2017-11-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han visste att hon var död - hon existerade inte.

Då är det naturligtvis lätt. Att behandla som ett dammkorn ... Kim var bara ett Objekt.
Du får nog läsa på hela resonemanget från början.
Jag hävdade att PM inte lyckades att spela oberörd när han talade med polisen trots att de behandlade honom hövligt.
Att jämföra med hans självförtroende när han talade med dansk tv (reporter) precis innan.
Att PM blev så skraj när han talade med polisen får mig att undra om han verkligen har så iskalla nerver?
Citera
2017-11-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBjoern
Sorry, I do not want to add wrong facts. I only have (unfortunately German source) saying:

"Doch Rechtsmediziner Peter Knudsen, Vizestaatsobduzent von der Universität Süddänemark, sagte, es sei fast unmöglich zu klären, wie Kim Wall zu Tode gekommen ist. Dazu hätten die Leichenteile zu lange im Wasser gelegen."
http://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.der-fall-kim-wall-immer-neue-widersprueche-im-fall-madsen.ce88694b-ac46-4fd5-89d6-3bd171df8c9 d.html

Translation:
"But medical examiner Peter Knudsen,vice governmental autopsyst of university of southern Denmark said: "it is nearly impossible to clarify how Kim Wall died, as body parts have been to long in to water".

If this is incorrect I apologize.

You asked me how I think Miss Wall died: I think he tried to make advances to her but she rejected him and then he came into a rage and killed her (how is unclear to me) may be with his knife or choked her. Unfortunately the cause of death cannot be found out anymore (see above). After that he undressed her and stabbed into her body still in a rage. Later he dissected her to cover the crime.

Tyvärr, jag vill inte lägga till felaktiga fakta. Jag har bara (tyvärr tysk källa) säger:

...

http://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.der-fall-kim-wall-immer-neue-widersprueche-im-fall-madsen.ce88694b-ac46-4fd5-89d6-3bd171df8c9 d.html

översättning:
"Men läkarundersökaren Peter Knudsen, biträdande statssekreterare vid Syddansk Universitet sade:" Det är nästan omöjligt att klargöra hur Kim Wall dog, eftersom kroppsdelar har varit för långa i vattnet. "

Om det här är felaktigt ber jag om ursäkt.

Du frågade mig hur jag tror att Miss Wall dog: Jag tror att han försökte göra framsteg för henne, men hon avvisade honom och då kom han i raseri och dödade henne (kan vara oklart för mig) kan vara med kniven eller kvävas här. Tyvärr, dödsorsaken kan inte hittas längre (se ovan). Därefter avklädde hon henne och stack in i hennes kropp fortfarande i raseri. Senare dissekerade hon henne för att täcka brotten.

Att han försökte förföra henne? Det tror jag inte alls! Han hade hittat sitt offer och det var, för honom, läge just då i tid och rum, läge för hans perversa lustar att agera just då. Han ville inte vänta längre. Skit samma vilka vittnen som visste om dem och avresan. Han trodde han skulle kunna klara sig.
Citera
2017-11-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Här, ta en här så länge så får du veta mer nedan:

Raketbränslet som Copenhagen Suborbitals använde var inget mindre än det extremt exotiska och psykoaktiva ämnet etylalkohol, även kallat etanol eller vanlig djävla drickasprit i koncentrationen 75 %, resten vatten. Oxidatorn var flytande syre.

Så nej Merwinna, din sjuke idol Peter Madsens förvridna hjärna blev inte så som den blev på grund av raketbränslet. Sedan kan du sluta yra om slutna utrymmen, är du så djävla bort så du tror de hade raketbränslet nere i ubåten? Tjafsa inte, det var ju det du menade, du menade inget annat slutet utrymme än just ubåten och du har fel.

Tetraetylenbly är för övrigt inget antikoaguleringsmedel.

Etanol och syre ger en viss effekt per viktsenhet, men knappast räcker det till att lämna jordatmosfären, eller? I varje fall ger det inget rus, annat är om det dricks

I detta fall håller jag med dig!
Citera
2017-11-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tycker det närmast lät som att han låtsades som;- att den där personen bara var någon som sprungit förbi som hastigast.Han hade ju inte ens lagt hennes efternamn på minnet ville han låta påskina.

Ja, för så var det ju säkert i verkligheten. Hon var ingenting i hans ögon. Han hade helt andra tankar i huvudet och hon var bara objektet i hans ögon. Inte en levnadsglad människa.

Läser man om sexualsadister så begriper man hur de resonerar för sig själva. Resonerar och rationaliserar.
Citera
2017-11-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tycker det närmast lät som att han låtsades som;- att den där personen bara var någon som sprungit förbi som hastigast.Han hade ju inte ens lagt hennes efternamn på minnet ville han låta påskina.

Kanske det. Men när hon väl var på ubåten slog det vansinniga igång. Det handlar inte om vanligt sunt förnuft - det handlar om en manisk besatthet att göra det man har bestämt sig för. Om PM nånsin kommer tala ur skägget och berätta ALLT, då kommer det framkomma.

Är väldigt nyfiken på vad den danska RPU:n kommer visa.
Citera
2017-11-18, 23:41
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Correct, as long as the reason for KW's death isn't quite clear, there is a huges space for speculations. But, a lot of writers in this media have been suggesting that the police have a lot more of information regarding the cause of death, it will show later on, in the court room.

Yes, but if we wait for those, we cannot write anymore :-)
And (next speculation): what if police has nothing more? Then it might be wise for Mr. Madsen to remain silent.

Ja, men om vi väntar på dem kan vi inte skriva längre :-)
Och (nästa spekulation): Vad händer om polisen inte har något mer? Då kan det vara klokt att Herr Madsen var tyst.
Citera
2017-11-18, 23:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBjoern
Thank you for your honest answer.

I only add the translation because I do not want to exclude those who do not speak English so well. On the other hand: may be I offend the users of this forum as I know that swedish people use to speak english very well (may be not least because UK/Am. movies are not dubbed as in Germany where the are not a few pillocks who do not understand the language ...).

Und wenn ich Dir auf Deutsch antworte, so werde ich vielleicht von den Anderen schnell in eine Schublade gesteckt, oder? :-)

Most Swedish people do at least read English; there ought not to be any problems there.

Vielleicht! Deutsch ist doch eine herrliche Sprache! :-)
Citera
2017-11-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag fattar inte det här ständiga bashandet av svensk polis kontra den danska. Är det något folk har statistik på, eller är det allmänt gnäll?

Danska polisen verkar ha arbetat föredömligt i detta fallet, men har folk i tråden följt fler danska brottsutredningar?

Klantar de sig aldrig, och klantar sig svensk polis alltid?

MIn uppfattning 8långt inna detta fall) är att svensk polis blir kränkta och drar sig undan vid t.ex hot och annat, anmäler folk och SEN tar in till förhör. Alltsom oftast. Vet ej hur den danska gör, dock.

HAR JAG FEL?
Citera
2017-11-18, 23:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
MIn uppfattning 8långt inna detta fall) är att svensk polis blir kränkta och drar sig undan vid t.ex hot och annat, anmäler folk och SEN tar in till förhör. Alltsom oftast. Vet ej hur den danska gör, dock.

HAR JAG FEL?

Om du inte ens vet hur den danska gör, hur kan du då jämföra dem?

'Anmäler och tar sen in till förhör' vad innebär det?

Var i detta fall har det förekommit 'hot och annat'? Detta är ju en mordutredning, tror du att svensk polis hade varit så mycket sämre, givet de förutsättningar som finns?
Senast redigerad av Clay Allison 2017-11-18 kl. 23:49.
Citera
2017-11-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Nej absolut inte, en del pedofiler blir ofta kära i barn och känner sig själva som barn - som om de vore jämngamla. Åter andra skäms och är rädda för att gå över gränsen - att de ska leva ut sina förbjudna lustar. Och andra är psykopater har därmed inga som helst betänkligheter. Då kan man tänka sig vad en psykopat som dessutom är sexualsadist, är kapabel till (läs Peter Madsen).

Pedofiler brukar indelas i "regredierade" och "fixerade". Finns en stor skillnad på gärningsmännens bakgrunder, men bådadera begår ju lika hemska brott. (Googla) Vill inte skriva mer om det just nu, för då får jag Moderatorn på mig för OT för 3e gången....
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-18 kl. 23:54.
Citera
2017-11-18, 23:49
Medlem
StoraBjoerns avatar
Citat:
Att han försökte förföra henne? Det tror jag inte alls! Han hade hittat sitt offer och det var, för honom, läge just då i tid och rum, läge för hans perversa lustar att agera just då. Han ville inte vänta längre. Skit samma vilka vittnen som visste om dem och avresan. Han trodde han skulle kunna klara sig.

This is also possible, may be his sex drive broke through. But your scenario, as well as mine cannot be proven so far. So if police has nothing more, it can be that the psyc. report, testimonies of witnesses and the form on the day of jurors and juges will tip the balance ...

Detta är också möjligt, kan hans sexdrift bröt igenom. Men ditt scenario, såväl som mina kan inte bevisas hittills. Så om polisen inte har något mer, kan det vara så psyc. rapport, vittne vittnesmål och formuläret på dagen för jurymedlemmar och budgar kommer att tipsa balansen ...
Senast redigerad av StoraBjoern 2017-11-18 kl. 23:53.
Citera
2017-11-18, 23:50
Medlem
Citat:
Kanske det. Men när hon väl var på ubåten slog det vansinniga igång. Det handlar inte om vanligt sunt förnuft - det handlar om en manisk besatthet att göra det man har bestämt sig för. Om PM nånsin kommer tala ur skägget och berätta ALLT, då kommer det framkomma.

Är väldigt nyfiken på vad den danska RPU:n kommer visa.
Att erkänna ett skambrott det händer mycket sällan. Så det tror jag aldrig han kommer att göra.
Ulf Olsson nekade i sten och rationaliserade bort sin sperma på offret med skumma förklaringar.
Han erkände aldrig.
Men han erkände anonymt i tre telefonsamtal till polis samt flera brev.
Alltsammans kopplat till hans mobil och dator. Ett behov att lätta sitt samvete eller för att lämna spår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in