade det fortfarande varit olämpligt av honom att supa henne full. De hade dock inte en sådan relation, såvitt det framgått. Inga riktiga män har sex med medvetslösa kvinnor.

Minnesluckor innebär dock inte per automatik att någon varit medvetslös. Jag instämmer dock så klart i att en 20-åring inte ska förse en tonåring med alkohol.
Citera
2017-11-22, 21:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/233651

Intervju med målsägande om det här brottet, och hur borta hon var. Så att han utnyttjade en väldigt ung och utslagen tjej.

Var kommer han in i bilden gällande åklagarens brottsutredning?

Du påstod att han ljög. Gjorde han det? Ja eller nej räcker.
Citera
2017-11-22, 21:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du är knappast åklagare eller polis heller men ändå uttalar du ju dig om det rättsliga. Offerkofta? Ja det var ju verkligen topic

Vem som helst kan meddela tillståndsmyndigheten för att påpeka att man serverar alkoholhaltiga drycker till 15 åringar. Om det nu inte är så att utpekad SD man beställde åt henne och gav henne alkohol det förtäljer inte historien. I så fall bör även det utredas tycker jag.

AB
Citat:
15-åringar bjuds på sprit på krogen
Efter några groggar åkte de in till stan till Temple Bar – ett uteställe i centrala Stockholm.
Flickan var redan smått berusad när hon kom dit.
Ett tiotal andra medlemmar i SD och partiets ungdomsförbund anslöt. Några är också anställda på riksdagskansliet.
Ingen reagerade på att tjänstemannen köpte cider till en minderårig.
– Det är så det brukar gå till. Jag minns att min mamma ringde och sa ”du måste komma hem” men att jag knappt kunde tala med henne, så full var jag, säger flickan
Senast redigerad av Moosky 2017-11-22 kl. 21:19.
Citera
2017-11-22, 21:17
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloverLeaf
Hur vet du att han söp henne under bordet? Tycker du inte en 16-åringar själv ansvarar för hur mycket hon dricker?

Tjejen var enligt Aftonbladet femton. Nej jag tycker inte att femtonåringar själva har ansvar för hur mycket de dricker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in