2017-11-18, 23:10
Medlem
arne99s avatar
Tanten skulle vilja kunna titta på Yle i Finland, men mycket är spärrat här i Sverige.
Vet någon om det rullar med mullvad, alternativt någon annan tjänst?

-arne99
Citera
2017-11-18, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Tanten skulle vilja kunna titta på Yle i Finland, men mycket är spärrat här i Sverige.
Vet någon om det rullar med mullvad, alternativt någon annan tjänst?

-arne99
Det "rullar" nästan garanterat med Mullvad, då din geografiska position uppdateras i enlighet med val av server, och Mullvad har en server i Finland.
Citera
2017-11-19, 05:19
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Det "rullar" nästan garanterat med Mullvad, då din geografiska position uppdateras i enlighet med val av server, och Mullvad har en server i Finland.
Tack för svaret.
Testade nyss och trodde jag gjorde något galet då Finland inte fungerade, men provade direkt efter att göra en profil för Sverige som fungerade och en för Holland som också gick, men Finland går inte vilken jag förstås ville prova.
Och med går inte menar jag att klienten inte kopplar upp, kanske något temporärt?

-arne99
Citera
2017-11-19, 11:34
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Tack för svaret.
Testade nyss och trodde jag gjorde något galet då Finland inte fungerade, men provade direkt efter att göra en profil för Sverige som fungerade och en för Holland som också gick, men Finland går inte vilken jag förstås ville prova.
Och med går inte menar jag att klienten inte kopplar upp, kanske något temporärt?

-arne99
Skicka ett mail till supporten så får dom kolla upp servrarna. Annars kan du prova med att testa en annan klient och ladda hem konfigurationsfilerna. Ett tips är att testa Viscosity. Men ska givetvis fungera i klienten.
Citera
2017-11-19, 14:53
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Skicka ett mail till supporten så får dom kolla upp servrarna. Annars kan du prova med att testa en annan klient och ladda hem konfigurationsfilerna. Ett tips är att testa Viscosity. Men ska givetvis fungera i klienten.
Tack för förslaget,
Provade igen med nytt testkonto och nu gick det (inget brev skickat, samma klient), ska prova lite till och som det ser ut just nu i alla fall blir det till att shoppa tjänsten.

-arne99
Senast redigerad av arne99 2017-11-19 kl. 14:58.
Citera
2017-11-19, 21:31
Medlem
Citat:
Tack för förslaget,
Provade igen med nytt testkonto och nu gick det (inget brev skickat, samma klient), ska prova lite till och som det ser ut just nu i alla fall blir det till att shoppa tjänsten.

-arne99

*fi1 | Finland | Helsinki | fi |
*fi2 | Finland | Helsinki | fi |

Både är nere.
Citera
2017-11-20, 07:00
Bannlyst
Citat:
Tack för förslaget,

-arne99
Det räcker att läsa denna tråd, men jag lär ändå kasta in min fullständiga övertygelse om att Mullvad är den bästa tjänsten just nu.
Citera
2017-11-20, 16:46
Medlem
kl4sseKocks avatar
Vad är det jag har missa?
Har ställt in i min asus routern (merlin) enligt mullvad guide, det står att jag är ansluten och får en tilldelad public ip-adress men kikar jag på diverse "what is my ip" sidor så står de min riktiga ip-adress eller måste jag har windows klienten igång också?
Citera
2017-11-20, 17:02
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Har ställt in i min asus routern (merlin) enligt mullvad guide, det står att jag är ansluten och får en tilldelad public ip-adress men kikar jag på diverse "what is my ip" sidor så står de min riktiga ip-adress eller måste jag har windows klienten igång också?
Kan vara så att du läcker igenom WebRTC
Citera
2017-11-20, 18:44
Medlem
Citat:

Warning: This is an outdated guide, the screenshots have not been updated to reflect changes made to authentication, from using certificates to using username and password.

Så den funkar inte... Har mejl och frågor om det, dom säger under vecka ska uppdateras. Men nä dom har inte fixar förra vecka.

Prova https://ipnr.nu/
Citera
2017-11-20, 19:57
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Kan vara så att du läcker igenom WebRTC
Verkar som de för om jag aktiverar plugin i firefox så läcker det inte, men stänger jag av de så gör de de.

För i routens nätverks info ska de väl också byta IP om allt funkar som det ska?

Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
Warning: This is an outdated guide, the screenshots have not been updated to reflect changes made to authentication, from using certificates to using username and password.

Så den funkar inte... Har mejl och frågor om det, dom säger under vecka ska uppdateras. Men nä dom har inte fixar förra vecka.

Prova https://ipnr.nu/
Tackar, ja de kan kanske bero på att det att de inte går i lås, får avvakta helt enkelt.
Citera
2017-11-21, 11:36
Bannlyst
Citat:
Verkar som de för om jag aktiverar plugin i firefox så läcker det inte, men stänger jag av de så gör de de.

För i routens nätverks info ska de väl också byta IP om allt funkar som det ska?

Tackar, ja de kan kanske bero på att det att de inte går i lås, får avvakta helt enkelt.
Använd INTE en addon för att stänga av webRTC.

1. Öppna en ny flik
2. Navigera till about:config
3. Hitta "media.peerconnection.enabled"
4. Stäng AV / ange "False"

WebRTC är nu blockerat via Firefox.

Annara ser det ut såhär:

Firefox -> Plugin -> WebRTC av

Nu ser det ut såhär

Firefox -> WebRTC av

Att installera ett plugin för att lösa en sårbarhet är en risk att enbart lägga till en eller flera sårbarheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in