2017-11-19, 16:16
Medlem
Ska ta 36mg varje dag (concerta) men jag har tagit 5st så 180mg.
tog kanske dom för 2 timmar sen och jag känner mig jävligt trött och varm. hjärtklappning också.

har absolut ingen energi, är varm men känner mig kall och min kropp rycker till då och då och jag spänner ihop käken i 4-5 sekunder då och då.

kan knappt dricka vatten för de obehagligt och äckligt att ha nått i käften!. Jag tagit speed vid ett flertal tillfällen och då har jag fått rus liksom. men jag känner mig som en zombie.

Det har bara blivit värre & värre sen jag intog dom.. vafan händer? obs: tar concerta för adhd
Citera
2017-11-19, 16:24
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2017-11-19, 16:40
Bannlyst
Du har ätit för mycket. Drick vatten och ligg på sängen och ta det lugnt. Det är över på några timmar. Se det som en läxa.
Citera
2017-11-19, 17:19
Medlem
-spitzlix-s avatar
180mg är ingenting, du överlever. Få i dig näring, ta en ljummen dusch och slökolla tv.
Citera
2017-11-19, 20:14
Medlem
Som sagt, du överlever. Hjärtklappning och ångest är obehagligt men inte farligt i sig. Enda du kan göra är att vänta ut det eller ev. ta nån benso om du har tillgång.
Citera
2017-11-19, 20:53
Medlem
orrecrists avatar
Har tagit doser runt 500mg fan då fick jag typ lite små panik, krossa/dela dom såklart så blev jävligt bränd i hjärnan. Problem med musklerna också, typ nästan muskelkramp aktigt.

AT var något bland det vidirigast, fast kvällen som kom drack jag öl som vanligt fast var sjukt trött.
Citera
2017-11-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSun
Som sagt, du överlever. Hjärtklappning och ångest är obehagligt men inte farligt i sig. Enda du kan göra är att vänta ut det eller ev. ta nån benso om du har tillgång.

Haft kallsvettningar, darrningar i hela jävla kroppen och en vidrig panikångestattack hela dagen, skakat tänder och tårna + fingrarna helt avdomnade.

Folk som inte har adhd blir speedade / uppåt på concerta, men jag har ingen energi, nästan somnat idag faktiskt även fast jag fått 10 timmars sömn.

Även fått låg puls men hårda slag, så hela bröstet slår med typ.
Citera
2017-11-20, 00:20
Medlem
kerioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roof99
Haft kallsvettningar, darrningar i hela jävla kroppen och en vidrig panikångestattack hela dagen, skakat tänder och tårna + fingrarna helt avdomnade.

Folk som inte har adhd blir speedade / uppåt på concerta, men jag har ingen energi, nästan somnat idag faktiskt även fast jag fått 10 timmars sömn.

Det är bara vänta ut det. Du behöver inte oroa dig för att dö. Bara försök slappna och tänk på något annat så kommer de vara över inom kort!
Citera
2017-11-20, 12:45
Medlem
Som sagt: 180 mg är nada. Inget kommer hända. Det är lätt att man nojjar upp sig o känner efter liksom.,..pulsen, blodtrycket osv. men det är inget konstigt med ökad puls o blodtryck på metylfenidat. Speciellt om man inte är van.
Metylfenidat är en mycket potent blodtryckshöjare.
Anledningen till att man blir kallad om händer o fötter är försämrad cirkulation. En vanlig biverkning men inget farligt.
Citera
2017-11-20, 15:21
Medlem
180 mg är inte alls mycket, för mig är det 200 mg för att det ens ska vara nån mening med det
Citera
2017-11-20, 17:45
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:

Alla blir uppåt oavsett om någon säger att du har ADHD eller inte
Tror du hjärnan fungerar annorlunda så fort du får en diagnos på en pappersbit?
Men man mycket mer fokuserad och känner att man ha lättare att få saker gjorda när man vanligtvis inte får någonting alls gjort om dagarna.
Metylfenidat (concerta,ritalin,Equasym,medikinet,Methylphenidat e ) Kallas för ångest på burk,hoppas du slutar ta större doser än du har utskrivet nu ungjävel.
Citera
2017-11-20, 19:13
Medlem
Citat:

Nja. Myt. Du får inte tjack-rus på concerta. Med eller utan ADHD.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in