2017-11-20, 19:45
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jag vet naturligtvis inte men jag vill minnas att det var Sven Anér som skrev om detta.

Hur kom hon till Sabb?

i Ambulans 951 från Solna
Citera
2017-11-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
i Ambulans 951 från Solna

Men det sägs att det finns en bild där hon inte kommer i ambulans.

Var du där vid Sabb?
Citera
2017-11-20, 20:04
Medlem
wilmerxys avatar
Jag kopplar in det här. Kan vara nytt för några.

Andra nyckelpersoner som visste för mycket om Palmemordet och som nu är döda är:

1994. Milan Valverius . Obducerade Olof Palme . Död i hjärtattack .

1994 (min edit) . Rolf Dahlgren . Polisinspektör som mordnatten skulle ha kört Hans Holmér genom centrala Stockholm. Självmord.

Okänt år. Lars Christiansson . Tf poliskommisarie på VD1 . Dödssätt okänt.

Okänt år. Bror Perä . Norrmalmspolisen . Utpekades som högerextremist med kontakter i Sydafrika . Självmord?

1991. Anders Larsson . Utpekad som högerextremist. Sågs enligt vittnen på mordplatsen när skotten föll. Självmord?

19894. Bo Ståhl . Anktivarie som hört talas om planerna på att mörda Olof Palme, och påstod att han fått veta detta genom SÄPO . Sjukdom.

Den 1 maj 1992. M. Informatör åt Rikskriminalen . Erbjöds enligt egen uppgift att skjuta Olof Palme. Mystisk bilolycka.

21 februari 1990. Lennart Lindström 5. Redaktör för Helgbladet. Mordhotad efter att ha publicerat artiklar om Palmemordet. Mystiskt självmord.

Den 9 september 1986. Tommy Asklöf . Frisläppt fängelsekund som sade sig veta vem som mördade Olof Palme. Misshandlades till döds.

Den 28 januari 1997. Peter Casselton . Sydafrikansk yrkesspion som skulle vittna inför Sanningskommisionen . Mystisk bilolycka.

Den 19 september 1988. Bernt Carlsson . Biträdande generalsekreterare i FN, som till vänner sagt att han kände till sanningen om Palmemordet. Dog i Lockerbieattentatet.

Den 31 maj 1989. Claes-Ulrik Winberg och hustrun Kristina. Boforsdirektören Winberg var djupt involverad i vapensmugglingen, som många misstänker har ett samband med Palmemordet. Mystisk bilolycka .

Den 25 september 1989. Man och kvinna vars namn på begäran ej publiceras. Mannen var platschef på transportföretaget Schenker med huvudkontor i Stockholm, som enligt polisutredare misstänkts för inblandning i Bofors vapensmuggling. Mordbrand på Englandsfärjan Tor Scandinavia .

Den 8 september 1989. Man vars namn på begäran ej publiceras. Mannen var sjökapten och kan enligt polisutredare ha fört befäl på de mindre fartyg som utgick från Vänern med illegala vapenlaster från Bofors . Mystisk flygolycka.

Den 31 mars 1988. 32-årig ej namngiven narkoman. Uppgiftslämnare som lämnat en bandinspelning till den norske stjärnadvokaten Erling Staff , där en person säger att han vet vem som mördade Olof Palme. Mördad med en spruta i halsen.

Den 13 januari 1987. 42-årig ej namngiven vapenhandlare . Bodde nära biografen Grand och misstänkts av polisen för att ha leverat mordvapnet. Överdos.

Den 18 september 1986. 36-årig ej namngiven ungrare . Säpo-agent och enligt Stockholms-polisen misstänkt för inblandning i Palmemordet. Avrättad med två nackskott.

Den 15 februari 1989. Kriminell ej namngiven 24-åring . Tillhörde besökarna på spelklubben Oxen, där kriminella och knarkare träffades. Vid en polisrazzia i mannens lägenhet beslagtogs bland annat revolvrar av typen Smith & Wesson .357 Magnum . Knivmördad.

Den 8 maj 1989. Hans Rosengren. Hade övernattningslägenhet 100 meter från mordplatsen på Sveavägen. Björn Rosengren, som var på Grandbiografen med Olof Palme, var hans bror. Mystisk flygolycka.

Den 10 december 1993. Victor 33-åringen Gunnarsson. Anhölls 1986 som misstänkt för Palmemordet men avfördes i brist på bevis. Under förtalsrättegång mot tidningen Arbetet yttrade Gunnarsson enligt uppgift: "Varför ger ni er på mig, jag är bara i periferin av organisationen som mördade Olof Palme!". Avrättad med två skott i huvudet.

Juli 1992. Danilo . Enligt ett 48-årigt vittne kastades mordvapnet i Albysjön söder om Stockholm av den jugoslaviske torpeden och livvakten Danilo. Mystiskt självmord.

http://palmemordet.wikia.com/wiki/Hastig_döda_runt_mordet
Citera
2017-11-20, 20:14
Medlem
ieshos avatar
Det finns en sorts röta i tänkandet hos en del när det gäller Lisbet Palme. Lars Krantz var väl den första som gav uttryck för den. Av olika skäl har man fastnat för att LP skulle vara ansvarig för den väg som valdes och att hon rent av ledde Olof Palme till mördaren. Och ett av bevisen skulle vara att hennes skada var fejkad.

Själv har jag en arbetshypotes att både tid och plats för mordet var fastställd på högre nivå. Det fanns inget absolut krav att mordet skulle genomföras, men om det skulle bli ett mord så var den på den platsen och vid den tidpunkten. Det finns faktiskt tecken som tyder på att det var så.

Hur lätt skulle detta då inte kunna genomföras/förklaras om LP lotsade OP till den platsen vid den tiden? Förutsatt att hon skulle vara med på det. Mord inom familjen har förekommit tidigare som bekant.

Men bevisligen ville LP se en annan film och då den tidiga föreställningen. Det var MP eller IK som bestämde att det skulle bli ett biobesök som gjorde en promenad förbi Dekorima någotsånär naturlig.

Inte i någon normal polisutredning någonstans skulle offrets fru bli misstänkt eller hållas ansvarigt för att hennes man blev skjuten i ryggen när de promenerade tillsammans. Så varför skulle LP fejka en skada på ryggen? Och varför skulle hon säga att det sved till på ryggen efter de två smällarna? Om hon av någon outgrundlig anledning skulle ha fejkat en skada så behövde hon inte ha preciserat när hon träffades.

De här konstigheterna började med Lars Krantz och tycks vara någon form av mental defekt, eventuellt någon form av masspsykos. Och eventuellt en framkallad masspsykos.
Senast redigerad av iesho 2017-11-20 kl. 20:36.
Citera
2017-11-20, 20:33
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Var du där vid Sabb?

Det är en bild med en kvinna som Sven Aner säger är Lisbeth Palme . Men kvinnan som stressar ut ur polisbilen är inte LP.

Finns fler bilder där man ser att kvinnan ifråga åtföljs av två yngre män. Det är svagt av PU att inte gå ut med vem kvinnan är, skulle sparat mycket spekulationer.

Statsministerns sekreterare Ann-Marie Willson är mitt tips. Trots bristfällig bildkvalitet återger den klart den oro kvinnan känner när hon stressar in på Sabbatsbergsakuten.
Citera
2017-11-20, 20:34
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Var du där vid Sabb?

Det är inte LP på bilden.

Sven Anér har bidragit med mycket men det är är rena stolligheter. Lyssna på LAC-bandet så framgår det ju tydligt att hon var med i ambulansen. LP hörs även tala inifrån ambulansen.
Citera
2017-11-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det finns en sorts röta i tänkandet hos en del när det gäller Lisbet Palme. Lars Krantz var väl den första som gav uttryck för den. Av olika skäl har man fastnat för att LP skulle vara ansvarig för den väg som valdes och att hon rent av ledde Olof Palme till mördaren. Och ett av bevisen skulle vara att hennes skada var fejkad.

Själv har jag en arbetshypotes att både tid och plats för mordet var fastställd på högre nivå. Det fanns inget absolut krav att mordet skulle genomföras, men om det skulle bli ett mord så var den på den platsen och vid den tidpunkten. Det finns faktiskt tecken som tyder på att det var så.

Hur lätt skulle detta då inte kunna genomföras/förklaras om LP lotsade OP till den platsen vid den tiden? Förutsatt att hon skulle vara med på det. Mord inom familjen har förekommit tidigare som bekant.

Men bevisligen ville LP se en annan film och då den tidiga föreställningen. Det var MP eller IK som bestämde att det skulle bli ett biobesök som gjorde en promenad förbi Dekorima någotsånär naturlig.

Inte i någon normal polisutredning någonstans skulle offrets fru bli misstänkt eller hållas ansvarigt för att hennes man blev skjuten i ryggen när de promenerade tillsammans. Så varför skulle LP fejka en skada på ryggen? Och varför skulle hon säga att det sved till på ryggen efter de två smällarna? Om hon av någon outgrundlig anledning skulle ha fejkat en skada så behövde hon inte ha preciserat när hon träffades.

De här konstigheterna började med Lars Krantz och tycks vara någon form av mental defekt, eventuellt någon form av masspsykos. Och eventuellt en framkallad masspsykos.

Men finns det något skriftligt utlåtande på hennes skada?
Återigen; Jag har bestämt för mig att det inte finns.

Vet du??? Ps. Du måste klicka på "Visa mer"!
Citera
2017-11-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är inte LP på bilden.

Sven Anér har bidragit med mycket men det är är rena stolligheter. Lyssna på LAC-bandet så framgår det ju tydligt att hon var med i ambulansen. LP hörs även tala inifrån ambulansen.

Har du tillgång till dem??
Har jag det??
Var i s f??
Citera
2017-11-20, 20:41
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Men finns det något skriftligt utlåtande på hennes skada?
Återigen; Jag har bestämt för mig att det inte finns.

Vet du??? Ps. Du måste klicka på "Visa mer"!
Citat:
Har jag det??
Var i s f??
Nej det finns inget "utlåtande" om skadan eftersom hon inte var misstänkt för något. Men tre personer ska ha sett skadan och beskrivit den ganska detaljerat.

Kan du förklara varför LP eller någon annan skulle låta fejka en skada på hennes rygg och kläder?
Citera
2017-11-20, 20:42
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Har jag det??
Var i s f??

Youtube lac-bandet
Citera
2017-11-20, 20:48
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Men ingen är vet säkert eller...??

Vi vet vem det inte är.
Citera
2017-11-20, 21:35
Medlem
wilmerxys avatar
-Jag hittar inget förhörsprotokoll med Dahgren men i min sökning hittade jag en sida om Jerry Martinger och vad han tidigare sagt:

"Den 7 december 1990
Polisens Palmeenhet håller förhör med Rolf Dahlgren. Förhöret är synnerligen kort och inskränker sig enbart till Dahlgrens eventuella kontakt med Gösta Söderström angående den 28 februari 1986."

-Vilket inte är någon ny eller anmärkningsvärd information, annat än att polisen inte visade något intresse

-Fortsätter man sedan nedåt i läsningen och turerna runt Jerringers intresse omkring Holmér&Dahlgren, kommer man fram till tiden: 2002-2004

"Vid flera tillfällen då olika personer ringer till Jerry Martingers telefon hamnar de hos förre justitieministern Carl Lidbom, Nykvarn, istället för hos Martinger. De som uppgivit att de råkat ut för detta är bland andra Sven Anér, Almunge, Alf Enerström, Stockholm, Seppo Friari, Huddinge, Solveig Fröberg, Lidingö, Sven Högberg, Älvsjö, Olof Kilhlstedt,......"

-Carl Lidbom var Ambassadör i Paris under tiden för MOP. Enligt Aschtung Panzer så lyssnade han till en man, Göran Pri*z där nere.
http://www.bilddump.se/bilder/201711...12.169.148.jpg

Jag vill minnas att det fanns en del oklarheter med Carls vardande under den här tiden också?
Finns möjligen kopplingar här?

-Sedan till något som några arbetar hårt med här: Barbro, Stay-behind m.m:
"April-maj 2004
När Jerry Martinger besöker det affärscentrum i Kungens Kurva,som inrymmer bl a City Gross, blir han kontaktad av förre chefsåklagaren Sven Högberg......."

"Högberg uppger att han blivit kontaktad av en polisman vid Stockholmspolisen, som bett Högberg att i sin tur ställa några frågor till Martinger, eftersom Högberg och Martinger känner varandra väl. De frågor som mannen vill ha svar på och som Högberg nu ställer handlar om den person som uppsökte Martinger den 26 november 2002 och erbjöd Martinger en större summa pengar om denne tog tillbaka de uppgifter som han lämnat angående sina kontakter med Rolf Dalhgren och Roland Ståhl.

Frågorna handlar bl a om mannens utseende, dialekt och sätt att gå ävensom huruvida Martinger skulle kunna ha träffat mannen på nån polismyndighet i Stockholms län eller dylikt......"

- Det är sammantaget ett stort intresse kring Dahlgren, som synes också bland individuella polismän, men ingen inom polisen/palmegruppen bemödade sig med att göra ett grundligt förhör.

Möjligen en katt&råtta-lek här; vilka vet och vad vet de. Ett förebyggande arbete, men inte som vi tror, mot en lösning, utan tvärtom.

HH&Dahlgren är en viktig pusselbit, alla dar i veckan.

Edit, Länk:
http://nyapolitiken.biz/sve_politik/fallet-martinger.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in