2017-11-20, 13:13
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levestalinsminne
Motståndsrörelsen tycks mer intresserade av att växa som mediahus än rörelse. Deras toppaktivister engageras i poddar och videosatsningar medan gatunärvaron minskat markant, inte minst i Stockholm.
Samband mellan det ena och det andra = 0. Inga aktivister från Stockholm är med i radio eller TV, så mediesatsningarna stjäl inte tid från aktivism i Stockholm. Dessutom bedriver organisationen mycket mer aktivism än någonsin tidigare. De senaste två åren har väl fyra större och minst tre mindre demonstrationer hållits i Sverige. Innan Lindberg hölls det väl en demo i Bollnäs och en till stöd för Gyllene gryning under de senaste åren. Även basaktivism och mindre offentliga aktioner sker mer frekvent idag. Det enda som stämmer är väl att det varit mindre offentlig aktivism i Stockholm i år, antagligen för att många aktivister i Näste 1 avtjänat fängelsestraff och för att organisationen fokuserat på Göteborg under hösten. Näste 1 har ju många kampgrupper också och antagligen har man väl varit tvungna att resa runt och köra aktioner på andra orter för att hålla rekryteringsmöten och integrera nya aktivister i organisationen. Förhoppningsvis blir det mer aktivism i Stockholm nästa år.
Citat:
Ursprungligen postat av levestalinsminne
Är detta den väg som Simon Lindbergs stakat ut för rörelsen? Företräder han en mer metapolitisk linje än Klas Lund?
Rörelsen har helt enkelt växt och då är det naturligt att man breddas och sysslar med olika sorters verksamhet.
Citera
2017-11-20, 13:18
Medlem
levestalinsminnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Samband mellan det ena och det andra = 0. Inga aktivister från Stockholm är med i radio eller TV, så mediesatsningarna stjäl inte tid från aktivism i Stockholm. Dessutom bedriver organisationen mycket mer aktivism än någonsin tidigare. De senaste två åren har väl fyra större och minst tre mindre demonstrationer hållits i Sverige. Innan Lindberg hölls det väl en demo i Bollnäs och en till stöd för Gyllene gryning under de senaste åren. Även basaktivism och mindre offentliga aktioner sker mer frekvent idag. Det enda som stämmer är väl att det varit mindre offentlig aktivism i Stockholm i år, antagligen för att många aktivister i Näste 1 avtjänat fängelsestraff och för att organisationen fokuserat på Göteborg under hösten. Näste 1 har ju många kampgrupper också och antagligen har man väl varit tvungna att resa runt och köra aktioner på andra orter för att hålla rekryteringsmöten och integrera nya aktivister i organisationen. Förhoppningsvis blir det mer aktivism i Stockholm nästa år.

Rörelsen har helt enkelt växt och då är det naturligt att man breddas och sysslar med olika sorters verksamhet.

Emil Hagberg är aktiv inom samtliga mediasatsningar. När han var nästeschef i Stockholm stötte man jämt ihop med NMR på gatan. Nu tycks de knappt existera, och när de väl dyker upp blir de bortjagade (som på Söder).

När Emil försvann från Stockholm dog gatuaktiviteten ut. Men trots det tycks det viktigare för riksledningen att ha honom uppe i Dalarna, för att arbeta med diverse mediaprojekt, även fast det hus han byggt (Näste 1) raserat totalt i hans frånvaro. För att citera Trump: ”Sad”.
Senast redigerad av levestalinsminne 2017-11-20 kl. 13:24.
Citera
2017-11-20, 17:59
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2systrar
Du stödjer nasseterrorister, när dessa dårar kommer ut så kommer ni hylla dessa som hjältar.
Fortsätt med ditt stöd till dessa dårar. Du fruktar döden. Det gör inte jag. Porrnassen o bonden är inget annat än terrorister.
Du hyllar dessa degenererade avskum.
Såndana som du gör att jag skolar mig mig mer.
Anvar al-awlaki säger dig det namnet något?

/M

Oj här har vi nån som är kränkt. På vilket sätt stödjer/hyllar jag deras kinapuffar som gjorde en spricka i rutan? Har fortfarande inte fått svar på hur många som dog? och hur många som skadades?
Citera
2017-11-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Oj här har vi nån som är kränkt. På vilket sätt stödjer/hyllar jag deras kinapuffar som gjorde en spricka i rutan? Har fortfarande inte fått svar på hur många som dog? och hur många som skadades?
En person skadades i sviterna av sprängningen vid Syndikalistiskt forum och en vid sprängningen vid flyktingboendet, ändock är det, rent juridisk, ett terrordåd då det fanns ett politiskt uppsåt. Ä upsåtven sprängningen i centrala Stockholm hösten 2011 var ett terrordåd, fastän ingen dog, då det fanns ett politiskt uppsåt.

Se så.
Citera
2017-11-21, 16:30
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villavolvovovve
En person skadades i sviterna av sprängningen vid Syndikalistiskt forum och en vid sprängningen vid flyktingboendet, ändock är det, rent juridisk, ett terrordåd då det fanns ett politiskt uppsåt. Ä upsåtven sprängningen i centrala Stockholm hösten 2011 var ett terrordåd, fastän ingen dog, då det fanns ett politiskt uppsåt.

Se så.

Vilka skador ådrog sig personen som skadades vid sprängningen vid syndikalisternas lokal? Vad jag vet så var det en cykel som skadades allvarlig efter att bomben placerats där.

Vad fick männen för domar för sprängningen där en bomb placerades i en container? För så som jag förstått det så var det enbart där en person skadades. Så igen, vad fick de för domar här?

Ja, du få allt ta och kontakta åklagaren och läxa upp honom, för så här sa han angående terroristanklagelserna:

Citat:
Åklagaren Mats Ljungqvist väljer i alla fall att inte rubricera brotten som terrordåd i åtalet som lämnades in tidigare idag.
— Vi har […] inte bedömt att det är fråga om terroristbrott. Vi kan till exempel inte se att gärningarna allvarligt har destabiliserat politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer, säger han till GP.
Ljungqvist har tidigare också varit tydlig med att han utreder individer och inte en organisation, något som uppenbarligen har berott på i denna artikel tidigare nämnda fakta som visar på de inträffade händelsernas obefintliga koppling till Motståndsrörelsen.
— Vi kan också se att två av de här personerna har gett uttryck över missnöje mot Nordiska motståndsrörelsen och dess ledning för att de inte vill ta till det våld som är nödvändigt för en revolution, förklarar åklagaren.
Brottsrubriceringen i åtalet är istället allmänfarlig ödeläggelse och försök till samma brott. Två av de misstänkta åtalas även för mordförsök alternativt synnerligen grov misshandel av Lamin Bojang som är den enda person som skadats av en av de två bomberna som detonerade.

Sen ska jag förtydliga ännu en gång att jag tar avstånd, precis som Nordiska Motståndsrörelsen angående va dessa idioter ställt till med. Men kände att jag va tvungen att svara en kränkt kommunist.
Citera
2017-11-21, 19:09
Medlem
Hur får man Paula Bielers förslag att..

”möjligheten att vid behov komplettera den svenska arbetsmarknaden med utländsk arbetskraft. ”

till en "folkmordsplan" ?
https://www.nordfront.se/stor-enighet-kring-bielerplanen-forvantas-infor-sds-landsdagar.smr

Är det inte lite långsökt att kalla det en plan för folkmord?
Citera
2017-11-21, 21:17
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines

”möjligheten att vid behov komplettera den svenska arbetsmarknaden med utländsk arbetskraft. ”

https://www.nordfront.se/stor-enighet-kring-bielerplanen-forvantas-infor-sds-landsdagar.smr

När judar är involverade så måste motiven alltid rannsakas med extra noggrannhet. Går vi med på att "komplettera med utländsk arbetskraft" så kan Bieler lika gärna återkomma om 2 år och hävda att vi bör prioritera bajshudingsländer istället för vita länder.
Citera
2017-11-22, 17:42
Medlem
KamratBruns avatar
Nu ska jag göra något ovanligt. Konstruktiv kritik på Flashback!

Är det bara jag som tycker NMR fastnat lite i något som känns en aning gammalt? Vad menar jag med det?

Jo, man har ett par trehundra aktivister. En siffra som stigit genom åren, men ytterst, ytterst långsamt. Dessa aktivister delar ut flygblad och klistermärken oftast helt utan en tanke på vad dessa ska leda till. Mer än att få någon besökare extra till sin hemsida Nordfront.
På Nordfront är det sedan inte direkt så det lyser om vart man ansöker för medlemskap. När man väl gör det så hittar man tre varianter av medlemskap som behöver förklaras utförligt och där det sedan krävs att man postar ett formulär för att om någon vecka senare bli kontaktad av någon för ett rekryteringsmöte.

Jag undrar hur många tusen människor man missat att fånga upp genom detta sätt att rekrytera folk.
Jag undrar även hur många som inte är särskilt intresserade av att gå från 0 till 100 och ha ett rekryteringsmöte.

Varför har man inte 2 former av medlemskap?
Ett helt vanligt där vem som helst kan bli medlem, för sin peng får man en tidning ett par gånger per år och ett par gånger per år får man hem ett mindre propagandapaket att dela ut i sin omgivning.
Ett som aktivist där man vill in i kampen på allvar. På gatan eller som aktivist i annan form där man jobbar för organisationen aktivt.

Sverigedemokraterna har runt 25.000 "vanliga" medlemmar. NMR skulle lätt kunna ha 10 % av detta om man gjorde det enkelt. En alldeles fantastisk grund för människor att lära känna och bli en del av organisationen för att så småningom kanske ta klivet och bli aktiv.

Värvning av medlemmar
Här skulle man kunna ta helt nya vägar. Hur enkelt är det inte att skrapa ihop namn på människor som är nationella. Allt från människor som tidigare varit medlemmar i SvP, Folkfronten, NSF, NRP och ännu längre bak i tiden sådant som ND eller till och med från gamla VAM-tiden. Alla människor som spelat i ett band. Fria nationalister. Listan kan göras lång.
När ND en gång gjorde en satsning på en tidning som skulle få presstöd satte man sig och ringde runt. Till alla som kunde tänkas vara nationella. Den förmodligen, än idag, bästa och mest lyckade satsning som gjorts. Total succé!
Värvning kunde även ske på gator och torg. Aktivisterna fick tydliga mål med vad man skulle försöka uppnå mer än att "bara" stå och dela blad. Nämligen att värva folk.
Givetvis ett helt annat fokus på att fånga in besökare på Nordfront till organisationen och konvertera folk från bara besökare till att faktiskt bli en del av NMR.

Här skulle gå bygga en enorm bas som skulle kunna leda till många fler aktivister på sikt.

Jag själv är inte intresserad av att gå rakt in som aktivist. Inte heller som passiv, då skänker jag hellre ett bidrag någon gång. Ett vanligt medlemskap däremot i ovan form hade absolut kunnat tänkas.
Citera
2017-11-22, 18:01
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines

Folkmordsplanen var väl mer strykandet utav meningar om vikten av att svenskar ska förbli etniskt i majorna(göteborg) i majoritet, men som nazist är man inte tillräckligt acetylerad för att nöja sig med den utan söker också förkortningar & delningar, Bieler är iaf värsta typens opportunist som gladeligen anpassar sig själv för att vinna fler röster till huvudattraktionen utav dom alltför hörselnedsatta valboskapen, kevinnorna som inte tål höra talas om idealism, och då är jag positiv för jag vill inte tänka mig att hon kan förlika sig med tanken på vita i minoritet, den dagen Bieler döms för hes mot folkgrupp har hon gjort sitt första offentliga uttalande som migrationspolitisk talesperson, som att göra remix på sin största hitlåt enbart

Och apropå förkortningar, jag upprepar frågan, varför har dom kvinnliga aktivisterna kortare rep runt sina halsar(slipsarna). Och varför reduceras dom kvinnliga aktivisterna synnerligen oftare till brevbärar-aktionen(flyers, flygare) alternativt agera voyerist-kameraman, istället för att hamna på bild under gata & torgaktioner, vi ser en fårskock män alltid alltid

Citat:
3 minuter in i följande video https://www.youtube.com/watch?v=GDxf0VeVYoc så ser man Viktor Melin och Anton Thulin stå och dela ut flygbladet "Massinvandringen är en tickande bomb". Så här i efterhand blir det väldigt ironiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Usch ja.. Hur många va det som dog nu igen?
Inga svenskar, enbart Tajmour Abdulahi själv(asperger-sarkasm)
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-11-22 kl. 19:01.
Citera
2017-11-22, 22:41
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
Nu ska jag göra något ovanligt. Konstruktiv kritik på Flashback!

Är det bara jag som tycker NMR fastnat lite i något som känns en aning gammalt? Vad menar jag med det?

Jo, man har ett par trehundra aktivister. En siffra som stigit genom åren, men ytterst, ytterst långsamt. Dessa aktivister delar ut flygblad och klistermärken oftast helt utan en tanke på vad dessa ska leda till. Mer än att få någon besökare extra till sin hemsida Nordfront.
På Nordfront är det sedan inte direkt så det lyser om vart man ansöker för medlemskap. När man väl gör det så hittar man tre varianter av medlemskap som behöver förklaras utförligt och där det sedan krävs att man postar ett formulär för att om någon vecka senare bli kontaktad av någon för ett rekryteringsmöte.

Jag undrar hur många tusen människor man missat att fånga upp genom detta sätt att rekrytera folk.
Jag undrar även hur många som inte är särskilt intresserade av att gå från 0 till 100 och ha ett rekryteringsmöte.

Varför har man inte 2 former av medlemskap?
Ett helt vanligt där vem som helst kan bli medlem, för sin peng får man en tidning ett par gånger per år och ett par gånger per år får man hem ett mindre propagandapaket att dela ut i sin omgivning.
Ett som aktivist där man vill in i kampen på allvar.

Jag begriper helt enkelt inte din kritik, då alla dina önskningar redan är uppfyllda. Olika former av medlemskap är redan ett faktum med skilda former av engagemang. Du kan, med din fanatism i åtanke, utan tvivel erhålla hedersbeteckningen aktivist. Vi väntar på att du ska omsätta dina högtidliga ord i praktiken...
Citera
2017-11-23, 07:31
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Klistermärkesbrigaderna...

Såhär ser det ut när klistermärkesbrigarderna gör annat än att klibba https://youtu.be/Ow9I8TCJMXg
https://youtu.be/w7GuGvyeTfs
Konstigt att polisen är tvungna att gå så hårt mot några grabbar som enligt dig bara bruka sätta upp lite klistermärken..

När få vi se samma agerande från polisen när det är upplopp i våra mångkulturella förorter?
Senast redigerad av motarbetar 2017-11-23 kl. 08:30.
Citera
2017-11-23, 13:09
Medlem
NMR-demonstranterna påminner mycket starkt om 60- och 70-talens fanatiska demonstranter "vänster om vänster". Båda kategorierna utgör ungefär samma problem för polisen.
Politiska sekterister är sig lika, oavsett på vilken ytterlighetskant de för tillfället häckar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in