2017-11-21, 16:04
Medlem
MarineLePepes avatar
Finns det något om hans kulturella bakgrund i Frankrike? Jag blir alltför misstänksam när folk utifrån presenteras som "fotograf". Äger man en kamera är man "fotograf" (alternativt uppskattad fotograf, talangfull fotograf etc)

Hustrun är säkert medveten om det franska förföriska kynnet så det lär inte bli skilsmässa.
Citera
2017-11-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Kul snubbe. Har träffat honom en del då en närstående till mig är involverad i akademien. När hans frilla, K Frostenson, blev invald fick han tillbringa alla torsdagkvällar tillsammans med 85-90-åriga tanter. Dvs fruarna till alla gubbarna i akademin. De 18 äter ju på Freden efter torsdagsmötet, alla respektive äter för sig. Jean-Claude var mycket populär bland tanterna. Han agerade lika mycket som butler — hämtade mat, hällde upp vin (akademifruarna var ju urgamla, de satt där de satt) som han var en spirituell spjuver som höll låda och roade alla gamla tanter, de avgudade sin flinke fransos.

Enkelt att äta på dyra ställen om det är någon annan som betalar.
Citera
2017-11-21, 16:07
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
På Facebook har han haft en mycket udda profilbild må jag säga: LÄNK

Från kommentarerna: Dammagnet!!!

DN har av någon anledning börjat bli väldigt detaljerade i sina uthängningar, först 'reportern, 'krönikören' och 'chefen'. och nu 'kulturprofilen'. Även Expressen som skriver ut Virtanens namn och gör 'krogprofilen' enkel att identifiera.

Jag blir inte klok på varför då ingen är dömd vad jag vet, ännu lägger jag till.
/Provokatör

Visst är det märkligt? Din ypperliga uppställning i journalistforumet ger dock allt underlag.
Citera
2017-11-21, 16:08
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannen-pa-taket
Fick medalj av Alice Bah Kunke 2015:
http://forumkultur.se/om%20jc%20arnault.html

Stor humor. Buhnke ser kär ut. Undrar om hon redan hade fått känna på gäddgreppet

Detta är verkligen stor humor, när det är som allra bäst/sämst
Hon höll nått typ av brandtal bara för nån dag sedan, vilket gör hela alltet bara mer bisarrt.

Den där bilden gör sig sååå bra för årets meme 2017
Citera
2017-11-21, 16:11
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:

Stor humor. Buhnke ser kär ut. Undrar om hon redan hade fått känna på gäddgreppet

Bisarr hemsida. Ser mer ut som ett hack från 90 talet och Buhnke har säkert provat gäddgreppet.
Citera
2017-11-21, 16:11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Stigs beteende kanske har varit känt för länge för att någon ska orka agera på det? Han lär ju dö vilken dag som helst oavsett..

Är han sjuk?

Det här klubben det talas om, kan det möjligtvis vara Gyldene Freden, eller är jag helt fel ute?
Citera
2017-11-21, 16:15
Medlem
JaneMarples avatar
I artikeln Arton kvinnor anklagar... som omtalas i tråden nämns en vän till JCA som hyllar honom och hans stil. Otippat (inte!) att det verkar vara Horace Engdahl. Så här säger Horace om honom.
Citat:
Som livstilsförebild framhåller Horace Engdahl sin franske vän Jean Claude Arnault, akademiledamoten Katarina Frostensons make som driver kulturscenen Forum i Stockholm
Citat:
– Han lever det goda livet, han är nästan ensam om det, den ende som har förstånd, han borde göra om Forum till en stilskola för unga män: bli inte hipsters, bli gentlemen!
Min fetning.
Källa är en artikel i DN från 2016 Artikeln är bakom betalvägg men går att läsa om man stoppar laddningen av sidan efter några sekunder.

Märkligt ändå att mycket som kommer fram om dessa herrar i media och kultursvängen har varit känt så länge. Känt i betydelsen att väldigt många känt till ryktena och pratat om dem i många år. Jag bor inte ens i Stockholm och har aldrig satt min fot på dessa kulturkvällar det pratas om, och ändå kände jag till skvallret om JCA redan för 15 år sen. En sådan skitig värld det verkar vara.
Senast redigerad av JaneMarple 2017-11-21 kl. 16:20. Anledning: Tillägg länk
Citera
2017-11-21, 16:15
Medlem
Hur fan är man funtad om man är gift med en sån, där det är allmänt känt hur han beter sig?
Citera
2017-11-21, 16:17
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det här klubben det talas om, kan det möjligtvis vara Gyldene Freden, eller är jag helt fel ute?
Nej, det är Forum Jean-Claude Arnault på Sigtunagatan.
Citera
2017-11-21, 16:17
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:

Nog tvärtom. Alice greppat. Kulturministerns hänförda blick tyder på att hon gillar riktigt rejäla doningar.
Senast redigerad av envackerblomma 2017-11-21 kl. 16:27.
Citera
2017-11-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarineLePepe
Finns det något om hans kulturella bakgrund i Frankrike? Jag blir alltför misstänksam när folk utifrån presenteras som "fotograf". Äger man en kamera är man "fotograf" (alternativt uppskattad fotograf, talangfull fotograf etc)

Hustrun är säkert medveten om det franska förföriska kynnet så det lär inte bli skilsmässa.

Kom till Sverige i uppskattningsvis 25-årsåldern:
Citat:
Jean-Claude Arnault kom till Sverige i slutet av 60-talet för att studera foto under Christer Strömholm, och har sedan dess regisserat såväl teater som film och opera. På 70-talet träffade han sin blivande hustru, författaren och (numera) akademiledamoten Katarina Frostenson, och inledde ett intensivt samarbete med henne.

Känner sig inte helt bekväm som "utlänning":
Citat:
- Som utlänning är jag fortfarande en sekunda medborgare. Genom Forum har jag fått tillit hos skapande människor och myndigheter, det ger mig ett likvärdigt medborgarskap.

Sover 2-4 timmar/dygn. Manisk ?
Citat:
Han tillbringar det mesta av sin vakna tid på Sigtunagatan, och sover enligt egen utsago bara två till fyra timmar per natt.
https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=se
Citera
2017-11-21, 16:20
Medlem
mixts avatar
Nu börjar anklagelser dyka upp direkt på hans facebooksida:
https://www.facebook.com/jean.claude.arnault
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto