2017-11-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Jag vet inte vad man ska tro om polismaktens metoder. Det är ju inte kriminaltekniker som får uttala sig utan ryttare av pk-kontorsstolar.

Är det riktigt säkert att så mycket fakta finns offentliggjort att fb kan utesluta stångad av en älg, nedsprungen av ett vildsvin?

Här är LH:s svar på min förra insändarlänk: www.bt.se/insandare/innehallet-ska-vara-relevant/

Polisen har uttryckt i media att det är mord. Vi vet inte mycket om vare sig skador eller omständigheter på brottsplats mer än att kroppen hittades i en onaturlig ställning - vad man nu menar med det (se tidigare poster i tråden). Rättsläkare bör dock kunna säga en hel del om hennes skador och vad som troligen orsakat dom. Är det ett djur kan man säkert hitta spår av det, oavsett art antar jag. Det som man kommit ut med är att man till en början var osäker på om det handlade om mord eller olycka/sjukdom vilket man senare bedömde som mord.
Citera
2017-11-20, 19:10
Medlem
Citat:
Jag pushar vidare.

Jag skulle inte utesluta att om hon blev mördad skulle Gm kunna vara en arbetsskygg rabiat kvinna.

Med tanke på BO:s arbete vill jag verkligen hålla liv i tråden.

Är det fara för ens liv om man tvingar arbetsskygga att utföra någonslags plikter?

Varför tror du att gärningspersonen är kvinna? Tycker själv att det snarare handlar om en man.
Citera
2017-11-20, 19:28
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Varför tror du att gärningspersonen är kvinna? Tycker själv att det snarare handlar om en man.

Jag vet inte ens om hon blivit mördad.
Men jag skulle förbannat gärna vilja utesluta att det har med hennes arbete att göra!

Insändaren om hennes "metoder" att få arbetsskygga i tjänst är undertecknad av 3 kvinnor och 1 man.

Varför skulle det vara en man? Det uppges ju inte vara ett sexbrott.

Så enligt polisen offentliggjorda söks en gärningsman vars enda önskan är att döda.
Har de ens uteslutit att det kan vara en kvinna?
Senast redigerad av Gud-Runar 2017-11-20 kl. 19:35.
Citera
2017-11-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unicornlady
Polisen har varnat för att röra sig i området ensam och de står fast vid det. Kvinnor speciellt bör vara med någon.

Nja Så här stod det i gp för en dryg vecka sen

Det har gått drygt två veckor sedan kvinnan i 60-årsåldern hittades mördad i ett motionsspår i Ulricehamn. Och fortfarande går den misstänkte gärningsmannen lös. Tidigare har polisen vädjat till allmänheten att inte röra sig ensamma ute kring brottsplatsen. Men nu går polisen ut och säger att det inte finns skäl att tro att mördaren ska slå till igen. I stället vill man att invånarna ska börja leva som vanligt igen. – Och ta tillbaka Lassalyckan som område, säger lokalpolisområdeschefen Tomas Stakeberg Jansson.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polischefen-ta-tillbaka-lassalyckan-1.4813966
Citera
2017-11-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donkey Balls
Nja Så här stod det i gp för en dryg vecka sen

Det har gått drygt två veckor sedan kvinnan i 60-årsåldern hittades mördad i ett motionsspår i Ulricehamn. Och fortfarande går den misstänkte gärningsmannen lös. Tidigare har polisen vädjat till allmänheten att inte röra sig ensamma ute kring brottsplatsen. Men nu går polisen ut och säger att det inte finns skäl att tro att mördaren ska slå till igen. I stället vill man att invånarna ska börja leva som vanligt igen. – Och ta tillbaka Lassalyckan som område, säger lokalpolisområdeschefen Tomas Stakeberg Jansson.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polischefen-ta-tillbaka-lassalyckan-1.4813966

Det här är ju mycket bra nyheter! (för mig). Undrar vad i utredningen gjort att de ändrar sig så markant i uttalandet. Vid tiden för ovan notis hade väl polisen en misstänkt i ärendet, kan det ha varit avgörande för uttalandet?
Då kanske de arbetar efter hypotesen att LH var måltavla.
Citera
2017-11-20, 20:47
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Jag vet inte ens om hon blivit mördad.
Men jag skulle förbannat gärna vilja utesluta att det har med hennes arbete att göra!

Insändaren om hennes "metoder" att få arbetsskygga i tjänst är undertecknad av 3 kvinnor och 1 man.

Varför skulle det vara en man? Det uppges ju inte vara ett sexbrott.

Så enligt polisen offentliggjorda söks en gärningsman vars enda önskan är att döda.
Har de ens uteslutit att det kan vara en kvinna?
Har du någon särskild kvinna i åtanke?
Citera
2017-11-20, 21:35
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Har du någon särskild kvinna i åtanke?

Nope, inte en ens en grupp.

Har inte tillräcklig lokalkännedom.

Men offret var en kommunaltjänsteman som inte sparade på ansträngningar att få socialfall i egen försörjning.
Det borde väl i sig intressera.
Hon verkade förestå en politik jag gillar.
Alla kan bidraga till sitt eget välstånd.
Citera
2017-11-20, 21:48
Medlem
Gud-Runars avatar
Otäckt nog så är jag inte främmande för att detta är ett politiskt mord.

Alltså LH:s ansträngningar att få folk i egen försörjning.
Citera
2017-11-20, 22:07
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Otäckt nog så är jag inte främmande för att detta är ett politiskt mord.

Alltså LH:s ansträngningar att få folk i egen försörjning.

Politiskt mord? Du tänker kanske att någon babbe har tagit livet av henne för att slippa jobba?!
Citera
2017-11-20, 22:34
Medlem
LaScalas avatar
Hon blev strypt efter uppgifter här i tråden. Strypning är väl ett brott där man oftast är bekant med offret? Ett sk personligt brott och iblan när det rör sej om sexbrott.
Jag har svårt att föreställa mej random strypare rusa ut ur skogen. Undantag finns förstås, Bostonstryparen t ex.
Jag har fått för mej att det tittar utåt istället för inåt i jakten på förövaren.
Citera
2017-11-20, 23:56
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Politiskt mord? Du tänker kanske att någon babbe har tagit livet av henne för att slippa jobba?!
Nä, det finns inhemskt skitfolk.
Så först om kretsen av gärningsmän utöver älg behöver vidgas kan främmande kultur vara motiv.
Men jag är inte helt främmande för att en hucklekärings gubbe tappat kontrollen då hans fru tvångsintroducerats till svenskt normativ.

Men jag vet så lite om mordet.
Detaljer blir väl först offentliga när polischefen publicerar sin nästa bok.
Citera
2017-11-21, 07:02
Medlem
Gud-Runars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon blev strypt efter uppgifter här i tråden. Strypning är väl ett brott där man oftast är bekant med offret? Ett sk personligt brott och iblan när det rör sej om sexbrott.
Jag har svårt att föreställa mej random strypare rusa ut ur skogen. Undantag finns förstås, Bostonstryparen t ex.
Jag har fått för mej att det tittar utåt istället för inåt i jakten på förövaren.

Strypning med händer borde vara otrevligt utdraget och inte planerat.
Offret kan bli medvetslös snabbt eftersom blodtillförseln till hjärnan kan stoppas.
Men död inträder väl inte förrän efter flera minuter?

Jag är väldigt okunnig om stryptid.
Inom mma är det vanligt att få motståndaren medvetslös inom sekunder men död trodde jag krävdes minuter.
Jag skulle inte strypa någon med händerna men med en halsduk skulle jag kunna lämna offret att dö.
Men hur Liselott Hylander dog är väl inte bekräftat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in