2017-11-19, 23:17
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej! En traumatisk upplevelse med mycket våld kan fördröja smärta, men ljud från något man tror är barn som leker med smällare är något annat. God natt.

Hon upplever ljud, ser OP oförklarligt falla, innan hon själv känner smärta.
Av vad vittnen uppger förefaller OP träffas av skott 2. Då finns bara en förklaring kvar. Att hon inte känner smärtan förrän efteråt kan bero på att hon filtrerar upplevelserna.
Omedvetet, spelar hjärnan en ett spratt.
Citera
2017-11-19, 23:32
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja. Frågan är om 1:a är en miss som istället träffar LP?
Om hon gick till höger om Palme som hon själv säger, så ja. Men om hon gick till vänster om Palme som Inge M säger, så nej.

Kanske har vi en "magic bullet" ?
Senast redigerad av 299792458 2017-11-19 kl. 23:45.
Citera
2017-11-19, 23:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Om hon gick till höger om Palme som hon själv säger, så ja. Men om hon gick till vänster om Palme som Inge M säger, så nej.

Men fanns inte en uppgift om att OP går något steg framför henne och sneddar så han hamnar mot hennes högra sida precis vid eller strax innan skottögonblicket?
Citera
2017-11-19, 23:49
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Citat:

Kanske har vi en "magic bullet" ?
Men fanns inte en uppgift om att OP går något steg framför henne och sneddar så han hamnar mot hennes högra sida precis vid eller strax innan skottögonblicket?
Inge M säger hon går något steg till vänster framför honom. Anders B säger det är en kvinna i mitten, när allt börjar. GM flyttar sig från vänstra sidan av de tre, över till höger om de tre, medan han skjuter. OP är i slutet i mitten, men i början är han åt höger (sett bakifrån)
Senast redigerad av 299792458 2017-11-20 kl. 00:07.
Citera
2017-11-20, 00:14
Medlem
299792458s avatar
Citat:
I syfte att stödja din teori måste du kunna förklara varför han vågade ta kontakt med polisen och ge ett konstruerst vittnesmål och samtidigt riskera att bli igenkänd av Lisbet Palme. I stället för att bara ligga lågt som så många andra tycks ha gjort.
Jag kan inte svara dig på detta just nu, men du får svar om en vecka eller två.
Citera
2017-11-20, 00:15
Medlem
Citat:
Inge M säger hon går något steg till vänster framför honom. Anders B säger det är en kvinna i mitten, när allt börjar. GM flyttar sig från vänstra sidan av de tre, över till höger om de tre, medan han skjuter. OP är i slutet i mitten, men i början är han åt höger (sett bakifrån)

På tecknade bilder sitter dock LP på OPs högra sida efter han stupat det är också så det beskrivs av andra vittnen, det kanske är så hennes minnesbild så att säga präntas?
Citera
2017-11-20, 00:20
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Nej, nu missförstår du. Jag har inte alls bestämt mig. Jag söker som alla andra brett men ser det som logiskt att en vänsterpolitiker mördas av högerfolk. Men det kan givetvis vara jättefel.

Det som möjligen skiljer mig från andra i tråden är att jag letar just i högerspåret för tillfället eftersom ingen tycks göra det så konsekvent och djupgående som behövs.

Även jag är fortfarande öppen för att det faktiskt var en ensam galning som utförde mordet. Det kan ju faktiskt vara så. Inga bevis har framlagts som motsäger det antagandet. Däremot finns en mängd indicier som pekar mot att det inte var en ensam galning, inte minst GM:s MO.

Och så alla dessa nazistpoliser, Säpomän som övervakar, WT-män, Lingärde-dokument etc.

Det jag efterfrågade här är något helt annat, nämligen struktur.

Tråden som den går och står i dag är ogenomtränglig. Risken att samma saker upprepas gång på gång är uppenbar. Endast ytterst få medlemmar i tråden ser helheten.

Att ordna inläggen kronologiskt är, menar jag, inte rätt metod. Bättre att ha avdelningar typ - Stay Behind, WT-män, CGÖ etc.

Då kan var och en som har ny information för respektive avdelning skriva sitt inlägg där och debattera med dem som vill debattera just den avdelningen.

Det var hela tanken.

Det var därför tråden gjordes om 2012 inklusive skapandet av undergrupper. Men det blev en halvmesyr. Det kräver som du säger en struktur men dessutom, som jag ser det, mycket aktiva moderatorer som fungerar som redaktörer. Men så blev det inte. Alltså kvarstår soppan
Citera
2017-11-20, 00:24
Medlem
299792458s avatar
Citat:
På tecknade bilder sitter dock LP på OPs högra sida efter han stupat det är också så det beskrivs av andra vittnen, det kanske är så hennes minnesbild så att säga präntas?
inte alltid

http://oi64.tinypic.com/2mi47e1.jpg

Därefter går han runt dem och tittar på dem från söder. Det är också då han ser Anders B i porten, när han ser norrut mot Wenner-Gren Center
Senast redigerad av 299792458 2017-11-20 kl. 00:35.
Citera
2017-11-20, 00:29
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Nej, nu missförstår du. Jag har inte alls bestämt mig. Jag söker som alla andra brett men ser det som logiskt att en vänsterpolitiker mördas av högerfolk. Men det kan givetvis vara jättefel.

Det som möjligen skiljer mig från andra i tråden är att jag letar just i högerspåret för tillfället eftersom ingen tycks göra det så konsekvent och djupgående som behövs.

Även jag är fortfarande öppen för att det faktiskt var en ensam galning som utförde mordet. Det kan ju faktiskt vara så. Inga bevis har framlagts som motsäger det antagandet. Däremot finns en mängd indicier som pekar mot att det inte var en ensam galning, inte minst GM:s MO.

Och så alla dessa nazistpoliser, Säpomän som övervakar, WT-män, Lingärde-dokument etc.

Det jag efterfrågade här är något helt annat, nämligen struktur.

Tråden som den går och står i dag är ogenomtränglig. Risken att samma saker upprepas gång på gång är uppenbar. Endast ytterst få medlemmar i tråden ser helheten.

Att ordna inläggen kronologiskt är, menar jag, inte rätt metod. Bättre att ha avdelningar typ - Stay Behind, WT-män, CGÖ etc.

Då kan var och en som har ny information för respektive avdelning skriva sitt inlägg där och debattera med dem som vill debattera just den avdelningen.

Det var hela tanken.

Som sagt det finns ju sidotrådar, men hur är aktiviteten där?

Jämför man strukturen här med da Costa-tråden, så ser man dock att något borde göras, men hur och av vem? Schlesien, vår moderator, har ju bidragit med en del där gällande dokumentsamling.

När det gäller det andra, så tycker jag att det är jäkla långskott att en nazigrupp med namnet Yggdrasil hade med fällandet av det svenska trädet att göra. Då skulle man ju kunna tillfoga att bonnlurken som gick bakom paret vid kiosken hade skogshuggarstil.

Undrar om man inte skulle vinna en del på ett fysiskt möte istället för att bjäbba i forumet. Jag har två tänkbara alternativ som gärningsman, den ene utesluter den andre, och ingen av dom är förmodligen rätt. Men jag har ingen lust att hänga ut dom här, och ja, det är högerfolk, men det är mer profession och fritidsintressen som gör dom intressanta. Dom förekommer inte i utredningen, så vitt jag har sett.
Citera
2017-11-20, 00:37
Medlem
Citat:
inte alltid

http://oi64.tinypic.com/2mi47e1.jpg

Därefter går han runt dem och tittar på dem från söder

Här är en bild där hon är till höger.

http://s40.photobucket.com/user/windh/media/OP1net.jpg.html

Enligt Delsborns vittnesmål så beskrivs det att hon går runt lite förvirrat ett tag, innan hon sätter sig, hjälpsökande. Och att GM går en bit ifrån och ställer sig och liksom vaggar ett tag vid platsen och tittar på dem innan han lunkar iväg.
Citera
2017-11-20, 00:43
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Här är en bild där hon är till höger.

http://s40.photobucket.com/user/windh/media/OP1net.jpg.html

Enligt Delsborns vittnesmål så beskrivs det att hon går runt lite förvirrat ett tag, innan hon sätter sig, hjälpsökande. Och att GM går en bit ifrån och ställer sig och liksom vaggar ett tag vid platsen och tittar på dem innan han lunkar iväg.
Hon var nog både höger och vänster om OP, precis som GM
Citera
2017-11-20, 06:09
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ja, det är ju det normala i tråden att totalt negligera LP:s egna iakttagelser. Hon hörde smällar och kände sig beskjuten efter att OP fallit ihop. Att det inte finns en förklaring som passar, ställer förstås till det.

Ja det finns förklaringar.

Å ena sidan kanske man inte kan utgå från att hennes uttalande med vetenskaplig millimeterprecision redogör för vad som hände, dvs att varken hon eller något annat vittne har en inbyggd apoteksvåg i talapparaten.

Eller så kan man föreställa sig att Christer P står och skjuter lösskott, att mördarna prickskjuter från distans och att obduktionsprotokollet och den tekniska rapporten innehåller grova fel.

Frågan är, vad kan man inte lägga till, om man underkänner protokollet och rapporten? Och vad tycker du om LGWP:s tidiga uttalande om att dokumenten omöjligt kan ha den exakticiteten beträffande tider och händelser, som privatspanare gör gällande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in