Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Nej, nu missförstår du. Jag har inte alls bestämt mig. Jag söker som alla andra brett men ser det som logiskt att en vänsterpolitiker mördas av högerfolk. Men det kan givetvis vara jättefel.
Det som möjligen skiljer mig från andra i tråden är att jag letar just i högerspåret för tillfället eftersom ingen tycks göra det så konsekvent och djupgående som behövs.
Även jag är fortfarande öppen för att det faktiskt var en ensam galning som utförde mordet. Det kan ju faktiskt vara så. Inga bevis har framlagts som motsäger det antagandet. Däremot finns en mängd indicier som pekar mot att det inte var en ensam galning, inte minst GM:s MO.
Och så alla dessa nazistpoliser, Säpomän som övervakar, WT-män, Lingärde-dokument etc.
Det jag efterfrågade här är något helt annat, nämligen struktur.
Tråden som den går och står i dag är ogenomtränglig. Risken att samma saker upprepas gång på gång är uppenbar. Endast ytterst få medlemmar i tråden ser helheten.
Att ordna inläggen kronologiskt är, menar jag, inte rätt metod. Bättre att ha avdelningar typ - Stay Behind, WT-män, CGÖ etc.
Då kan var och en som har ny information för respektive avdelning skriva sitt inlägg där och debattera med dem som vill debattera just den avdelningen.
Det var hela tanken.
Som sagt det finns ju sidotrådar, men hur är aktiviteten där?
Jämför man strukturen här med da Costa-tråden, så ser man dock att något borde göras, men hur och av vem? Schlesien, vår moderator, har ju bidragit med en del där gällande dokumentsamling.
När det gäller det andra, så tycker jag att det är jäkla långskott att en nazigrupp med namnet Yggdrasil hade med fällandet av det svenska trädet att göra. Då skulle man ju kunna tillfoga att bonnlurken som gick bakom paret vid kiosken hade skogshuggarstil.
Undrar om man inte skulle vinna en del på ett fysiskt möte istället för att bjäbba i forumet. Jag har två tänkbara alternativ som gärningsman, den ene utesluter den andre, och ingen av dom är förmodligen rätt. Men jag har ingen lust att hänga ut dom här, och ja, det är högerfolk, men det är mer profession och fritidsintressen som gör dom intressanta. Dom förekommer inte i utredningen, så vitt jag har sett.