Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej det finns inget "utlåtande" om skadan eftersom hon inte var misstänkt för något. Men tre personer ska ha sett skadan och beskrivit den ganska detaljerat.

Kan du förklara varför LP eller någon annan skulle låta fejka en skada på hennes rygg och kläder?

Nej det kan jag inte men det var en läkare som kollade hennes rygg, vad jag vill minnas.
Citera
2017-11-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vi vet vem det inte är.

Hur kan du säga att du vet att det inte är L P?
Citera
2017-11-20, 21:45
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Nej det kan jag inte men det var en läkare som kollade hennes rygg, vad jag vill minnas.
Ingen läkare såg skadan såvitt jag vet, men två sköterskor och en polis, om jag inte misstar mig.

Inser du inte hur förvriden frågeställningen är?
Citera
2017-11-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
Jag kopplar in det här. Kan vara nytt för några.

Andra nyckelpersoner som visste för mycket om Palmemordet och som nu är döda är:

Tja sådana listor säger som sagt inget. Personerna har inga beröringspunkter med varandra och skulle man lista alla i som ingår ditt urval inte bara de som dött av naturliga orsaker, olyckor och våld handlar det om säkert flera tusen personer. Man blandar ju in vapensmuggling och ja saker som inte är relaterade men har glömt alla stollar som påstått sig utsatta för sabotage och mordförsök samt förföljelse.... KrantZ, Aner, Flygare mfl.. Verkar vara ett vanligt sätt bland stollar att förstärka när sakargumenten tryter.

VÄNTAR MAN TILLRÄCKLIGT LÄNGE SÅ KOMMER ALLA ATT VARA DÖDA. Mystiskt eller... Nej tyvärr är det nog ganska statistiskt normalt att folk dör av olika anledningar och i den omfattningen beroende på som CP skulle uttryckt det. "Deras handel och vandel".

Att ständigt lägga till "mystisk" före dödsfallet känns väldigt oseriöst som förstärkning i annars tunna resonemang.

Som jag ser det är det ett mord som ev skulle kunna vara relaterat på något sätt och det är mordet på VG eftersom han höll en ganska hög profil i det sammanhanget. Skall man vara särskilt snäll kanske man kan dra in även Algernons osannolika hopp framför T-banan. Båda fallen kan dock ha med andra saker att göra.
Citera
2017-11-20, 22:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
-Jag hittar inget förhörsprotokoll med Dahgren men i min sökning hittade jag en sida om Jerry Martinger och vad han tidigare sagt:

"Den 7 december 1990
Polisens Palmeenhet håller förhör med Rolf Dahlgren. Förhöret är synnerligen kort och inskränker sig enbart till Dahlgrens eventuella kontakt med Gösta Söderström angående den 28 februari 1986."

-Vilket inte är någon ny eller anmärkningsvärd information, annat än att polisen inte visade något intresse

-Fortsätter man sedan nedåt i läsningen och turerna runt Jerringers intresse omkring Holmér&Dahlgren, kommer man fram till tiden: 2002-2004

"Vid flera tillfällen då olika personer ringer till Jerry Martingers telefon hamnar de hos förre justitieministern Carl Lidbom, Nykvarn, istället för hos Martinger. De som uppgivit att de råkat ut för detta är bland andra Sven Anér, Almunge, Alf Enerström, Stockholm, Seppo Friari, Huddinge, Solveig Fröberg, Lidingö, Sven Högberg, Älvsjö, Olof Kilhlstedt,......"

-Carl Lidbom var Ambassadör i Paris under tiden för MOP. Enligt Aschtung Panzer så lyssnade han till en man, Göran Pri*z där nere.
http://www.bilddump.se/bilder/201711...12.169.148.jpg

Jag vill minnas att det fanns en del oklarheter med Carls vardande under den här tiden också?
Finns möjligen kopplingar här?

-Sedan till något som några arbetar hårt med här: Barbro, Stay-behind m.m:
"April-maj 2004
När Jerry Martinger besöker det affärscentrum i Kungens Kurva,som inrymmer bl a City Gross, blir han kontaktad av förre chefsåklagaren Sven Högberg......."

"Högberg uppger att han blivit kontaktad av en polisman vid Stockholmspolisen, som bett Högberg att i sin tur ställa några frågor till Martinger, eftersom Högberg och Martinger känner varandra väl. De frågor som mannen vill ha svar på och som Högberg nu ställer handlar om den person som uppsökte Martinger den 26 november 2002 och erbjöd Martinger en större summa pengar om denne tog tillbaka de uppgifter som han lämnat angående sina kontakter med Rolf Dalhgren och Roland Ståhl.

Frågorna handlar bl a om mannens utseende, dialekt och sätt att gå ävensom huruvida Martinger skulle kunna ha träffat mannen på nån polismyndighet i Stockholms län eller dylikt......"

- Det är sammantaget ett stort intresse kring Dahlgren, som synes också bland individuella polismän, men ingen inom polisen/palmegruppen bemödade sig med att göra ett grundligt förhör.

Möjligen en katt&råtta-lek här; vilka vet och vad vet de. Ett förebyggande arbete, men inte som vi tror, mot en lösning, utan tvärtom.

HH&Dahlgren är en viktig pusselbit, alla dar i veckan.

Edit, Länk:
http://nyapolitiken.biz/sve_politik/fallet-martinger.html

Det ser ju verkligt skumt ut. När jag läste det där så undrar jag också lite varför en före detta chefsåklagare som inte är direkt involverad går med på att ställa frågor så, off the record? Även om Högberc skulle ingått i utredningen hade det väl varit högst olämpligt, om nu uppgiften att de kände varandra väl stämde, det är ju en uppenbar jävssituation enligt de flesta moderna västerländska förvaltningstraditioner.
Citera
2017-11-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ingen läkare såg skadan såvitt jag vet, men två sköterskor och en polis, om jag inte misstar mig.

Inser du inte hur förvriden frågeställningen är?

Nej det gör jag inte, men din besserwisserattityd är, tror jag, precis det som inte behövs i denna tråd.

Hur vore det om alla intresserade sig för vad som det finns bevis/belägg för som t ex vem f-n det var som stod i Dekorimaentrén.
det mesta i denna tråd är bara en massa snack miltals från vad som egentligen hände och resten är kritik mot sådana som vill fokusera på hårdvaran.
Att det handlar om LOPs väg från Gamla Stan till biografen och vidare efteråt till mordplatsen är tydligen alldeles för simpelt för många men som är det som verkligen hände.

Kanske skulle spelbolagen bjudas in till vadslagning mm för att det skulle bli lite fart i tråden om vad som verkligen hände.
Jag håller på Anér, han har i a f försökt bringa reda i virrvarret.
Citera
2017-11-20, 22:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Hur kan du säga att du vet att det inte är L P?

Det är inte LPs frisyr.
Citera
2017-11-20, 22:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Nej det gör jag inte, men din besserwisserattityd är, tror jag, precis det som inte behövs i denna tråd.

Hur vore det om alla intresserade sig för vad som det finns bevis/belägg för som t ex vem f-n det var som stod i Dekorimaentrén.
det mesta i denna tråd är bara en massa snack miltals från vad som egentligen hände och resten är kritik mot sådana som vill fokusera på hårdvaran.
Att det handlar om LOPs väg från Gamla Stan till biografen och vidare efteråt till mordplatsen är tydligen alldeles för simpelt för många men som är det som verkligen hände.

Kanske skulle spelbolagen bjudas in till vadslagning mm för att det skulle bli lite fart i tråden om vad som verkligen hände.

Sven har rotat som få andra i detta, det ska han ha cred för.
Men, här har han fel.
Citera
2017-11-20, 22:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:

Du ställde frågor och fick svar av en besserwisser, men är rökt och såld om du inte förstår att LPs skada inte är fejkad. Vad i h-e skulle hon ha för nytta av en fejkad skada? Alldeles oavsett om hon ville ta kål på OP eller inte!
Citera
2017-11-20, 22:25
Medlem
Ett villospår som bara byggdes på lösa antaganden kan vi nog avskriva nu. Brabantmorden! Detta sedan en tidigare misstänkt Christiaan Bonkoffsky erkänt på dödsbädden att det var han som var den långe dvs bossen i den ligan.
Citera
2017-11-20, 22:29
Bannlyst
Tror det var Gw som sa att kraften i en Magnum, där skulle kraften i vapnet ge mycket större köttliknande sår av kulan.
Därav min anledning att tveka okej kanske Lisbet blev skjuten men då var det ingen Magnum.
Dessutom har det ryktats att det var en övning det innebär ju lösa skott/där har vittnet sagt att de bara såg rök och ingen eld men ändrat sig senare.Vi har ju även någon här som trodde att man lurat CP eller Vg till platsen som markörer men sen har Op blivit skjuten från långt håll/vad talar för det/ja Lisbet som upplevde skotten som att de kom en bit ifrån som kinapuffar-Vi kan därmed nästan utesluta Magnum/Det var inte Magnum helt enkelt-

Dessutom till Mva grippa som inte tycker dessa dödsfall är konstiga-Du tyckte inte John-Olles flygplanskrasch heller var konstig/Det tycker jag för att han förmodligen var en av få som visste hur mordet gick till-Hur stor sannolikhet är det att en person av 100000 tusen flygandes per år i Sverige som vet samtidigt störtar och omkommer? Planet var givetvis amerikanskt svårt att styra kan amerikaner varit i Hultsfred för skolning/underhållsarbete för de svenska flygbolagets piloter?
Ja om så vore hade vi inte fått veta.
Kan de medvetet ha missat någon detalj i landningshanteringen? https://sv.wikipedia.org/wiki/Flygolyckan_i_Oskarshamn_1989 Om MOP var med inblandning av den högervänliga deep state militären som var Palmehatande och Natovänlig ser jag konstigheter. Samtidigt när man vet att ytterligare en svensk direkt inblandad i stoppande/möjliggörandett av diamanthantering och erkännande av ett tidigare plundrat kolonialland råkar sprängas över Lockerbie året innan 1988. Hur stor sannolikheten är för detta kan nog bara Mva Grippa förstå och tro på. Bernt var ytterligare en av få som sades veta. Räkna ut procenten på slumpen för det.
Drabantmorden ska vi nog inte räkna bort-flera har hört engelska med dialekt samt en eller två pers kända terrorister har blivit utpekade i sthm vara mycket lik dessa personer.
För den som orkar kan här studera om de använt planet till att ta död på politiker på andra ställern på jorden https://aviation-safety.net/database/types/Beechcraft-99/database
Senast redigerad av capodaster 2017-11-20 kl. 22:55.
Citera
2017-11-20, 22:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Men ingen är vet säkert eller...??

Lisbet Palme anländer till Sabbatsbergs akutintag med Sollentuna Ambulansen 951 kl 2331.

Första poliser på plats är Åke Rimborn och hans chaufför Tomas Torstensson, de anländer 2335. Rimborn befann sig SBC när Gösta Söderström från mordplatsen meddelar att Olof Palme är skjuten ca 2328.

Piketchefen kommissarie Lars Christiansson med chaufför Hans-Erik Rehnstam anländer till Sabb tidigast strax före midnatt. Fotografen Vojta kleckas bild visar LC på mordplatsen samtala med Södermalms piketens befäl Kjell Östling . VK säger att bilden är tagen 2345-50 och visar att LC inte kan vara på Sabb så tidigt han själv hävdar.

På bilden med den ur bilen hastande kvinnan syns två polisbilar redan vara parkerade vid akutintaget . Det betyder kvinnan anländer absolut tidigast vid midnatt ,Kanske senare. Hon anländer i alla fall efter att LC/H-R är på plats och då kan det inte vara LP det rör sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in