2017-11-20, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Haha, mm jag har en hand och en artificiell hand, är båda händer då?
Citat:

Exakt, låt vuxna människor som frivilligt väljer att ha sex ha det av vilken anledning de vill. Vi kommer ingen vart här, du skiter uppenbarligen i de kvinnor som utsätts, något du felaktigt anklagade mig för tidigare.
Citat:
Du blir sällan mördad frivilligt ; )
Det är förbudet mot sexköp som bevisligen leder till massa skit. Det är därför nästan alla stora människorättsorganisationer är för en avkriminalisering.
Citera
2017-11-20, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Haha, mm jag har en hand och en artificiell hand, är båda händer då?

Exakt, låt vuxna människor som frivilligt väljer att ha sex ha det av vilken anledning de vill. Vi kommer ingen vart här, du skiter uppenbarligen i de kvinnor som utsätts, något du felaktigt anklagade mig för tidigare.
Du blir sällan mördad frivilligt ; )
Det är förbudet mot sexköp som bevisligen leder till massa skit. Det är därför nästan alla stora människorättsorganisationer är för en avkriminalisering.

ja. det är båda händer ur en funktionell synvinkel. och det är ju den synvinkeln vi har kring livmodern i detta fallet.

Jepp... låt vuxna människor ha frivilligt sex med anda frivilliga...men sluta betala för det, för då är det inte längre garanterat frivilligt.

Nej är du som skiter i kvinnor, hela väldens kvinnor, som utsätts för män som lärt sig att kvinnor äger ingen egen sexualitet som de behöver respektera, de ska eller går att köpas eller tvingas.
Samt sex är något som män har.... i en kvinna ...inte något som båda har "med" varandra.

och förklara då för mig hur ska en torsk kunna veta när han besöker en bordell i X om kvinnan som möter honom gör det frivilligt? Det kan han ju inte om han inte har nära band till bordellen och de som arbetar där, och hur vanligt är det tror du?

Alla stora bla bla som du tjatar om är för en avkriminalisering av att SÄLJA SEX. Är DETTA som är det stora problemet i världen.
Senast redigerad av Merapi 2017-11-20 kl. 00:54.
Citera
2017-11-20, 01:16
Medlem
Citat:
ja. det är båda händer ur en funktionell synvinkel. och det är ju den synvinkeln vi har kring livmodern i detta fallet.
Haha, se där, det var ju passande. Så nu är det inte längre en mänskligt livmoder som gäller utan det går bra med en artificiell livmoder eftersom det är den "funktionella synvinkeln" som gäller? Att en kuvös simulerar delar av det en livmoder gör, ur "funktionell synpunkt", räknas förstås inte utan du har dragit gränsen där någonstans i mellan? = )

Citat:
Varför tror du Amnesty international och nästan alla stora människorättsorganisationer skiter i kvinnor? De nämner såklart den Svenska sexköpslagen specifikt och är emot den eftersom det ger samma negativa konsekvenser oavsett om du kriminaliserar köparen, säljaren eller båda.
Citera
2017-11-20, 02:41
Medlem
Basterdss avatar
Jag vill att alla ser den franska dokumentären "Det tysta skriket" ! Hade den på VHS för väldans massa år sedan. Kameror som filmade inuti medans aborten utfördes inom vecka 12 , händerna knöts kroppen krampade men ansiktet, hela ansiktet förvreds i ett enda stort smärtsamt skrik.. Det var fryktansvärt att se! Vem kan göra en abort efter denna vetenskap? Eller efter att ha sett denna?
Abort botde förbjudas! Det är mord anser jag! Vem ger oss rätten att ta ,avrätta ett människoliv?!
Kvinnans kropp bla bla buölshit! Barnet ,fostret som LEVER är en egen liten individ! Den har inte bett om å få komma till! Dagen efter piller! Så långt kanske jag kan sträcka mig! Och även abort för våldtäktsoffer men jag förstår inte? DET BORDE VÄL VARA OBLIGATORISKT om man blir våldtagen att ta dagen efter piller! Idag borde väl varenda tjej ha 1 paket sånna liggandes hemma! Eftersom risken att bli våldtagen idag är oerhört stor! Å det händer inte mug mentaliteten skall ej gå att skylla på.
Förresten staten borde dela ut dessa dagen efter piller till alla!
Citera
2017-11-20, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Haha, se där, det var ju passande. Så nu är det inte längre en mänskligt livmoder som gäller utan det går bra med en artificiell livmoder eftersom det är den "funktionella synvinkeln" som gäller? Att en kuvös simulerar delar av det en livmoder gör, ur "funktionell synpunkt", räknas förstås inte utan du har dragit gränsen där någonstans i mellan? = )

Varför tror du Amnesty international och nästan alla stora människorättsorganisationer skiter i kvinnor? De nämner såklart den Svenska sexköpslagen specifikt och är emot den eftersom det ger samma negativa konsekvenser oavsett om du kriminaliserar köparen, säljaren eller båda.

Vad tror du egentligen du vinner med att ständigt göra dig dummare än vad du är?

Finns inget i "utanför en livmoder" som pratar om att det måste vara en mänsklig sådan, utom det lilla faktumet...att vi inte har artificiella livmödrar! annat än på pappret och i din fantasi.
En kuvös klarar bara ta hand om en liten klick barn som ligger i ett mellanläge...inte foster.

Foster som inte är så utvecklade så de överlever utanför en livmoder ( hur den nu än ser ut)
anses inte ha mänskligt "värde" motsvarande ex. en nyfödd. Dvs man ägnar sig inte åt att ex. slakta mödrarna för att rädda dessa foster om detta skulle behövas. Och före vecka 18 så får alltså mödrar bestämma om de vill bära detta foster fram till de hinner utvecklas till en människa.
Och detta tycker jag är tämligen logiskt och enda vettiga hanterandet av dess frågor eftersom alternativen bevisligen är betydligt mer vidriga och inhumana.

var har jag skrivit att Amnesty Int. skulle skita i kvinnor?
Amnesty Sweden är som sagt för svensk sexköpslag och amnesty int. måste ta hänsyn till denna fråga på ett internationellt plan....eftersom prostitution nu är så pass vanligt i stora delar av världen där kvinnor lever extremt utsatta och många länders rättsystem inte har den påverkan/ möjlighet påverka på hur människo agerar så väljer man det sm man menar är bäst.

Men det betyder ju inte som du verkar tro att Amnesty int. därför delar din syn på att det är helt ok för människor utnyttja andras svåra sits för sex, eller hur?
Citera
2017-11-20, 14:59
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
men båda är LIVMÖDRAR eller hur? så borde du då kanske fatta att i meningen "klara sig utanför livmodern" så gäller båda.
Ett foster som dör utanför en artificiell livmoder är alltså enligt detta synsätt lika litet ett mänskligt liv som de som dör utanför ett mänskligt....så? behöver du då upprepa denna fråga 200 ggr tycker du?

Vem prackar på sin sexmoral på vem/ vilka?
Du har din sexmoral...att det är FINE att knulla med människor som inte vill pga lust.
och det gör ju en radda rätt sjuka människor glada..ex. våldtäktsmän, de knullar också nämligen gärna andra utan att ta hänsyn till den viljan hos partnern.

jag har min.

Knulla hur mycket ni vill men gör det fan med folk som vill.

jepp jag vill förbjuda en rad saker jag menar är skadligt för samhället, andra individer etc etc..
hit hör mörda andra/ misshandla små barn/ förbjuda kvinnor ha sex med vem och när de vill
samt! springa runt och köpa andas kroppsöppningar för att runka i.

eftersom alla dessa saker leder till massa skit.
Haha! Dagens skratt åt ""springa runt å köpa kvinnors kroppsöppningar för att runka i"!
Detta är exakt va de gör! Väldans bra skrivet HELA ditt inlägg!
Delar dina åsikter! Men är absolut ingen feminist för det! Jag är för kärnfamiljen! För att mannen arbetar å kvinnan tar hand om hem å barn! Givitevis inte dygnet runt.
Citera
2017-11-20, 15:10
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Är det vanligt förekommande att kvinnor gör så? Finns det någon statistik som stödjer detta?
Det är vanligt förekommande! Tyvärr känner jag till hur mpnga som helst som just använder abort som peventivmedel!
Hur många av er kvinnor känner inte tull några sånna? En del berättar inte om alla aborter de gjort men deras barn berättar desto mer.
Citera
2017-11-20, 16:24
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
En del berättar inte om alla aborter de gjort men deras barn berättar desto mer.

Knappast.
Citera
2017-11-20, 19:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag kan inte begripa hur kvinnor fått rätten att godtyckligt mörda barn! Fortfarande 2017!
Att det för 150 år sen var ofint med oäkta barn och att mammor kategoriskt hade ihjäl dem var väl heller inte så snyggt, men en del av dem adopterades i alla fall bort också, eller togs om hand av stat och kommun på barnhem.

Svenska kvinnor ligger i den absoluta världstoppen, med runt 40 000 mördade barn PER år!
Och ni har hundratolv olika metoder att undvika graviditeter med.

Vad sägs om att sluta knulla runt som kaniner överallt och med allt och alla?
Varför införs inte kyskhetsbälten igen?
Citera
2017-11-20, 19:58
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Finns inget i "utanför en livmoder" som pratar om att det måste vara en mänsklig sådan, utom det lilla faktumet...att vi inte har artificiella livmödrar! annat än på pappret och i din fantasi.
Denna ser inte ut som en fantasi :
http://edition.cnn.com/videos/health/2017/04/26/lamb-artificial-womb-study-jnd-orig-vstan.cnn

Inte det här heller :
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/sep/04/artifical-womb-women-ectogenesis-baby-fertility
Citat från denna artikel :
Citat:
Researchers at Cambridge University, meanwhile, have also kept a human embryo alive outside the body for 13 days using a mix of nutrients that mimic conditions in the womb. The embryo survived several days longer than previously observed and research only stopped because they were approaching the 14-day legal limit for the length of time an embryo can be kept in a lab. In other words, our ethics rather than our technology are now the limiting factor.

Tekniken finns , frågan är bara om vi vill använda den .....
Citera
2017-11-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Denna ser inte ut som en fantasi :
http://edition.cnn.com/videos/health/2017/04/26/lamb-artificial-womb-study-jnd-orig-vstan.cnn

Inte det här heller :
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/sep/04/artifical-womb-women-ectogenesis-baby-fertility
Citat från denna artikel :

Tekniken finns , frågan är bara om vi vill använda den .....

Vad är det som hindrar att man använder den?
Citera
2017-11-20, 22:36
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad är det som hindrar att man använder den?
Etik.

Vi kan redan ( i teorin ) klona människor , detta betyder inte att vi borde göra det .

På samma sätt är det med tekniken kring konstgjorda livmödrar , vill vi verkligen avla fram nästa generations människor i sköten av plast och metall ?

Du sköna nya värld.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in