I artikeln
Arton kvinnor anklagar... som omtalas i tråden nämns en vän till JCA som hyllar honom och hans stil. Otippat (inte!) att det verkar vara Horace Engdahl. Så här säger Horace om honom.
Citat:
Som livstilsförebild framhåller Horace Engdahl sin franske vän Jean Claude Arnault, akademiledamoten Katarina Frostensons make som driver kulturscenen Forum i Stockholm
Citat:
– Han lever det goda livet, han är nästan ensam om det, den ende som har förstånd, han borde göra om Forum till en stilskola för unga män: bli inte hipsters, bli gentlemen!
Min fetning.
Källa är en artikel i
DN från 2016 Artikeln är bakom betalvägg men går att läsa om man stoppar laddningen av sidan efter några sekunder.
Märkligt ändå att mycket som kommer fram om dessa herrar i media och kultursvängen har varit känt så länge. Känt i betydelsen att väldigt många känt till ryktena och pratat om dem i många år. Jag bor inte ens i Stockholm och har aldrig satt min fot på dessa kulturkvällar det pratas om, och ändå kände jag till skvallret om JCA redan för 15 år sen. En sådan skitig värld det verkar vara.