2017-11-21, 11:38
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Den där Calle, varför fortsätter han? Att slå en person i skallen är inte optimalt när man har en taskig historia i Grekland bakom sig. Vad är nu detta?

https://www.expressen.se/nyheter/bro...mig-pa-krogen/

Citat:
Fredrik Allvin, 43, kallar våldet "oprovocerat."
Han spelade black jack på krogen när han - enligt åtalet - blev slagen flera gånger i huvudet av Calle Jonsson, 34 som tidigare stått inför rätta för dråpförsök i Grekland.
– Jag hade ont i ett par månader, säger Fredrik Allvin.

Calle verkar vara en gullpojke.

Citat:
En söndag i juni satt Fredrik Allvin, 43, och spelade black jack på Norrtäljekrogen Restaurang på G. Han berättar hur en person stod bakom honom och "tryckte på".
– Jag sa åt honom flera gånger att flytta sig. Då nitade han mig, berättar Fredrik Allvin, som jobbar med ungdomsvård i Norrtälje.
– Det small flera gånger, han slog mig i nacken. Jag ställde mig upp och fick ännu fler smällar, på munnen, i bröstet.

Citat:
Jag fick världens blåtira, en stor knöl under ögat, svullna läppar, berättar Fredrik Allvin, som inte kände till Calle Jonssons förflutna.
– Och ont i bröstet, nacken, bakom örat. Jag hade ont i ett par månader och lite av knölen under ögat finns kvar än.
Citera
2017-11-21, 11:44
Avstängd
micro113s avatar
Sverige får helt enkelt hantera konsekvensen av att man hjälpte Calle att hålla sig undan det Grekiska rättsväsendets utlämningsbegäran.

Vore jag den grekiska åklagaren hade jag skrockat gott åt att Sverige får smaka på gullgossens beteende.
Citera
2017-11-21, 11:48
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Den där Calle, varför fortsätter han? Att slå en person i skallen är inte optimalt när man har en taskig historia i Grekland bakom sig. Vad är nu detta?

https://www.expressen.se/nyheter/bro...mig-pa-krogen/

Calle verkar vara en gullpojke.

Lappas har aldrig kunnat lägga band på sig. Han är oförmögen att låta bli.
Citera
2017-11-21, 11:59
Medlem
Här misshandlar calle igen
2004
"Det var i höstas som 28-åringen åtalades för att ha slagit ned en 23-årig man, till synes oprovocerat, efter en hockeymatch på Hovet i Stockholm."

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...t-till-jonsson

Leif silbersky som advokat för en liten misshandel? föräldrarna betalar för att hålla deras skitunge fråm fängelset, tack vare pappa Gösta jonsson mamma katarina jonsson så kan han fortsätta att misshandla och i framtiden mörda ytterligare en människa.
Hycklare

http://vallentunabloggen.blogspot.se...e-jonsson.html
Senast redigerad av stolerik 2017-11-21 kl. 12:09.
Citera
2017-11-21, 12:39
Medlem
JackSm1ths avatar
Calle kommer att bli en lång följetong i svensk kriminalhistoria. Ni kan räkna med att hans brottslighet kommer att eskalera och kommer att resultera i flera längre fängelsebesök i framtiden. En ny Svartenbrandt med tiden?

Han kan inte åka utomlands heller. Det finns en internationell arresteringsorder mot han va?
Citera
2017-11-21, 12:43
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Calle kommer att bli en lång följetong i svensk kriminalhistoria. Ni kan räkna med att hans brottslighet kommer att eskalera och kommer att resultera i flera längre fängelsebesök i framtiden. En ny Svartenbrandt med tiden?

Han kan inte åka utomlands heller. Det finns en internationell arresteringsorder mot han va?
Stämmer. Så han är satt i landsarrest så att säga
Citera
2017-11-21, 12:55
Medlem
crawlys avatar
Den killen är en tickande bomb som endast klarade sig tack vare medias vinkling och ett (förrädiskt) sympatiskt utseende.
Citera
2017-11-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Resten av världen kan skatta sig lyckliga....

Sverige är måna om sitt drägg, och tar in fler.

Det var ett misstag att undervärdera grekiskt rättsväsende. Med facit i hand så hade grekisk polis utrett dödsmisshandeln. Det var en skandal att Calle Johnsson skyddades av Sverige. Nu ser vi vad som sker när en våldsman får en klapp på axeln.

Vi får hoppas att Calle Jonsson det straff han förtjänar, denna gång. Det finns inget förmildrande.
Citera
2017-11-21, 13:25
Medlem
Vad händer om man kidnappar honom och dumpar honom efter danska eller norska gränsen? Blir han alltså arresterad då och sänd till Grekland?

Låter ju inte så svårt ifall man var ett gäng och fick in honom i en skåpbil.
Citera
2017-11-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Svenskar skall hängas ut såklart!!

I detta fall hängs Calle Jonsson ut för att han tidigare sökt sig till pressen. Med en snyfthistoria om att grekisk polis jagar en oskyldig! Nu förstår vi alla att det fanns ett gediget polisarbete om Calle Jonssons bravader på Kos. Det var för enkelt att avfärda greker och jämföra med svenska polisens arbete.

Heder åt Expressen som talar om hela sanningen om vad för sorts person han är, denne Calle Jonsson som så många människor slösat sympati över.

Man kan inte öka skydd i media, och göra sig offentlig, och tro sedan att man plötsligt kan bli anonym när det passar.
Citera
2017-11-21, 13:33
Avstängd
Det är inga små manlets han ger sig på. Fängelsevakter, fotbollsspelare. Ganska modigt ändå, även med dåligt ölsinne.
Citera
2017-11-21, 13:41
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi får hoppas att Calle Jonsson det straff han förtjänar, denna gång. Det finns inget förmildrande.
Calle kan nog räkna med ett ganska kännbart fängelsestraff för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in